آب خوردن | مضرات زیاد آب خوردن | عوارض خوردن آب زیاد

تو یه روز نباید 8 لیوان آب بخوری!!! + مضرات

میگن روزی 8 تا لیوان آب رو حتما باید بخوری! ولی نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای همه توصیه میشه؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باشید.

آب خوردن
ویکی گردی:

چرا وقتی تشنه نیستین باز هم به آب خوردن ادامه می دهید؟ بعضی از رفتارهای ما ناشی از تبلیغات و تاثیر رسانه ها و فضای مجازی است که 8 لیوان آب خوردن در روز را برای همه توصیه می کنند.یکی از عواملی که باعث شده تا در کنار این که تشنه نیستید آب بنوشید وجود باور غلطی است که هر چقدر بیشتر آب بنوشید جسم سالم تری دارید اما طبق بررسی ها آب خوردن تنها در زمان تشنگی راهکار بسیار خوبی برای تنظیم میزان آب در بدن است.

عوارض زیاده روی در نوشیدن آب

اگر احساس می کنید که در مصرف آب دچار زیاده روی شده اید وجود موارد زیر را در خود بررسی کنید و در صورت وجود این علائم سعی کنید میزان مصرف آب را کنترل کنید:

چرا بعضی ها با آب خوردن هم چاق میشن؟

  داشتن سر درد:

پرآبی بدن در کنار کم آبی می تواند باعث بروز سردرد شود. در صورت نوشیدن بیش از اندازه آب سلول های بدن متورم شده و سلول های مغز تحت تاثیر قرار می گیرند. بعد از این مغز شروع به فشار دادن جمجه می کند و این موضوع باعث سردرد های مداوم برای شما شود.

احساس تهوع:

این موضوع می تواند باعث عدم عملکرد درست کلیه شده و موجب بروز احساس تهوع و استفراغ شود.

تورم و تغییر رنگ کف دست، پا و لب:

آشامیدن زیاد آب می تواند به عدم عملکرد درست کلیه ها منجر شود، در این صورت بدن آب اضافی را نگه داشته و این موضوع می تواند باعث ورم کردن لب و دست و پا شود.

آب معدنی که میذارن جلوی در مغازه رو هرگز نخر! + دلیل

ضعف ماهیچه های بدن:

درد و ضعف عضلانی از دیگر عواملی که در صورت زیاده روی در مصرف آب ممکن است به آن دچار شوید.

خستگی و استرس:

مصرف بیش از اندازه آب باعث می شود تا کلیه ها برای دفع آب اضافی بدن به طور مداوم کار کنند و این موضوع نتایجی را مانند استرس و احساس خستگی به دنبال داشته باشد.

ضربان بالای قلب:

قلب وظیفه پمپاژ کردن خون را در بدن دارد و در صورت مصرف بالای آب حجم خون در بدن زیاد می شود. این موضوع باعث افزایش فشار بر رگ های خونی و قلب می شود.

مشکلات کبدی:

نوشیدن بیش از حد آبی که آهن بالایی را داشته باشد می تواند زیان آور و موجب بروز مشکلات کبدی شود.

فواید خوردن آب قبل از غذا

 نتیجه گیری

بدن ما یک مکانیسم فوق تخصصی و پیچیده دارد  و وقتی دهیدراته می شود هیپوتالاموس ما احساس تشنگی می کند و ما همون موقع باید آب بخوریم و وقتی حس سیری کردیم فورا باید آب خوردن را متوقف کنیم. به صدای بدن خود گوش دهید و به آن اعتماد کنید تا همیشه سالم بمانید

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    فکرم راحت شد من نمی‌تونم روزی ۸ تا لیوان آب بخورم وقتی آب می‌خورم حالت تهوع پیدا می‌کنم