بارداری | توت فرنگی و بارداری

خانم های باردار زردآلو بخورند! + دلیل

بارداری؟ میخوای بدونی زردآلو برای جنینت مفیده یا نه؟ با ویکی گردی همراه باش .

زردآلو
ویکی گردی:

تغذیه و بارداری ارتباط مستقیمی با هم دارند .یک مادر باردار باید به تغذیه خود در بارداری توجه ویژه ای داشته باشد تا همه ی مواد لازم برای رشد جنین را فراهم کند .  مصرف زردآلو در دوران بارداری مفید است ، اما همچنان باید با احتیاط مصرف شود .مادر باردار می تواند زردآلو را هم به صورت تازه و هم به صورت خشک درطول دوران بارداری مصرف کند . زرد آلو را به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، می توانید به رژیم غذایی بارداریتان اضافه کنید . ما در این مقاله برخی از  فواید مصرف زردآلو در دوارن بارداری را برایتان شرح می دهیم .

فواید مصرف زردآلو در دوارن بارداری برای سلامتی

۱. به یبوست کمک می کند

زردآلو سرشار از فیبر است؛ بنابراین خوردن آن ها در دوران بارداری می تواند به رفع یبوست کمک کند. همچنین به بهبود هضم در دوران بارداری کمک می کنند.

۲. به درمان کم خونی کمک می کند

زردآلو ها سرشار از آهن و مس هستند. این مواد مغذی در افزایش هموگلوبین بسیار موثر هستند؛ بنابراین به جلوگیری یا درمان کم خونی در دوران بارداری کمک می کنند.

۳. به حفظ سلامت چشم کمک می کند

زردآلو منبع خوبی از بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بهبود سلامت چشم مفید است. خوردن زردآلو در دوران بارداری به سلامت چشم شما کمک می کند.

۴. به حفظ سطح قند خون کمک می کند

زردآلو در کنترل سطح قند خون موثر است. با کنترل سطح گلوکز خون، کمتر احتمال دارد که در دوران بارداری به دیابت حاملگی دچار شوید.

 ۵. برای فرزندتان خوب است

مصرف زردآلو در دوران بارداری برای فرزندتان هم خوب است. وجود فولیک اسید در زردآلو به جلوگیری از ناتوانی های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا( مهره شکاف دار) (که یکی از نقایص هنگام تولد است و زمانی اتفاق می افتد که ستون فقرات و نخاع کودک به درستی شکل نگرفته باشد) در نوزادان تازه متولد شده کمک می کند. زردآلو ها دارای مواد مغذی ضروری هستند که برای رشد و نمو جنین مفید است.

۶. برای پوستتان خوب است

زردآلو می تواند پوستتان را شگفت آور کند. اضافه کردن زردآلو به رژیم غذایی بارداریتان برای پوستتان خوب است و باعث درخشش پوستتان می شود.

۷. به شیردهی کمک می کند

زردآلو نه تنها در دوران بارداری مفید است؛ بلکه در بهبود تولید شیر در سینه مادر پس از بارداری نیز موثر است.

با این حال، برخی نکات را در نظر بگیرید:

  • مصرف زردآلو باید به میزان معقول باشد و بیش از حد نخورید، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکلات گوارشی مانند اسهال را ایجاد کند.
  • در صورت داشتن هرگونه حساسیت یا آلرژی به زردآلو یا سایر میوه‌ها، مصرف آن را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
  • همچنین در صورت داشتن هرگونه مشکل خاص یا شرایط پزشکی، بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف زردآلو و مواد غذایی دیگر مشورت کنید.

به طور کلی، همیشه بهتر است قبل از مصرف هر نوع میوه و ماده غذایی خاصی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید تا از ایمنی و سلامت شما و جنینتان اطمینان حاصل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر