درمان کم خونی با گزنه | پیشگیری از کم خونی با گزنه | خواص گزنه

معرفی گیاهی که کم خونی شما رو تا 7 نسل تون از بین می بره

برای اینکه کم خونی خود را درمان کنید به جای استفاده از قرص های شیمیایی از گزنه استفاده کنید.

گزنه
ویکی گردی:

گیاه گزنه گیاه پر خاصیتی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که شاید کمی به آن بی توجهی شده باشد. گزنه علاوه بر داشتن ویتامین آ، ویتامین ث، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان حاوی مقدار زیادی آهن است که برای درمان کم خونی بسیار موثر است. در ادامه خواص و شیوه استفاده از گزنه را توضیح می دهیم.

گیاه گزنه سرشار از آهن است. برای اینکه بتوانید آهن موجود در سبزیجات را به‌خوبی جذب کنید باید آن‌ها را با ویتامین C مصرف کنید تا بیشتر جذب بدن شود. مزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم‌زمان ویتامین C می‌باشد. برای رسیدن به نتیجه‌ی سریع و دلخواه، کم خونی تان را با گزنه درمان کنید که هم طبیعی است و هم خیلی زود نتیجه را می‌بینید. می‌توانید به مدت چند هفته روزانه برگ تازه‌ی گزنه مصرف کنید.

با خواص معروف ترین عرقیات گیاهی و طبع آنها آشنا شوید!

 یا این که دم‌نوش گزنه درست کنید؛ به‌این‌ترتیب که برگ‌های تازه یا خشک گزنه را در آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید از پودر گزنه هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که کپسول‌های گزنه نیز در عطاری‌ها یا داروخانه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

گزنه و لیموترش در خدمت درمان کم خونی

اگر خواص فوق العاده این دو ماده غذایی در کنار هم قرار گیرد، یک درمان طبیعی برای مقابله با کم خونی به دست می آید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش گزنه و لیمو

  • گزنه سبز خشک شده 5 قاشق معادل 5 گرم
  • آب لیموترش 1 عدد
  • آب 1 لیتر

روش تهیه و طرز استفاده از دمنوش گزنه و لیمو

خواص لیمو به عنوان یک ماده ی اعجاب انگیز در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد که باعث پاکسازی و سم زدایی بدن شده و جذب مواد غذایی مورد نیاز بدن را افزایش می دهد.لیموترش منبع ویتامین C است. این ویتامین باعث بهبود جذب آهن موجود در مواد غذایی مصرفی می شود. توصیه می کنیم از لیموترش های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. چون در این صورت می توانید از پوست آن نیز در تهیه دمنوش، دسرها، سس ها و سالادها استفاده کنید

برای تهیه این دمنوش ضد کم خونی لازم است که یک لیتر آب را بجوشانید. به محض اینکه آب جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید و گزنه را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد.

سپس دمنوش تان را صاف کرده و آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید. می توانید این دمنوش را با اندکی استویا یا عسل شیرین کنید.

آنتی هیستامین نخور به جاش عناب بخور + فواید عناب

توصیه می شود که این نوشیدنی را در طول روز و خارج از وعده های غذایی میل کنید. به عنوان مثال می توانید یک تا دو استکان به صورت ناشتا، یک استکان وسط روز و یک استکان دیگر عصر مصرف کنید. این نوشیدنی را به مدت 15 روز مصرف کنید تا میزان آهن بدنتان بالا برود. این کار باعث پیشگیری و همچنین درمان کم خونی می شود. بعد از دو هفت مصرف، میزان مصرف را کاهش داده و به روزانه یک استکان بسنده کنید.

توصیه به خانم ها

توصیه می شود خانم‌ها به محض شروع قاعدگی از این دمنوش استفاده کنند تا کمبود آهن جبران شود. برای افزایش تأثیرگذاری این درمان توصیه می شود که به غذاهایتان نیز لیموترش بزنید. چون این کار باعث افزایش جذب آهن موجود در مواد غذایی مصرفی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر