مسائل جنسی | آموزش مسائل جنسی

چرا باید به نوجوانان مسائل جنسی را آموزش داد؟ | زمان آموزش مسائل جنسی به نوجوانان

چطور باید به نوجوانان مسائل جنسی رو آموزش بدیم؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باشید .

آموزش مسایل جنسی
ویکی گردی:

آموزش مسائل جنسی به نوجوانان امری حساس و مهم است و همیشه در آموزش مسایل جنسی به نوجوانان باید با توجه به سن و فهم آنها عمل کنید. آموزش مسائل جنسی به نوجوانان دارای اهمیت زیادی است و دلایل متعددی برای آن وجود دارد. در زیر، چند دلیل اصلی برای آموزش مسائل جنسی به نوجوانان را بررسی می‌کنیم ،در ادامه با ما همراه باشید .

اطلاعات صحیح: آموزش مسایل جنسی به نوجوانان، فرصتی است  تا اطلاعات دقیق و صحیح و علمی بدون تبعیض درباره جنسیت و سلامت جنسی و روشهای پیشگیری از بیماری های جنسی به آنها داده شود .این اطلاعات به آنها کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های سالم‌تری در زمینه جنسیت و روابط جنسی داشته باشند .

چرا رفتار برخی زنان در رابطه جنسی سرد است؟

پیشگیری از بیماری‌های جنسی: آموزش مسایل جنسی به نوجوانان می‌تواند به آنها کمک کند تا درک بهتری از بیماری‌های جنسی داشته باشندو این آموزش می تواند به کاهش انتشار بیماری‌های جنسی و حفظ سلامت جنسی جامعه کمک کند.

ارتقای روابط سالم: آموزش مسایل جنسی به نوجوانان می‌تواند به آنها کمک کند تا مفهوم روابط سالم و احترام به حقوق جسمی و جنسی را درک کنند. آنها می‌توانند یاد بگیرند که چگونه به رضایت همسر یا همنوع در رابطه جنسی توجه کنند و از رفتارهای ناسالم و خشونت جنسی اجتناب کنند.

ارتقای خودآگاهی و اعتماد به نفس: آموزش مسایل جنسی به نوجوانان می‌تواند به آنها کمک کند تا خودآگاهی بیشتری درباره بدن و جنسیت خود داشته باشند. این آگاهی می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در آنها کمک کند و آنها را در مواجهه با فشارها و تحولات جنسی کمک کند.

مقابله با اطلاعات نادرست: با توجه به پیشرفت فناوری و دسترسی آسان به اینترنت، نوجوانان ممکن است با اطلاعات نادرست و ناصحیح درباره مسایل جنسی  مواجه شوند. آموزش مسایل جنسی به آنها کمک می‌کند تا اطلاعات صحیح را دریافت کنند و قادر باشند بین اطلاعات صحیح و نادرست تمایز قائل شوند .

چه زمانی آموزش مسائل جنسی به نوجوان نتیجه بخش است؟

آموزش جنسی زمانی بهترین نتیجه را دارد که والدین توسط متخصصان یاد بگیرند تا چگونه صحبت کنند، این آموزش شامل اطلاعات و فعالیت‌ های مهارت‌ سازی می باشد. در این خصوص باید متناسب با نیاز و فرهنگ جامعه صحبت شود. تحقیقات نشان می‌دهد، آموزش مسائل جنسی به نوجوان بهتر است از نظر فرهنگی پاسخگو و فراگیر باشد و به جوانان کمک ‌کند تا مهارت‌های اجتماعی و عاطفی خود را برای تبدیل شدن به بزرگسالانی دلسوز، توسعه دهند.

گرسنگی چه تاثیری بر رابطه جنسی چیست؟

این نوع از آموزش جنسی زود هنگام، اغلب به درک تنوع جنسی، آشنایی و پیشگیری از خشونت شریک جنسی، ایجاد روابط سالم، پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان، بهبود یادگیری مهارت اجتماعی/عاطفی و افزایش مهارت سواد رسانه ای منجر می شود. همچنین به جوانان کمک می کند از بارداری ناخواسته و عفونت های مقاربتی (STIs) جلوگیری کنند. از نظر فرهنگ عامه، آموزش جنسی به کودکان تنها یک “گفتگوی ساده”  می باشد، اما کارشناسان موافقند، رابطه جنسی موضوعی است که بچه ها همیشه باید قبل از رسیدن به دوران بلوغ در مورد آن بیاموزند. آنها توصیه می‌کنند، رابطه جنسی در بحث‌های روزمره گنجانده شود و اطلاعات و مفاهیم خاص درمورد مسائل جنسی به نوجوانان گفته شود.

روشهای آموزش جنسی به نوجوانان :

یکی از راه های آموزش مسائل جنسی نوجوانان زود صحبت کردن با آن ها است، صحبت درباره مسائل جنسی را زود شروع کنید و گفتگو را ادامه دهید. بسیاری از والدین منتظر هستند تا زمان «مناسب» برای فرا برسد، اما به زودی متوجه می‌شوند که هرگز چنین نمی‌شود – و سپس اصلاً صحبت نمی‌کنند، یا فقط پس از اینکه فرزندشان از نظر جنسی فعال شده باشد، این صحبت اتفاق می‌افتد که می تواند خیلی دیر شده باشد. با شروع دوران نوجوانی، شما فرصتی دارید برای آموزش مسائل جنسی دانش آموزان که به تدریج به آن ها اطلاعات مورد نیاز را بدهید. نیازی نیست همه اطلاعات را به یکباره در اختیار ان ها قرار دهید. به عنوان مثال، در دوران کودکی اولیه، تمرکز می‌تواند بر یادگیری نام‌های صحیح برای همه اعضای بدن، تشخیص اینکه افراد مختلف بدن‌ های متفاوتی دارند، و درک لمس مناسب در مقابل لمس نامناسب باشد.

همانطور که آن ها بزرگتر می شوند، می توانید در مورد نحوه تشکیل نوزادان و تغییرات بدنی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد صحبت کنید. بعداً، می‌توانید به شیوه ‌های رابطه جنسی ایمن در نوجوانان، رضایت جنسی و نحوه هدایت روابط بپردازید. این مطالب بخشی از تاثیرات آموزش مسائل جنسی دانش آموزان است.

این روند برای آموزش مسائل جنسی نوجوانان می تواند کار را برای شما به عنوان والدین آسان تر کند. به جای اینکه اجازه دهید با به تعویق انداختن آن ناهنجاری در فرزندنتان ایجاد شود و ادامه پیدا کند و آسیب های جبران نا پذیر ببیند، می‌توانید زودتر راه‌ های ارتباطی برای آموزش مسائل جنسی دانش آموزان را باز کنید و به صحبت در مورد جنسیت و بدن انسان عادت دهید، که مکالمات بعدی در مورد موضوعات پیچیده‌تر را بسیار آسان ‌تر می‌کند، این مطالب بخشی از اهمیت آموزش مسائل جنسی دانش آموزان است. به طور خلاصه، از فکر کردن در مورد صحبت به عنوان یک موضوع یکباره دست بردارید.

در عوض، آن را به عنوان یک سری گفتگوها در نظر بگیرید که به تدریج بر اساس آنچه فرزند شما در آن زمان باید بداند پیشرفت می کند.

 یکی دیگر از تکنیک های آموزش مسائل جنسی نوجوانان فهمیدن مواردی است که دانش آموران از مسائل جنسی در مدرسه می آموزند است، و برای پر کردن شکاف ها آماده باشید. شما باید بدانید که مدرسه چه اطلاعاتی را ارائه می دهد تا بتوانید در صورت نیاز آن را تکمیل کنید، اطلاعات غلط را تصحیح کنید و آماده پاسخگویی به سوالات فرزندتان باشید.

 یکی دیگر از شیوه های آموزش مسائل جنسی دانش آموزان پذیرفتن رفتار آن ها است مانند عدم اطمینان و خجالت که از واکنش ‌های طبیعی فرزندان هستند، اما اجازه ندهید که شما را برای ادامه دادن گفتگو متوقف کنند. بسیاری از ما هرگز از والدین خود صحبت جنسی دریافت نکردیم، که این روند صحبت کردن با فرزندانمان را سخت‌تر می‌کند، زیرا ما مدلی برای چگونگی پیش رفتن نداریم. اجازه ندهید که این عدم اطمینان شما را عقب نگه دارد. حقیقت این است که یک راه درست و یکسان برای همه، برای آموزش مسائل جنسی به فرزندانتان وجود ندارد و شما می توانید برای بهتر عمل کردن آموزش ببینید و در مسیر خود از اطلاعات بیشتر و متناسب تری با نوع شخصیتی که از فرزندتان می شناسید استفاده کنید. همچنین اگر گاهی اوقات کمی احساس خجالت کنید اشکالی ندارد - این یک واکنش بسیار طبیعی است.

میل جنسیت خیلی بالاست؟ | راهکارهای متعادل کردن میل جنسی

تمایلات جنسی انسان پیچیده است. فرزند شما می خواهد و نیاز دارد بیشتر از اینکه بچه ها چگونه ساخته می شوند بداند، این موضوع را بداند که چگونه از بیماری های مقاربتی جلوگیری کند و چگونه از بارداری ناخواسته جلوگیری کند. به عنوان مثال، موضوعاتی مانند گرایش جنسی و تجاوز جنسی نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

به یاد داشته باشید که همه بچه ها دگرجنس گرا  نیستند. بسته به هویت جنسی و گرایش جنسی فرزند شما، ممکن است نیاز داشته باشد که اطلاعات متفاوتی در رابطه با هدایت روابط و ایمن نگه داشتن خود بداند.

نکته مهم این که آموزش مسایل جنسی به نوجوانان به عنوان یک بخش از آموزش بهداشت جنسی و روابط بین جنسی می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی جنسی آنها کمک کند و آنها را در مسیری سالم و ایمن در رابطه با جنسیت هدایت کند. بنابراین، آموزش مسایل جنسی به نوجوانان به عنوان یکی از عوامل مهم آموزش بهداشت جنسی مورد تأکید قرار می‌گیرد .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر