زود انزالی | درمان زود انزالی

زود انزالی چیه؟ | میشه با داروهای گیاهی زودانزالی رو درمان کرد؟

آیا اضطراب و استرس میتونه بر رابطه جنسی تاثیر بگذاره و زود انزالی اتفاق بیفته ؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باشید .

زود انزالی
ویکی گردی:

امروزه یکی از شایع ترین مشکلات و اختلالات جنسی در مردان ، زود انزالی است . یکی از مهم‌ترین دلایل  زودانزالی، عملکرد نادرست سیستم عصبی و مرکزی می‌باشد. اضطراب و استرس فکری ممکنه بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر داشته باشه و زود انزالی اتفاق بیفته . زود انزالی، که به طور عمومی به عنوان ایجاد انزال در زمانی کوتاهتر از میزان مطلوب توصیف می‌شود ، ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و درمان آن نیازمند تشخیص صحیح علت اصلی است.

بنابراین، بهتر است قبل از شروع درمان، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا علت زود انزالی را تشخیص داده و برنامه درمانی مناسب برای شما تعیین کند. در زیر به برخی از روش‌های درمانی رایج برای زود انزالی اشاره خواهیم کرد .

درمان خانگی زود انزالی با حنا + روش

تمرینات استحکام عضلات زیرین بدن: تمرینات استحکام عضلات زیرین بدن، به خصوص عضلات پرینه، می‌توانند کمک کننده باشند. تمریناتی مانند تنگ کردن و رها کردن عضلات کرگدن (Kegel) می‌توانند عضلات پرینه را تقویت کرده و کنترل بیشتری بر زمان انزال را به شما بدهند.

تراپی رفتاری شناختی: این نوع درمان مبتنی بر تغییر الگوی رفتاری است و به شما کمک می‌کند تا با استرس و نگرانی که ممکن است زود انزالی را تشدید کنند، بهتر مقابله کنید. این درمان می‌تواند شامل تمرین‌های تنفسی، تکنیک‌های تأخیر انزال، و روش‌های دیگری برای کنترل و بهبود زمان انزال باشد.

مداخلات دارویی: در مواردی که درمان‌های غیردارویی کافی نباشند، پزشک ممکن است داروها را به عنوان یک راهکار در نظر بگیرد. معمولاً داروهای ضد افسردگی انتخاب می‌شوند، زیرا تأثیر آنها بر سرعت انزال می‌تواند کمک کند. در هر صورت، تجویز داروها توسط پزشک الزامی است.

روش‌های روان‌ درمانی: در برخی موارد، مشاوره روان‌درمانی می‌تواند مفید باشد. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا با استرس و اضطراب مرتبط با زود انزالی مقابله کنید و روابط جنسی را بهبود بخشید.

درمان زود انزالی با داروهای گیاهی

دمنوش گل میخک: پزشکان طب سنتی برای درمان زودانزالی آقایان دم‌کرده گل میخک را پیشنهاد می‌دهند. برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است روزانه دو بار این دمنوش را نوش جان کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل: یکی از روش‌های درمان زودانزالی در طب سنتی، استفاده از دمنوش زنجبیل و عسل است. برای درمان کافی است تا این نوشیدنی خوش‌طعم را به‌صورت روزانه مصرف کنید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

دمنوش گل‌ گاو زبان: برای درمان زودانزالی با داروهای گیاهی کافی است تا دمنوش گل گاو زبان را امتحان کنید.

یوگا چگونه به بهبود رابطه جنسی کمک می کند؟

 

مقدار یک قاشق غذاخوری گل گاو زبان را با مقدار یک لیوان آب ترکیب کنید. همچنین می‌توانید یک عدد لیموعمانی تازه نیز به آن اضافه کنید. صبر کنید تا این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه بر روی شعله گاز جوش بیاید. سپس آن را صاف کرده و نوش جان کنید.

درصورتی‌که طعم این دمنوش را دوست ندارید، می‌توانید با اضافه کردن مقداری عسل به آن، طعم آن را دل‌پذیر کنید. مصرف روزانه یک تا دو بار از آن به درمان زودانزالی شما کمک بسیاری می‌کند.

دمنوش سنبل طیب: اگر دچار زودانزالی هستید و به دنبال یک راهکار سنتی برای تأخیر در انزال می‌گردید، دمنوش سنبل طیب را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس بگذارید تا به مدت ۲۰ دقیقه با شعله کم بجوشد.

برای طعم دار کردن این دمنوش گیاهی می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید. مصرف روزانه یک الی دو بار از این دمنوش برای درمان زودانزالی بسیار مؤثر است.

هسته انبه، عناب، تمبر هندی: یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان زودانزالی آقایان استفاده از دم‌کرده هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی است. نوشیدن این دمنوش به بهبود رابطه جنسی شما کمک بسیاری می‌کند.

گل شقایق و دارچین: برای درمان زودانزالی با داروهای گیاهی دم‌کرده گل شقایق و دارچین به همراه سیاه‌دانه، سنجد و روغن‌زیتون بسیار مؤثر است.

کندر: یکی از رایج‌ترین داروهای گیاهی برای درمان انزال زودرس استفاده از کندر است. برای این منظور کافی است تا روزانه مقدار بسیار کمی از کندر را مانند آدامس بجویید. این کار را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه انجام دهید. سپس آن را دور بیندازید.

مارچوبه: برای درمان زودانزالی می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز مارچوبه بهره ببرید. این گیاه دارویی شفابخش، سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی بوده و دارای خواص ضدالتهابی است که برای انزال زودرس آقایان بسیار مؤثر است.

برای درمان کافی است تا از ترکیب شیر و مارچوبه برای تأخیر در انزال استفاده کنید.

جوز هندی: یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درمان زودانزالی با گیاهان دارویی استفاده از گیاه جوز هندی است. شما می‌توانید پودر جوز هندی را به‌عنوان ادویه در غذاهایی مانند ماکارونی، سوپ و … استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید برای درمان انزال زودرس با جوز هندی، روش زیر را امتحان کنید:

زمان های طلایی برای برقراری رابطه جنسی

مقداری کدو را با گوجه و سیر ترکیب کنید. سپس آن‌ها را به یک لیتر آب اضافه کنید. سپس جوز هندی را به‌عنوان چاشنی غذا به آن اضافه کرده و این سوپ را نوش جان کنید.

خرما: مصرف خرما به اختلالات عملکرد جنسی مانند زودانزالی کمک بسیاری می‌کند. چراکه این میوه سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین بوده و باعث بهبود روابط جنسی شما می‌شود.

برای این منظور کافی است تا صبح‌ها چای خود را با خرما مصرف کنید. همچنین می‌توانید قبل از خواب، شیر و خرما نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر