رابطه جنسی | فواید رابطه جنسی

فواید دو بار رابطه جنسی در هفته برای بدن چیست؟

آیا زوجین باید حتما دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند ؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باش.

رابطه جنسی
ویکی گردی:

هر فردی ممکن است به طور متفاوت به فعالیت خود در رابطه جنسی واکنش نشان دهد. در آماری که توسط کارشناسان برای تعداد دفعات رابطه جنسی بین زوجین ارائه شده به طور معمول یکبار نزدیکی در هفته است که این آمار تا اندازه ای به سن افراد بستگی دارد و معمولا افراد 40 تا 50 ساله به این پایه نزدیک هستند ولی برای افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله معمولاً دو بار رابطه جنسی در هفته به طور متوسط ​​​​اتفاق می‌افتد . برای داشتن اطلاعات بییشتر درباره این مطلب با ما همراه باشید .

میتوان گفت یکی از دلایل تداوم زندگی مشترک داشتن رابطه جنسی است و داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت و سالم ، باعث بهبود زندگی مشترک می شود ولی با این حال  رابطه جنسی همانند مصرف دارو زمان مشخص و تعیین شده‌ای ندارد.  سالم‌ترین رابطه بین زن وشوهر درست زمانی است که هر دو میل وانرژی کافی برای رابطه داشته باشند. در این زمان است که زن و شوهر از رابطه‌شان نهایت لذت را می‌برند. میزان میانگین نرمال تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز یا هفته بر اساس تمایل جنسی طرفین است. تمایل جنسی هر یک از زوجین، طول مدت ازدواج، سن زوجین و شغل آنها، تغذیه و سبک زندگی، ساعات کاری و مهارت‌‌های جنسی از مهم‌ترین عوامل در تعیین تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی هستند. به همین دلیل نمی‌توان عدد ثابتی را به عنوان تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی معرفی کرد. اما به دلیل فوایدی که رابطه جنسی بر بدن دارد کارشناسان به داشتن رابطه جنسی تاکید دارند که ما به برخی از آنها اشاره می کنیم .

فواید رابطه جنسی

1 کنترل استرس

یک تأثیر رابطه زناشویی بر اخلاق مردان مربوط به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی و احساس رضایت از زندگی در آنها است. فعالیت جنسی در رابطه زناشویی به پایین آوردن فشار خون و کاهش استرس کمک شایانی می کند. بنا بر مطالعه ای که بر روی ۲۴ زن و ۲۲ مرد صورت گرفته است مشخص شد رابطه جنسی مرتب و سالم منجر به کاهش فشار خون در این افراد شده است.

2 افزایش سطح ایمنی بدن

سلامت جنسی به سلامت فیزیکی و بدنی بهتر منجر می شود. داشتن رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته منجر به افزایش آنتی بادی های بدن شما می شود. در نتیجه شما از سرما خوردگی و عفونت های دیگر در امان می مانید. در آزمایشی که بر روی بزاق دهان ۱۱۲ نفر انجام دادند مشخص شد افرادی که به طور مکرر (یک یا دو بار در هفته) فعالیت جنسی دارند سطح آنتی بادی های بیشتری نسبت به دیگران در بزاق دهان آنها یافت می شود.

3 سوخت و ساز بیشتر بدن

سی دقیقه رابطه جنسی معادل سوختن ۱۵ کالری و حتی بیشتر است. یک متخصص امور جنسی می گوید این کار در سلامت بعد فیزیکی و روانی شما تأثیر بسزایی دارد.

4 سلامت قلب

در حالی که بسیاری از افراد مسن فکر می کنند رابطه جنسی منجر به سکته مغزی در آنان می شود، محققان در انگلستان با تحقیق بر روی ۹۱۴ مرد طی ۲۰ سال دریافتند که افراد با تجربه های جنسی سالم کمتر به سکته های مغزی دچار می شوند. همچنین این تحقیق نشان داد سکته قلبی در افراد با ۲ بار رابطه جنسی در هفته تقریباً به نصف کاهش می یابد.

5 تقویت اعتماد به نفس

یکی از دلایلی که مردم به رابطه جنسی تمایل دارند این است که بعد از برقراری یک رابطه جنسی سالم احساس رضایت بیشتری از خودشان دارند که اگر این رابطه با عشق و علاقه برقرار شود افراد احساس بهتری پیدا می کنند.

6 بهبود روابط عاطفی

داشتن رابطه جنسی سالم و به ارگاسم رسیدن باعث افزایش سطح هورمون اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است می شود.

7 کاهش درد

همانطور که می دانید هورمون اکسی توسین، اندرومین را افزایش می دهد که این منجر به کاهش درد می شود؛ بنابراین اگر از سردرد و یا درد مفاصل آزرده اید به نظر می رسد یک رابطه جنسی صمیمانه و سالم می تواند اوضاع را بهبود بخشد.

8 رابطه زناشویی خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد.

انزال های به موقع می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین بالاتر را کاهش دهد. محققان دریافته اند که انزال ۵ یا بیش از آن در هفته میزان ابتلا به سرطان پروستات را ۳/۱ کاهش می دهد.

9 ماهیچه های لگن در زنان با رابطه جنسی تقویت می شود.

برای زنان انجام ورزش های لگن و تقویت ماهیچه های آن شاید مشکل به نظر بیاید در حالیکه آنها می توانند با برقراری رابطه جنسی ضمن لذت بردن از این کار یک نوع ورزش نیز انجام داده باشند. این کار باعث می شود که در سنین بالاتر کمتر دچار بی اختیاری ادراری شوند.

10 خواب شما با رابطه جنسی تنظیم می شود.

اکسی توسین که حین ارگاسم در بدن آزاد می شود علاوه بر کنترل وزن و فشارخون منجر به خواب راحت در افراد می شود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    ممنون از راهنمایی شما