حمام | حمام کردن | نکات درست حمام کردن

میخوای موهات نریزه؟ این ترفند رو تو حمام انجام بده!

حمام کردن شاید از نظر خیلی ها اصول خیلی خاصی نداشته باشه، ولی بعضی نکات هشت که اگه موقع حمام کردن رعایت نشه، به سلامت مو و پوستتون آسبیب میرسونه.

حمام
ویکی گردی:

حمام کردن برای خیلی از ما شاید بدون هیچ روش یا اصول خاصی انجام شود، البته  خیلی از شما هم یک سری روتین های خاص برای شست و شوی بدن و موی سر در حمام، دارید. اما جدا از همه مراقبت هایی که با شامپوها و سایر محصولات مراقبتی در موقع حمام انجام داده می شود، راحت ترین و کم هزینه ترین روش برای مراقبت از پوست و مو در مقابل آسیب ها، حمام آب سرد است!

اگر والدین کارها را به روش خاصی انجام دهند، چه درست و چه غلط، ما آن را به‌عنوان روش صحیح می‌پذیریم و تا بزرگسالی نیز از آن روش پیروی می‌کنیم. بعضی کارهای بسیار ساده، همانند حمام کردن نیز توسط والدین به ما آموزش داده می‌شوند. اما بسیاری آن را به‌درستی انجام نمی‌دهند.

نکته ای که در اینجا گفته خواهد شد، یک نکته بسایر ساده اما موثر در زیبایی شماست.

 فواید شگفت انگیز کیسه کشیدن در حمام

نکته مهم موقع آبکشی و خروج از حمام

برای آبکشی نهایی موها و بدن خود بهتر است دمای آب را به ولرم و خنک تغییر دهید. این کار سبب می‌شود که فولیکول‌های موهایتان را بسته و همچنین جریان خون در سراسر بدن شما تقویت شود.

  • با بستن منافذ باز پوست سر و افزایش جریان خون، رشد موها را افزایش خواهید داد.
  • از طرفی باعث شفافیت بیشتر موها، افزایش قطر موها و پرپشت شدن مو خواهد شد.
  • علاوه بر این،‌ شست‌وشو با آب خنک شروعی تازه را در صبح برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکته مهم:

در کنار استفاده از چندین مدل شامپو و ماسک موی گران قیمت، استفاده از آب سرد در انتهای حمام کردن، به سلامت مو و همچنین سلامت پوستتان نیز کمک زیادی خواهد کرد.

 بسیاری از این نکات ممکن است از طرف خیلی ها نادیده گرقته شود اما باید بدانید که تمام این اصول کوچک و شاید از نظر خیلی ها کم تاثیر، در طولانی مدت اثرات بسیار زیادی را در زیبایی شما خواهند داشت.

پس کار سختی نیست، حتما قبل از اتمام استحمام، دوش آب سرد را فراموش نکنید.

 مضرات پیچیدن موهای مرطوب در حوله + فیلم

اگر مثل من از جمله افرادی هستید که فقط دوست دارید با آب گرم حمام کنید، بهتر است برای اینکه شما هم بتوانید دوش آب سرد بگیرید، این کار را کم کم انجام دهید. یعنی آب را مرحله به مرحله به سمت سردی ببرید تا اذیت نشوید و در نهایت خواهید دید که به سادگی می توانید شما هم دوش آب سرد بگیرید.

مراقب پوست و موی خودتان باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر