نکات دکوراسیون اتاق کودک | ایده برای دکوراسیون اتاق کودک

اتاق خواب کودک رو چجوری بچینیم؟ | 10 ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق کودک + عکس

شما برای دکوراسیون اتاق خواب کودک به چه نکاتی توجه می کنید؟در ادامه مطلب در مورد نحوه چیدمان و ایده های مدرن برای دکور اتاق خواب صحبت میکنیم.

دکوراسیون
ویکی گردی:

دکوراسیون اتاق خواب کودک برای راحتی کودک بسیار مهم است. اکثر پدر و مادرها صرفا به رنگ اتاق و وسایل دقت میکنند ولی جالب است بدانید علاوه بر رنگ نکات دیگری نیز برای دکوراسیون اتاق کودک مهم است که باید آن را در نظر بگیرید. در این مطلب علاوه بر اینکه با نکات دکوراسیون اتاق خواب کودک آشنا می شوید چند ایده نیز برای چیدمان میبینید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق به کمک ابزار هوش مصنوعی + آموزش

نکات طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

در ادامه مهم‌ترین نکات برای طراحی ماندگار و دکوراسیون اتاق خواب کودک را برای شکوفایی فرزند دلبند خود می یابید:

۱. انتخاب صحیح رنگ دیوارها

برای طرحی با قدرت ماندگاری، رنگی خنثی را برای دیوارها انتخاب نمایید که به عنوان یک بوم سفید برای اشیای تزئینی و سلیقه های به سرعت در حال تغییر ساکن اتاق ساکن اتاق عمل کند. اگر می خواهید رنگ و الگو را معرفی کنید، شاید فقط به یک دیوار یا سقف محدود شوید؛ اما اگر نمی توانید در برابر کاربرد کمی کاغذ دیواری مقاومت کنید، مطمئن شوید که نقوش کاغذ دیواری به اندازه کافی ملایم باشد و بر کل فضا مسلط نشود.

۲. فضای ذخیره سازی

کلید هر اتاق خواب کاملا مرتب، ذخیره سازی خوب است و در فضای اتاق کودک از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از هر نوع ذخیره سازی که بهره می برید، در آن باید ترکیبی کامل از شکل، عملکرد و مهم‌تر از همه یک مقدار سرگرمی باشد. در اتاق بچه ها فضای ذخیره سازی لازم نیست که خسته کننده باشد، برای کودکان راه حل های جالب ذخیره سازی پیدا کنید.

3. انتخاب مبلمان

طراحی با بودجه محدود، نیاز به صبر و حوصله و چشم بصیرت برای خرید دارد. پشتکار در شکار وسایلی اوکازیون – چه یک کمد لباس عتیقه، صندوق ذخیره سازی یا یک قاب تختخواب غیرمعمول باشد، همگی  زمان بر است. اگر وقت کافی برای صرفه جویی ندارید، سعی کنید با استفاده از نقاشی یک مورد موجود با رنگ های چشم نواز، آن را مدرن سازید.

چجوری با دکوراسیون صحیح خونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟

۴. هارمونی رنگ‌ها

هنر یک روش عالی برای ایجاد علاقه مندی ویژوال به یک اتاق خواب است و می تواند ابزاری مفید در هنگام تعیین یک طرح رنگی باشد. ترکیب های رنگ را می توان در ملافه های تخت و وسایل نرم منعکس نمود و به یکپارچه سازی فضا با یک روش هماهنگ و ظریف کمک کرد.

۵. دکور و لوازم جانبی

اگر دیوارهای خود را ساده نگه می دارید، برچسب های وینیل، نوارهای پرچم و آویز های دیواری می توانند یک پس زمینه ساده را بپوشانند و به راحتی و با رشد علایق کودک شما به راحتی برداشته شوند.

اگر به دنبال ویژگی ای هستید که خلاقیت و تمایل به لذت بردن از مشق شب از کودکی تا نوجوانی را تحریک کند، به نصب یک نوار تخته سیاه، یا کشیدن مقداری رنگ تخته گچی به قسمتی از دیوار فکر کنید.

۶. نورپردازی مناسب

اهمیت نورپردازی هنگام تزئین دکوراسیون اتاق خواب کودک را هرگز نباید نادیده گرفت: ریسه های چراغ (ال ای دی) به ایجاد فضای دنج کمک می کنند، نورافکن ها گرما ایجاد می کنند؛ روشنایی در بالای تخت یا کنار تخت خواب کودک را تشویق به مطالعه می کند و آباژورهای سقفی باعث ایجاد تمرکز در اتاق می شوند.

به خواب رفتن در زیر ریسه های چراغ، یا در کنار یک آباژور حیوانات، برای کودکانی که از تاریکی می ترسند، اطمینان و راحتی بسیاری را فراهم می آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر