ارز دیجیتال | کیف پول ارز دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول های سرد ارز دیجیتال

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی کیف پول سرد ارز دیجیتال می پردازیم. با ما همراه باشید

ارز دیجیتال
ویکی گردی:

بهترین کیف پول‌های سرد ارز دیجیتال کدام‌ها هستند و چگونه می‌توانیم پی به امنیت انواع کیف پول سرد ارز دیجیتال برویم؟ یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کاربران در معاملات بازار ارز دیجیتال نگهداری توکن‌های خریداری شده در بالاترین سطح امنیت است. فرض کنید که شما با زحمت بسیار زیادی اقدام به خرید بهترین توکن‌های موجود در بازار کرده و سعی دارید تا در یک بازه زمانی ۱ تا ۲ ساله سود قابل توجهی را برای خود از آنها به دست آورید و همینطور هم می‌شود؛ اما عدم دقت به انتخاب بهترین کیف پول سرد ممکن است چالشی باشد که حتی باعث از بین رفتن تمام دارایی‌های شما در این بازه زمانی برای هولد کردن ارز دیجیتال شده و عملاً سرمایه‌گذاری شما را با شکست روبرو سازد.

بسیار مهم است که شما در کنار انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید رمز ارزها، دست روی بهترین کیف پول‌ها هم بگذارید تا در بالاترین سطح امنیت ممکن از دارایی‌های خود در این بازار نگهداری و حفاظت کنید. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته اشتباهات بسیار زیادی از سوی معامله‌گران ایرانی رخ داده و باعث از دست رفتن دارایی بسیاری از کاربران به دلیل عدم دقت به انتخاب کیف پول مناسب شده، بر آن شدیم تا یک بررسی کامل از انواع کیف پول سرد داشته باشیم و بهترین گزینه‌های موجود برای این منظور را نیز به شما معرفی نماییم. در انتهای این مقاله شما با انواع کیف پول سرد آشنا شده و می‌توانید از توکن‌هایی که قرار است از آنها برای طولانی مدت نگهداری کنید با امنیت بسیار بالا مراقبت نموده و عملاً چالش از بین رفتن دارایی‌ها در بازار ارز دیجیتال شما را تهدید نکند.

توضیح مفاهیم کلی ارز دیجیتال و کاربرد های آن

کیف پول سرد چیست

نکات این مقاله را با تعریف کیف پول سرد آغاز می‌کنیم تا کسانی که هنوز شناخت کافی نسبت به این نوع از کیف پول ندارند و به صورت دقیق کامل نمی‌دانند که کیف پول سرد چیست و چه مزیت‌ها و معایبی دارد، به شناخت ابتدایی نسبت به این کیف پول‌ها برسند و سپس به معرفی بهترین‌های آن خواهیم پرداخت. استفاده از واژه سرد برای معرفی این دسته از انواع کیف پول ارز دیجیتال به این دلیل است که معمولاً یک سخت‌افزار فیزیکی برای آنها تعریف می‌شود و عملاً شما باید یک محصول فیزیکی در اختیار داشته باشید که امکان نگهداری از کلید خصوصی رمز ارزهای مختلف در آن وجود دارد.

کیف پول سرد به دلیل عدم اتصال دائمی به اینترنت باعث می‌شود تا احتمال هک شدن دارایی‌ها برای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و عملاً نگران این موضوع نباشید. به صورت کلی می‌توانیم مزیت‌های زیر را برای انواع کیف پول سرد در نظر بگیریم:

  •     کاهش قابل توجه امکان هک شدن این دسته از کیف پول‌ها به دست هکرهای اینترنتی
  •     نگهداری از کلید خصوصی رمز ارزها به صورت فیزیکی و بدون نیاز به استفاده از هیچ دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت
  •     عدم نگرانی از بابت فراموشی رمز عبور در برخی از انواع کیف پول سرد
  •     امکان نگهداری بدون هیچ نگرانی از بابت گم شدن موبایل یا لپ‌تاپ و یا هر دستگاه دیگری که از آن برای نرم‌افزارهای ارز دیجیتال استفاده می‌شود.
  • البته یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از بسیاری از انواع کیف پول سرد هم قیمت‌های بسیار بالایی است که آنها در بازار دارند و شما در همان ابتدای سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال نیاز به پرداخت هزینه‌های قابل توجهی برای این منظور خواهید داشت.

انواع کیف پول سرد ارز دیجیتال

حالا نوبت به این رسیده تا انواع کیف پول سرد ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا اگر به دنبال استفاده از این محصولات برای نگهداری از توکن‌های خود هستید، حتما بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید که ما نه فروشنده انواع کیف پول سرد ارز دیجیتال هستیم که شما را دعوت به خرید این کیف پول‌ها و رسیدن به سود برای خود نماییم و نه هیچ مزیت دیگری برای ما از انتخاب این کیف پول‌ها برای شما ایجاد نخواهد شد. از این رو سعی داریم تا انواع کیف پول سرد ارز دیجیتال را به صورت کاملاً منطقی و بدون هیچگونه نگاه تعصب انگیز به شما معرفی نماییم.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین انواع کیف پول‌های موجود در بازار ارز دیجیتال که از گذشته برای نگهداری از کلید خصوصی توکن‌ها از آن استفاده می‌شد، کیف پول کاغذی است. البته هرچند در حال حاضر حتی دستگاه‌های خودپردازی هم در بسیاری از کشورها وجود دارند که کیف پول کاغذی را برای کاربران چاپ می‌کنند اما شما به راحتی می‌توانید از سایت‌های بسیار زیادی که در سطح اینترنت وجود دارد، از انواع کیف پول کاغذی استفاده نمایید.

بیت کوین چیست؟ | راهنمای جامع شناخت بیت کوین

شما با ورود به سایت‌های معتبر و شناخته شده ساخت کیف پول کاغذی، چند مرحله بسیار ساده و کاملاً رایگان را طی خواهید کرد و در نهایت کلید خصوصی توکن‌های خریداری شده شما در این کیف پول‌های کاغذی که یک برگه بیشتر نیستند در اختیار شما قرار می‌گیرد. حالا شما می‌توانید این برگه‌ها را پرینت گرفته و به صورت کاملاً فیزیکی نگهداری کنید. تمام دغدغه شما در چنین مواردی گم نشدن این کاغذها و نگهداری از آنها در یک جای کاملاً ایمن است.

کیف پول فلزی ارز دیجیتال

کم‌کم با توجه به اینکه چالش‌هایی برای نگهداری از کاغذ برای کاربران پیش می‌آمد، برخی از شرکت‌ها اقدام به عرضه این کیف پول‌های کاغذی این بار بر روی یک فلز نمودند که از آنها به عنوان کیف پول فلزی ارز دیجیتال یاد می‌شود. در واقع کیف پول فلزی همان کیف پول کاغذی است که این بار به جای کاغذ برای نوشتن کلید خصوصی توکن‌ها، از فلز استفاده شده تا امکان از بین رفتن جوهر در آن وجود نداشته باشد و حتی تحت تاثیر عوامل مختلف دیگری مانند افتادن در آب نیز شاهد هیچگونه چالشی برای توکن‌های خود نباشید. البته برخلاف کیف پول کاغذی این دسته از کیف پول‌های سرد رایگان نیستند و شما باید مبلغی را برای خرید آنها اختصاص دهید.

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال

رایج‌ترین و مدرن‌ترین انواع کیف پول سرد ارز دیجیتال کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که شبیه به دستگاه‌های فلش مموری و کارت حافظه ساخته می‌شوند. شرکت‌های بسیار زیادی در سطح جهان اقدام به ورود به بازار تولید کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال کرده‌اند که بهترین و شناخته شده‌ترین آنها شرکت فرانسوی لجر است که لجر نانو اس و لجر نانو ایکس دو محصول جذاب و پرطرفدار این کمپانی هستند. همچنین برندهای دیگری مانند سیف پال، ترزور و … را نیز می‌توانیم برای این دسته از محصولات به شما معرفی کنیم. امکان نگهداری از توکن‌های بسیار زیادی در این کیف پول‌ها وجود دارد و عملاً بالاترین سطح امنیت را نیز در دسترس شما قرار می‌دهند. بزرگترین عیب انواع کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال همین است که شما برای دسترسی به این محصولات در همان قدم اول مجبور به پرداخت هزینه‌های قابل توجهی برای خرید آنها خواهید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر