وام اربعین | شرایط دریافت وام اربعین | مبلغ وام اربعین 1402

وام اربعین به چه کسانی تعلق می گیرد؟ + شرایط و مبلغ وام

بانک ملی ایران به منظور رفاه حال زوار عتبات عالیات ، «طرح زائرین اربعین حسینی» را طراحی کرده است و وام به افراد واجد شرایط پرداخت می کند.

وام
ویکی گردی:

بانک ملی تنها بانکی است که تا کنون برای پرداخت وام اربعین اعلام آمادگی کرده است. زائرین می توانند با مراجعه به بانک ملی برای اخذ وام اقدام نمایند. برای اطلاع از مبلغ وام و شرایط بازپرداخت ادامه مطلب را بخوانید.

مبلغ وام اربعین بانک ملی

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس این طرح، تمامی زائران پیاده روی اربعین از ۴ مرداد تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه می توانند قبل از سفر به کشور عراق با مراجعه به تمام شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

زمان واریز یارانه نقدی مرداد اعلام شد | یارانه کدام خانوار ها دو برابر شد؟

مدت بازپرداخت اقساط وام اربعین بانک ملی

طبق طرح حاضر، متقاضیان می توانند پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه (از تاریخ دریافت تسهیلات)نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان درخواست تسهیلات مذکور در زمان انعقاد قرارداد با بانک،  باید فاقد بدهی غیرجاری و چک برگشتی باشند.

مبلغ تودیع شده در حساب ویژه طرح نیز تا زمان تسویه تسهیلات و بدهی در حساب باقی مانده و پس از تسویه کامل تسهیلات به مشتری برگردانده می شود و در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات توسط مشتری، بدهی وی مطابق ضوابط و مقررات به طبقات غیرجاری منتقل و به بدهی مشتری وجه التزام تعلق می گیرد.

گفتنی است نرخ سود این تسهیلات  بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار می باشد.

پرداخت وام اربعین به دانشجویان

اخیرا رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز از پرداخت وام پنج میلیون تومانی به دانشجویان متقاضی حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داده است.

به گفته مسعود گنجی، دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی عازم پیاده‌روی اربعین شوند، تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند تا از طریق این نهاد به صورت دسته‌جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند. صندوق نیز این دانشجویان را به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند تا وام اربعین پرداخت شود.

از سوی دیگر، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از اعطای وام اربعین خبر داد و اعلام کرد که با همکاری صندوق رفاه دانشجویان تسهیلات وام چهار میلیون تومانی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

قیمت مرغ در بازار امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد + توضیحات

البته این وام به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که اصل سفر آنها توسط دانشگاه تایید شده باشد. دانشجویان می‌توانند تا دو هفته پس از سفر اربعین، با مراجعه به اداره رفاه دانشجویان و ارائه مدارک لازم از جمله مستندات ثبت ورود و خروج از کشور، تسهیلات اربعین را دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • سمیه فرجودی

    سلام من با پسرم میخواهیم به کربلا بریم بهمون چون سرپرست نمیاد وام تعلق نمیگیرد

  • یا حسین

    وامی که بانک ملی به زواران میدهد با دو ونیم میلیون مسدودی و با ۲۳ درصد واقعا احانت به عاشقان حسین است.

  • مسافر

    طرف بره از نزول خور پول نزول کنه شرف داره به این وام. واقعا مسخره اس. اگه میخوایید به زوار اربعین کمکی کنید که شرایط براشون آسانتر بشه این چه وامیه. بجای اینکه یه وام قرض الحسنه بدید تا افراد بیشتری ترغیب به این زیارت بشن یه وام میدید با ۲۳ در صد سود و ۲میلیون و نیم پول بلوکه شده. یعنی یه جورایی ۷میلیون و پانصدهزار تومن وام میدید و ۶ ماهه ۱۲میلیون و نیم پس میگیرید. واقعا خسته نباشید