بوی پا | رفع بوی پا

۱۸ روش آسان و کاربردی برای از بین بردن بوی پا و کفش

در این مطلب از سایت ویکی گردی با آموزش رفع بوی پا و کفش با ما همراه باشید.

بوی پا
ویکی گردی:

برمودوز یا همان بوی پا، یک مشکل پزشکی بسیار رایج محسوب می شود. این به دلیل ایجاد عرق است که باعث رشد باکتری ها بر روی سطح پوست می‌شود. در واقع این باکتری ها باعث ایجاد بوی پا می‌شوند. عفونت های قارچی مانند قارچ بین انگشتان پا که اصطلاحا به آن عفونت پای ورزشکار هم گفته می شود می‌تواند باعث بوی پا بشوند شود.

خبر خوب این است که درمان بوی بد پا آسان، سریع و ارزان است.

درمان های خانگی بوی بد پا

این نکات می تواند به کاهش بوی پا کمک کند. نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب و دقیق آنها را دنبال می کنید.

ترفند گرفتن بوی سوختگی برنج در سه دقیقه + ۴ روش

بوی پا

  1.     پاهای خود را تمیز و مرتب نگه دارید.
  2.     از یک صابون معمولی و برس پاک کننده استفاده کنید و حداقل یک بار در روز پاهای خود را بشویید . بهترین زمان برای انجام این کار در هنگام حمام کردن صبح یا عصر است. مهم است که بعد از شست و شوی کامل پاهای خود را خشک کنید. توجه ویژه‌ای به ناحیه‌ی بین انگشتان پا داشته باشید، به این خاطر که این ناحیه ای است که هرگونه خیسی می تواند به راحتی باعث رشد باکتری‌ها شود.
  3.     ناخن‌های پا را به صورت منظم بگیرید تا همیشه کوتاه باشند، و حتماً مرتباً آن ها را تمیز کنید.
  4.     پوست سفت و مرده را با استفاده از سوهان یا وسایل مربوط به این کار از پا جدا کنید. این پوست ها هنگامی که خیس می‌شود، تا حدود زیادی نرم و تر می‌شود و مکانی مناسب برای را زندگی باکتری ها ایجاد می‌کند.
  5.     حداقل یک بار در روز جوراب خود را عوض کنید. اگر در یک محیط گرم هستید، ورزش می‌کنید یا در هر موقعیت دیگری قرار دارید که ممکن است پاهایتان عرق کند، باید بیشتر جوراب خود را عوض کنید.
  6.     حداقل دو جفت کفش داشته باشید که هر روز دیگر می‌توانید آن را بپوشید. این به هر جفت اجازه می دهد تا قبل از اینکه دوباره پوشیده شود، عرق یا رطوبت در آن به صورت کامل خشک شود. می‌توانید کفی های کفش خود را جدا کنید تا به آن ها در خشک شدن مجدد کمک کند. وقتی کفش های شما مرطوب باشند باعث می شوند باکتری ها با سرعت بیشتری روی پاهای شما رشد کنند.
  7.     جوراب هایی را انتخاب کنید که رطوبت را به خود جذب کند، به جای اینکه آن را روی پاهای شما نگه دارد، مانند جوراب های ضخیم و نرم ساخته شده از الیاف طبیعی یا جوراب های ورزشی. سعی کنید در زمانی که جوراب های شما به علت عرق کردن زیاد خیس می‌شوند آن ها را تعویض کنید.
  8.     در هوای گرم صندل های جلو باز بپوشید و در صورت امکان در محیط های داخلی پابرهنه باشید تا اجازه دهید پاهای شما خشک شود.
  9.     از پوشیدن کفش هایی که به پای شما تنگ هستند یا می‌توانند رطوبت را در خود حفظ کنند، خودداری کنید . سعی کنید از کفش هایی که تنفس بهتری برای پای شما فراهم می‌کنند، استفاده کنید مانند کفش های ورزشی و کفش هایی که از چرم طبیعی ساخته می‌شوند و تا حد امکان از پوشیدن کفش هایی از جنس مصنوعی و بی کیفیت خود داری کنید.
  10.     با یک تکه پنبه هر شب مقدار کمی از الکل طبی را بر روی پاهای خود آغشته کنید. این کار به خشک شدن پوست پاهای شما کمک می کند. مواظب باشید که از زدن الکل به محل هایی از پوست که ترک خورده است خودداری کنید .
  11.     روزانه یک بار از اسپری ضد قارچ پا یا پودرهای طبی مخصوص به پای خود بزنید.
  12.     از کفی های طبی بوگیر که دارای دئودورانت هستند در کفش خود استفاده کنید .
  13.     اگر نیاز دارید به سرعت بوی پای خود را از بین ببرید، می‌توانید از اسپری ضد عرق یا دئودورانت بر روی پاهای خود استفاده کنید . همچنین می توانید مواد ضد عفونی کنند در کفش خود اسپری کنید و بگذارید کاملا خشک شود .
  14.     انواع مختلفی از صابون های ضد قارچ و ضد باکتری را امتحان کنید تا جایی که آن هایی که بیشترین تاثیر را برای از بین بردن بوی پاهای شما دارد را پیدا کنید.
  15.     پاهای خود را درون سرکه خیس کنید.

  16.     می‌توانید پاهای خود را برای پانزده دقیقه درون یک ظرف آب گرم که مقداری جوش شیرین و نمک به آن اضافه کردید قرار دهید. این کار علاوه به کمک به از بین بردن بوی بد پا احساس طراوت و راحتی به پاهای شما می‌دهد.
  17.     در نگهداری از کفش های خود دقت کنید. سعی کنید محل نگهداری کفش های شما فضای مناسب داشته باشد و از قرار دادن کفش ها بر روی هم خود داری کنید تا رطوبت داخل کفش ها به سرعت خشک شود و از تولید باکتری های اضافه که باعث بیشتر شدن بوی بد پاها می شوند در کفش ها جلوگیری شود.
  18.     تزریق بوتاکس می تواند یک راه حل دیگر باشد. این کار باعث کم شدن مقدار عرق کردن نواحی مورد نظر می شود.

با این ترفند بوی سیگار رو خیلی سریع از بین ببر + فیلم

بوی پا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر