شکر | فروش شکر

شکر هم سهمیه بندی شد | حق هر نفر چند کیلو است؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص علت کمبود شکر در بازار توضیحاتی ارائه کرد.

شکر
ویکی گردی:

شکر سهمیه بندی شد؟ گرانی و کمبود شکر  بار دیگر دامن گیر بازار شد.  در حالی که هر کیلو شکر باید با نرخ ۴۲۵۰ تومان در بازار به فروش برسد اما هر کیلو از این کالا به صورت عمده در بازار آزاد با نرخ ۷ هزار تومان و هر کیلو شکر بسته بندی در خرده فروشی ها به قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می شود.

با وجود گفته‌های مسئولان مبنی بر اینکه کمبودی در بازار شکر وجود ندارد، شکر نایاب شده است. کمبود شکر و گرانی این کالای اساسی در کشور، نه تنها گلایه مردم را به دنبال داشته، بلکه شیرینی‌فروشی و قنادی‌ها را نیز در آستانه تعطیلی قرار داده است. قیمت شکر به یک‌باره، افزایش معناداری داشته است

۵ ترفند ساده براى جدا کردن پوست گردو سبز و تازه + فیلم

در حالی که نرخ مصوب شکر ۲۸ هزار تومان اعلام شده، در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شکر کمیاب شده و خرده‌فروشی‌هایی که اقدام به عرضه این محصول می‌کنند، نرخ پایین‌تر از ۴۵ هزار تومان برای آن در نظر نمی‌گیرند. همچنین از ابتدای هفته برخی رسانه‌ها از سهمیه بندی شکر به میزان چهار کیلوگرم برای هر فرد خبر داده‌اند.

آیا این خبر واقعیت دارد؟

با این وجود، در برخی مواقع خانوارها با کمبود عرضه و قفسه‌های خالی شکر روبه‌رو می‌شوند که برای تامین نیاز خود، چاره‌ای جز خرید با نرخ بالاتر از بازار آزاد ندارند. برخی از فروشندگان هم به دلیل عدم ثبات قیمت، از فروش شکر سر بازمی‌زنند. شیرینی‌فروشی‌ها نیز از کمبود شکر رنج می‌برند و بعضا راه نجات از وضعیت فعلی را تعطیلی واحد صنفی می‌دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر