آفتابگردان | دشت آفتابگردان

معرفی ۳ تا از زیباترین دشت های آفتابگردان ایران + عکس و آدرس

در این مطلب از سایت ویکی گردی ۳ تا از زیبا ترین دشت های آفتابگردان ایران را به شما معرفی معرفی می کنیم. با ما همراه باشید

آفتابگردان
ویکی گردی:

در این مطلب قصد داریم تا شما را با برترین دشت های آفتابگردان ایران آشنا کرده و در رابطه با این  دشت های آفتابگردان توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این دشت های آفتابگردان  بپردازیم.

۱-دشت آفتابگردان کالپوش شاهرود

آفتابگردان

اگر در شرق ایران به دنبال یک دشت آفتابگردان زیبا، خاص و شگفت انگیز هستید تا به آن سری بزنید، پیشنهاد ما این است که از شهر خود خارج شده و به سمت استان سمنان حرکت کنید. در بخش شرقی استان سمنان و در منطقه شاهرود شما می توانید دشت آفتابگردان زیبا و شگفت انگیزی به نام دشت کالپوش را مشاهده کنید.

آموزش کاشت آفتابگردان در گلدان + روش های مراقبت

این منطقه به قدری زیبا و خاص است که در طول سال شاهد حضور توریست ها و گردشگران بسیار زیادی در این منطقه هستیم و افرادی که قصد بازدید از دشت های آفتابگردان ایران را دارند به عنوان یکی از مهم ترین مقصدهای خود به سراغ دشت کالپوش شاهرود آمده و از این دشت شگفت انگیز بازدید می کنند. همچنین اگر قصد دارید تا عکس های فوق العاده ای از طبیعت بگیرید، می توانید به عنوان یکی از سوژه های خود به سراغ دشت آفتابگردان کالپوش آمده و در این مکان عکس های شگفت انگیزی را به ثبت برسانید.

 چه زمانی برای دیدن آفتابگردان های دشت کالپوش برویم؟

مسئله مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که در طول سال این دشت میزبان گل های زیبا و خاص گوناگونی است و به منظور بررسی این مسئله باید گفت که در اواخر تابستان، به خصوص شهریور ماه شاهد رویش گل های آفتابگردان زیبایی در منطقه کالپوش هستیم و در فصل بهار به خصوص در اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد گل های شقایق وحشی در این منطقه رشد پیدا کرده و جلوه فوق العاده ای به دشت کالپوش می دهند.

در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا در زمانی به دشت کالپوش سفر کنید که این منطقه مملو از گل های آفتابگردان است، باید برنامه ریزی خود را برای اواخر فصل تابستان انجام دهید.

چطور به دشت کالپوش برویم؟

همچنین به منظور دسترسی پیدا کردن به منطقه کالپوش باید در مسیر شاهرود – مشهد، به سمت شهر میامی بروید و سپس مسیر خود را به سمت شمال تغییر داده تا در نهایت به منطقه کالپوش برسید و بتواند این دشت زیبا و فوق العاده را مشاهده کنید.

۲-مزرعه گل های آفتابگردان بهشهر مازندران

آفتابگردان

یکی دیگر از مناطق زیبا و خاص ایران که به عنوان مزرعه ای برای رویش گل های آفتابگردان شناخته می شود، مزرعه گل آفتابگردان استارم در بهشهر است. به منظور معرفی این منطقه باید گفت که استارم روستایی در شهرستان بهشهر در استان مازندران است که شما می توانید به راحتی به این منطقه دسترسی پیدا کرده و از مزرعه گل های آفتابگردان این منطقه دیدن کنید.

 چطور به مزرعه گل های آفتابگردان بهشهر مازندران برسیم؟

زیبایی فوق العاده ای که این مزرعه دارد باعث افزایش محبوبیت آن در بین گردشگران و توریست ها شده است. به منظور بررسی و معرفی این منطقه باید گفت که روستای استارم با بهشهر ۷۱ کیلومتر فاصله دارد و شما می توانید با طی کردن مسیر مشخص شده به این مزرعه زیبا دسترسی پیدا کرده و از دشت آفتابگردان استارم دیدن کنید.

سفر به آبشار لاتون رو اصلا عقب ننداز | معرفی آبشار لاتون گیلان + فیلم

چه زمانی برای دیدن آفتابگردان های بهشهر مازندران برویم؟

اگر قصد دارید تا به سراغ این مزرعه زیبا و خاص بروید پیشنهاد ما این است که به منظور بازدید از این جاذبه توریستی فصل تابستان را انتخاب کنید، چرا که در فصل تابستان است که شاهد رویش گل های آفتابگردان هستیم، به خصوص در اواخر فصل تابستان گل های آفتابگردان رشد بسیار خوبی کرده و همین مسئله باعث می شود تا شاهد زیبایی بصری فوق العاده ای در دشت آفتابگردان استارم باشیم.

همچنین اگر به این منطقه سفر کرده و از آن بازدید کردید، به شما پیشنهاد می دهیم تا در نزدیکی این منطقه به سراغ ۲ جاذبه های توریستی و گردشگری باغ چشمه عمارت و آبشار سنگ نو رفته و از این جاذبه های گردشگری زیبا و خاص نیز بازدید کنید.

۳-دشت آفتابگردان خوی

آفتابگردان

پس از آن که به شمال و شرق ایران سفر کرده و شما را با دشت های آفتابگردان این مناطق آشنا کردیم بهتر است تا سری به غرب کشور زده و در شمال غربی ایران به سراغ دشت آفتابگردان خوی برویم. شهر خوی که در استان آذربایجان غربی قرار دارد یکی از شهرهای بسیار مهم در حوزه کاشت آفتابگردان به حساب می آید و همین مسئله باعث شده تا دشت آفتابگردان خوی به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این منطقه شناخته شود و در طول سال شاهد حضور گردشگران بسیار زیادی در این منطقه به منظور بازدید از دشت آفتابگردان شهر خوی باشیم.

معرفی معروف ترین پل های معلق ایران + عکس

اگر قصد دارید تا به سراغ این منطقه رفته و از آن بازدید کنید، پیشنهاد ما این است که فصل تابستان را به منظور سفر به این منطقه انتخاب کنید. مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فصل تابستان شاهد رشد گل های آفتابگردان در این منطقه هستیم و به واسطه آن هر ساله جشنواره های تابستانی بسیار زیادی در منطقه خوی برگزار می شود که بازدید از این جشنواره های تابستانی نیز خالی از لطف نبوده و شما می توانید لحظات فوق العاده ای را در این منطقه در فصل تابستان سپری کنید.

شهر خوی در سال های اخیر از نظر کاشت آفتابگردان و تولید تخمه رشد بسیار زیادی کرده و همین مسئله باعث شده تا بتوان شهر خوی را یکی از قطب های تولید تخمه آفتابگردان در کشور ایران نامید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر