خودروی خارجی | بیمه خودروی خارجی

اگه با خودروی خارجی تصادف کنیم بیمه خسارت میده؟ + فیلم

تا حالا براتون سوال پیش اومده که در زمان تصادف با ماشین های خارجی چقدر خسارت رو بیمه میده؟ با ویکی گردی همراه باش تا بهت بگم

خودروی لوکس
ویکی گردی:

 تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر با خودروی خارجی همانند پورشه، مازراتی، ب.‌ام‌و یا بنز تصادف کنید، بیمه تا چه میزان تعهدات مالی برای جبران خسارت به خودروی خارجی خسارت دیده را تقبل می‌کند؟ با نگاهی به قیمت قطعات این خودروها در بازار، این پرسش بیش از پیش برجسته می‌شود. درادامه با ما همراه باشید تا جواب این سوال در خصوص خودروی خارجی با خبر شوید. 

اگر شما هم جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی هستید حتما این ویدئو رو تا آخر ببینید. جهت تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

نحوه محاسبه خسارت در تصادف با خودروهای لوکس 

بر اساس قانون خودروی متعارف در صورت تصادف با خودروی لوکس، راننده مقصر باید حداکثر برابر با سقف تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث که در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ میلیون تومان، خسارت پرداخت کند. فلسفه این قانون این است که  قیمت یک خودرو هرچقدر هم گران باشد از جان یک انسان بیشتر ارزش ندارد، پس نباید بیش‌تر از نصف دیه کامل یک مرد در ماه‌های حرام باشد.

بنابراین، در چنین شرایطی در صورتی که خودرو حادثه دیده بیمه بدنه  داشته باشد می‌تواند از پوشش بیمه بدنه خود استفاده کند، در غیر این صورت مالک خودرو لوکس خودش باید باقیمانده خسارت را پرداخت کند

raGYbS8Xhw4q

 تصادف با خودروی لوکس

اگر یک خودروی پراید با یک خودروی لوکس که یک میلیارد میلیون تومان قیمت دارد تصادف کند و به دنبال آن آیینه بغل خودرو خسارت ۱۰ میلیون تومانی ببیند، تعهد مقصر در قبال این خسارت بر اساس این فرمول محاسبه می‌شود:

میزان تعهد مقصر حادثه = خسارت مالی وارد به خودروی نامتعارف × قیمت روز گران ترین خودروی متعارف به قیمت خودروی نامتعارف زیاندیده

در نتیجه این فرمول میزان خسارتی که به خودروی لوکس پرداخت می‌شود مطابق با حداکثر ارزش آیینه بغل گران‌ترین خودروی متعارف در سال ۱۴۰۰ است.(که دنا پلاس و تندر۹۰ در نظر گرفته شده)

این یعنی حداکثر مبلغ ۳ میلیون تومان از طرف بیمه شخص ثالث راننده پراید به خودروی لوکس زیان‌دیده پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر