عوارض رسیدهای حرارتی | خطرات لمس رسید pos

دیگه از پوز رسید نگیر | بیماری های خطرناک پنهان شده در رسید های pos

وقتی بعد از خرید رسید رو از فروشنده می گیری و تو کیفت نگه می داری به فکر خطراتش هم هستی؟

رسید
ویکی گردی:

تحقیقات محققان نشان می دهد که رسید دستگاه pos و دستگاههای عابربانک به شدت برای پوست افرد بخصوص کودکان مضر و بیماری زا است و در هورمون های بدن ایجاد اختلال می کنند. بعضی از افراد هر روز با این رسید ها سروکار دارند و دائما رسید های مشتری را لمس میکنند. در ادامه مطلب خطرات لمس رسیدهای دستگاه pos  را بررسی می کنیم.

کاغذ حرارتی به جای جوهر برای ایجاد حروف و اعداد، از گرما استفاده می‌کند و به بیسفنول A  (BPA) برای انجام این کار متکی است. این کاغذها در دستگاه‌های کارتخوان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علائم هشدار دهنده سرطان که مردان آن‌ها را نادیده می‌گیرند!

این ماده شیمیایی برای غدد درون‌ریز مضر است و می‌تواند کاغذ را آلوده کند و به راحتی به پوست دست منتقل شود.مواد شیمیایی موجود در این کاغذ‌ها به سرعت جذب خون از طریق دیواره نازک پوست می‌شود و می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند انواع سرطان‌ها، دیابت و حتی چاقی شود.

نکته قابل توجه این است که لمس این کاغذها شما را به سرعت بیمار نمی کند بلکه آرام آرام از پوست وارد بدن و به سمت مغز می رود و روی عملکرد مغر تاثیر می گزارد. در مرحله ی بعدی با هورمون ها تداخل پیدا می کند و به مرور باعث اختلالات پلی کیستیک تخمدان و ناباروری آقایان و مشکلات هورمونی می شود.

محققان اظهار کردند: نگرانی دیگر درباره این کاغذها آن است که کاغذهای حرارتی قابل بازیافت نیستند و باید به محل دفن زباله انتقال یابند که فرایند بازیافت این مواد منجر به آسیب رساندن به محیط زیست می‌شود.

افرادی که اغلب اوقات با رسیدهای پوشش داده شده با BPA در تماس هستند، دارای سطح بالاتری از BPA در بدنشان نسبت به افرادی هستند که با این مواد تماس زیادی ندارند.

در حال حاضر در برخی از موارد سعی شده است تا این ماده مضر را از کاغذها حذف کنند تا آسیب کمتری به سلامت افراد برسد.

بعضی افراد می‌گویند، مگر هر فرد چه تعداد رسید کاغذی دریافت می‌کند، اما اگر از مقیاس جهانی به این موضوع توجه کنیم، بسیار مهم خواهد بود.

علاوه بر این، با مصرف کمتر این کاغذها در کاهش قطع درختان، مصرف آب و مواردی که برای تشکیل این مواد ضروری است، سهیم خواهید شد.

کدوم رنگ خال روی بدن نشانه خطر است؟

توصیه های مهم

  • افراد تا حد امکان از دست زدن به این کاغذ‌ها بدون دستکش خودداری کنند و به ویژه از تماس کودکان با این کاغذ‌ها جدا جلوگیری به عمل آورند.
  • برای اطلاع از هزینه‌های خود از رسید استفاده نکنید و سعی کنید از روش‌های جایگزین استفاده کنید.
  • توصیه می شود رسید های بانکی در کیف یا خودرو نگهداری نشوند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر