عسل | خواص دارویی عسل | فواید عسل

عسل رو با این خوراکی ها بخور و معجزشو ببین + فیلم

برای اینکه بدونی عسل رو با چه خوراکی هایی ترکیب کنی تا خواص دارویی داشته باشه ادامه مطلب رو دنبال کن.

عسل
ویکی گردی:

عسل یک خوراکی فوق العاده و بی نظیر است که اگر به صورت طبیعی و خالص باشد خیلی از بیماری ها را درمان می کند. ترکیب عسل با بعضی از خوراکی ها مانند سیاه دانه، زردچوبه و...ضامن سلامتی ماست. در ادامه مطلب به شما توضیح می دهیم که برای درمان هر بیماری عسل را با چه خوراکی ترکیب و استفاده کنیم.

ترکیب عسل با این خوراکی ها معجزه میکنه 

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

ترکیب عسل و زردچوبه

چای زردچوبه و عسل درست کنید و هر روز صبح بنوشید تا آلرژی‌های فصلی را کنترل کنید. این ترکیب ضد التهاب، ضد میکروب و ضد قارچ قوی بوده و یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی است.دستورالعمل: 100 گرم عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه کاملا مخلوط کنید. ترکیب را در ظرف شیشه‌ای در دار بریزید و در یخچال نگه دارید. می‌توانید هر بار یک قاشق چایخوری را در آب گرم ریخته و میل نمایید. روی نان تُست، داخل آب میوه و اسموتی هم قابل استفاده است.

عسل و زردچوبه

 

باور های غلط در مورد تشخیص عسل طبیعی و تقلبی!

ترکیب عسل و لیموی تازه

ترکیب عسل و لیموی تازه به پاکسازی کبد، کاهش وزن و بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. همچنین از بین برنده آکنه پوستی بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را سم زُدایی می‌کند.دستورالعمل:نصف لیموی تازه، یک قاشق چایخوری عسل طبیعی خام و مقداری آب را مخلوط کرده و با شکم خالی میل کنید.ترکیب آب، عسل و لیمو بسیار در درمان سرفه‌های خشک و مخاطی و همچنین سرماخوردگی و گلو درد موثر است. نوشیدن روزانه این ترکیب علی‌الخصوص هر صبح بدن شما را به کمک دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مقاوم می‌کند.

عسل و لیموی تازه

ترکیب عسل و زنجبیل

گرما و زنجبیل هر دو شما را در آنِ واحد گرم می‌کنند. بخار زنجبیل به پاکسازی سینوس‌ها کمک می‌کند و ترکیب زنجبیل و عسل گلوی خش‌دار را صاف می‌کند. ترکیب عسل و زنجبیل بسیار قابلیت درمان دردهای عضلانی را داراست. 11 خاصیت اثبات شده ترکیب عسل و زنجبیل را بخوانید.

دستورالعمل: 4 الی 6 تکه نازک زنجبیل خام، 2 فنجان آب فیلتر شده و 1 الی 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی خام را آماده کنید.زنجبیل خام را شسته، پوست کنده و خیلی نازک برش دهید. 2 فنجان آب را جوشانده و زنجبیل را به آن اضافه کنید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید با شعله کم به مدت 10 دقیقه بخار کند. آب را از صافی رد کنید (یا تکه‌های زنجبیل را از آب خارج کنید). عسل را اضافه و نوشیدنی را گرم میل کنید.

عسل و زنجبیل

 

خواص و فواید شگفت انگیز سیر و عسل برای سلامت بدن + طرز تهیه

ترکیب عسل و گل میخک

گل میخک حاوی ویژگی‌های آنتی باکتری است و در صورتی که با عسل طبیعی ترکیب شود خواص بیشماری برای سلامتی دارد. برای از بین بردن جوش، زخم دهان و گلو درد بسیار موثر است. دستورالعمل: برای استفاده موضعی کافی است کمی پودر میخک را در یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه بشورید.برای استفاده خوراکی باید 3 تا 5 گل میخک را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی در یک ظرف دردار به مدت 5 ساعت رها کنید. گل‌ها را خارج کنید و عسل را بخورید. این کار را هرازگاهی انجام دهید تا از گلو درد رها شوید.

عسل و میخک

ترکیب عسل و سیاه دانه

ترکیب این دو را همگان با نام دوسین می شناسند. معجون دوسین، برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. بر اساس طب سنتی، برای تهیه ترکیب عسل و سیاه دانه، سیاه دانه را پودر کرده (آسیاب یا کوبیده) و با عسل به نسبت یک به سه مخلوط کنید. به طور مثال، یک قاشق پودر سیاه دانه را با سه قاشق عسل مخلوط نمایید. سیاه دانه پودر شده، خیلی سریع در مجاورت هوا خواصش را از دست می دهد اما اگر با عسل مخلوط شود خواص خود را از دست نمی دهد و تا مدت ها ماندگاری دارد.

خاصیت مصرف زردچوبه با عسل | 13 خواص فوق العاده و نحوه مصرف

دوسین برای رفع بلغ و سردی معده عالی است و تاثیر آن بر پیشگیری و درمان زخم معده فوق العاده است.

عسل و سیاه دانه

ترکیب عسل و زنیان

مصرف عسل به همراه زنیان یک چربی شکن عالی برای شکم و پهلو است.

شما می توانید از ترکیب زنیان و عسل معجونی درست کنید و در طول روز از آن استفاده کنید. برای درست کردن معجون، باید دانه های زنیان چند ساعت در آب باشند تا از حالت خشک درآمده و مقداری آب جذب کنند. پس از این که دانه ها خیس خوردند آب اضافه آن را به کمک یک صافی خارج کنید و دانه ها را با مقداری عسل ترکیب کنید

 

عسل و زنیان

 

ترکیب عسل و دارچین

مصرف عسل به همراه دارچین یک چربی سوز عالی برای کاهش وزن است.

ترکیب عسل و دارچین با خواص شگفت انگیز خود در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد. طبع هر دو ماده گرم است. مصرف این ترکیب با توجه به سن افراد، طبع  و نوع درمان با هم متفاوت است.

کسانی که قصد کم کردن وزن خود را دارند، می توانند از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنند. این ترکیب باعث کاهش توده چربی در بدن می شود. عسل با بهبود متابولیسم بدن موجب می شود تا سوخت و ساز بافت چربی بهتر انجام شود. کسانی که می خواهند با مصرف عسل و دارچین کاهش وزن داشته باشند، می توانند از این ترکیب در هر روز، چهار نوبت در وعده صبح، قبل از انجام فعالیت ورزشی، به عنوان میان وعده، قبل از رفتن به تخت خواب استفاده کنند.

عسل و دارچین

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر