سفر به گیلان | گیلان گردی | راهنمای سفر به گیلان

شهریور ماه گیلان کجا بریم؟ | زیباترین جاهای دیدنی گیلان + عکس

برای سفر در شهریور ماه گیلان را انتخاب کنید چون با داشتن آب و هوای بسیار عالی گزینه های زیادی برای تماشا دارد

گیلان
ویکی گردی:

دیگه چیزی تا آخر تابستون نمونده. اگه قصد مسافرت دارین بهترین ماه شهریوره. ما پیشنهاد می کنیم اگر تا حالا به گیلان سفر نکردین حتما برنامه ریزی کنید و جاهای دیدنی گیلان رو ببینید. ما در ادامه مطلب زیباترین جاهای گیلان رو به شما معرفی می کنیم.

ماسوله گیلان

یکی از مشهورترین جا‌های دیدنی گیلان دهکده زیبای ماسوله است. در بدو ورود به این روستا خانه‌هایی که به صورت پلکانی روی یکدیگر قرار گرفته‌اند تصویری زیبا از روستا را نشان می‌دهد. در این دهکده علاوه بر قدم زدن در کوچه پس کوچه‌هایش و تماشای آبشار‌های زیبا و زلال، می‌توانید از دست ساز‌های محلی، انواع ترشیجات‌ها، مربا‌ها و… نیز خریداری کنید. ماسوله در ۶۰ کیلومتری شهر رشت و ۳۲ کیلومتری غرب فومن قرار دارد. آبشارهای کوشم و لار چشمه، ییلاق کوبار ماسوله و قله شاه معلم از دیگر جاذبه‌های طبیعی گیلان در نزدیکی ماسوله هستند که این منطقه را به مقصدی پر طرفدار برای گردشگران تبدیل کرده است.

معرفی 7 تا از معروف ترین تالاب های گیلان که یه تیکه از بهشت ان!

تالاب انزلی

کمتر کسی است که نام تالاب انزلی  یکی از مشهورترین جاهای دیدنی گیلان را نشنیده باشد. تالابی که آب آن شیرین است و با قایق سواری در آن می‌توانید از طبیعت اطراف تالاب و تماشای لاله‌های مردابی لذت ببرید. علاوه بر آن در حاشیه‌ی تالاب کافه رستوران‌هایی با صفا با انواع غذا‌های محلی و خوشمزه برای سرو وجود دارد. تالاب انزلی نخستین تالاب ایرانی است که به ثبت ملی رسیده است. این تالاب در ۵۴ کیلومتری رشت، مرکز استان گیلان قرار دارد.

ییلاقات ماسال

درست در ۵۵ کیلومتری رشت، ییلاقی دست نخورده و به معنای واقعیه بکر به نام «ماسال» وجود دارد که هر چه از این ییلاق باصفا و خرم برای شما بگوییم کم است، در این حد بسنده کنید که تا چشم کار می‌کند چیزی جزء سبزی و سرسبزی چیزی به چشم نمی‌آید.این ییلاق سرسبز به دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم می‌شود و هر دو قسمت، آنقدر حس آرامش را درون شما القا می‌کند که هر دردی درونتان رو به خاموشی می‌رود.

قلعه رودخان

بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن، بنایی تاریخی در میان درختان سر به فلک کشیده و در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا خودنمایی می‌کند؛ و آن بنا چیزی جزء «قلعه رودخان» نیست.این قلعه یادگاری‌ست از دوره ساسانیان که در گذشته‌های دور دژ دفاعی اسماعیلیان نیز بوده است. قلعه رودخان نه تنها شما را به سو سوی تاریخ می‌کشاند بلکه چشمان شما را با منظره‌ی روح نواز خود مزین می‌کند.

جنگل گیسوم

«جنگل گیسوم» از آن دست جاذبه‌های بکر ایران به حساب می‌آید که چشمان شما را مسخ می‌کند و آن چنان روح و روان شما را به بازی می‌گیرد که گذر زمان را حس نخواهید کرد، درختان سر به فلک کشیده‌اش چنان در هم تنیده شده، که گویی روحی‌ست در دو بدن. اگر هم برای فرار از زندگی ماشینی نیاز به مکانی مملو از آرامش دارید، جنگل گیسوم میعادگاه همیشگی شما خواهد بود.

دیلمان گیلان

از دیگر ییلاق‌های گیلان می‌توان به ییلاق مرتفع دیلمان اشاره کرد. دیلمان یکی از بکرترین جا‌های دیدنی گیلان به حساب می‌آید و به آن بهشت گیلان هم می‌گویند. منطقه‌ای سرسبز که اسب‌ها و دام‌ها در آن در حال چرا هستند همانند یک تصویر نقاشی است. علاوه بر آن در دیلمان که از جاهای دیدنی استان گیلان است، جاذبه‌های دیگری مانند آرامگاه بابا ولی، قلعه گرماور، آبشار لونک، دشت شقایق و… نیز وجود دارد که بازدید ار آن‌ها خالی از لطف نیست. دیلمان درشرق گیلان و ۴۵ کیلومتری سیاهکل واقع شده است.

فقط با 3 ساعت رانندگی برید به سوئیس ایران!

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان از جاهای دیدنی رشت طبیعتی زیبا را به شما هدیه می کند و می تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. پارک سراوان دارای امکانات نسبتا مناسبی برای گردشگران است که آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها و افراد در همه سنین تبدیل کرده است. دریاچه ی زیبا و رودخانه ی خروشان پارک سراوان ، تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی می باشد که با جلوه های خود شما را غافلگیر می کنند.

جنگل اسالم

جنگل اسالم یکی از بزرگترین و زیبا ترین جنگلهای ایران است . جنگل اسالم در جاده اسالم به خلخال که خود زیباترین و رویایی ترین جاده ایران است قرار دارد .اسالم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. از نقاط دیدنی اسالم می توان به پارک جنگلی گیسوم، جاده اسالم به خلخال و منزل جلال ال احمد و… اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • بابک

    زیباترین جای گیلان چابکسر متاسفانهامی از اون برده نشده