قیمت طلا | پیش بینی قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه در اولین روز شهریور + توضیحات کامل

در این مطلب از سایت ویکی گردی جدیدترین جزییات از پیش بینی قیمت طلا در شهریور ۱۴۰۲ را بخوانید

قیمت طلا
ویکی گردی:

در بازار امروز قیمت طلا و سکه با رشد شارپی همراه بود. افزایش قیمت طلا باعث شد سکه‌ امامی و مثقال به کانال بالاتر برگردند.  روند صعودی قیمت طلا، سایر قطعات سکه را نیز در آستانه ورود به کانال قیمتی بالاتر قرار داده است.

در یک ماه گذشته فعالان بازار فلز زرد همواره بر بی‌رمقی این بازار تاکید داشتند. به عقیده آنها هر ساله در ماه‌های محرم و صفر بازار طلا در رکودی‌ترین حالت خود قرار دارد و تقاضا به حداقل خود می‌رسد. اما بررسی قیمت در تمام قطعات سکه و طلا حکایت از بازدهی مثبت در این بازار دارد. البته روند افزایشی روز جاری را نباید نادیده گرفت.

وام مسکن با سود ۵ درصد به چه کسانی پرداخت می شود؟

در بیشتر روزهای یک ماه اخیر قیمت طلا و سکه در روند کاهشی قرار داشته است اما افزایش‌های قیمت از افت ارزش بزرگتر بود و قیمت‌ها در محدوده‌ای مشخص در نوسان بودند.کارشناسان اقتصادی تخلیه حباب سکه را عامل افت قیمت در این بازار می‌دانند و باید تصدیق کرد که در یک ماه گذشته میزان کاهش حباب و قیمت در بیشتر روزها با هم اختلاف اندکی داشتند.

امروز افزایش محدود قیمت انس جهانی طلا و رشد ۴۰۰ تومانی قیمت دلار منجر به افزایش قیمت طلا و سکه شد.

بازدهی سکه‌ها در مرداد

بررسی قیمت سکه در یک ماه مرداد نشان می‌دهد که سکه امامی با بازدهی ۴.۸۳ درصدی بیشترین بازدهی را در بازار طلا داشته است. قیمت سکه امامی ۳۱ تیر با رقم ۲۶ میلیون و ۸۵۱ تومان بود و امروز این قطعه با افزایش ۳۵۰ تومانی با رقم ۲۸ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان معامله شد. در یک ماه اخیر سکه امامی رشد قیمت یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومانی داشته است.

سکه بهار در ۳۱ تیر با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان معامله می‌شد. امروز این قطعه افزایش ۱۹۹ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۴ میلیون و ۹۹۵ تومان معامله شد. بازدهی ۱.۹۳ درصدی و رشد قیمت ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومانی در یک ماه مرداد سهم این قطعه بوده است. در یک ماه اخیر سکه بهار کمترین بازدهی را در خانواده سکه‌ها از آن خود کرد.

نیم‌سکه در مدت مشابه ماه گذشته با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و امروز با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. بازدهی این قطعه ۲.۶۷ درصد و با رشد قیمت ۴۰۰ هزار تومانی بوده است.

ربع سکه در ۳۱ تیر ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت داشت و امروز با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی به رقم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. این قطعه همانند نیم‌سکه بازدهی ۲.۶۷ درصدی و رشد ۴۰۰ هزار تومانی داشته است.

راه های شناخت و تشخیص طلا تقلبی از اصل

سکه گرمی بعد از سکه بهار کمترین بازدهی را در یک ماه گذشته در میان قطعات سکه داشت. این قطعه در ۳۱ تیر با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و امروز با رقم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. در یک ماه اخیر سکه گرمی افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشته و با بازدهی ۲.۶۱ درصدی به کار خود پایان داده است.

کاهش ۶۶ دلاری انس جهانی در یک ماه اخیر

قیمت طلا نیز امروز رشد داشت. رشد روز جاری قیمت هر مثقال طلا را به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگرداند. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۵۲ هزار تومانی قیمت، با رقم ۱۰ میلیون و ۲۹ هزار تومان رسید. این مقدار طلا ۳۱ تیر با قیمت ۹ میلیون و ۸۷۴ هزار تومان معامله می‌شد و در یک ماه اخیر بازدهی ۱.۸۵ درصدی و رشد قیمت ۱۸۲ هزار تومانی داشت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان گران شد و با قیمت ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله شد. این مقدار طلا ۳۱ تیر با قیمت ۲ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان معامله می‌شد. در یک ماه اخیر بازدهی هر گرم طلا ۱.۹۳ درصد، معادل افزایش قیمت ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومانی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر