توالت | مقایسه توالت فرنگی و ایرانی

از توالت ایرانی استفاده کنیم یا فرنگی؟ + دلیل علمی

همیشه در استفاده از توالت فرنگی و ایرانی بین خیلی ها اختلاف نظر هست، اینجا از نگاه یک کارشناس خواهید دید که کدوم رو باید انتخاب کنید.

توالت فرنگی
ویکی گردی:

امروزه استفاده از توالت‌ فرنگی در بسیاری از خانه ها و مکان های عمومی رایج شده است.بعضی به دلیل مشکلاتی مانند آرتروز زانو به استفاده از توالت‌ فرنگی روی می‌آورند و بعضی نیز ‌به‌ دلیل راحتی و ظاهر بهتر. توالت فرنگی و ایرانی، مزیت ها و معایب خود را دارند که شاید با دانستن آن ها بتوانیم انتخاب آگاهانه‌ تری داشته باشیم. احتمالا این سؤال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که واقعا کدام یک بهتر است؟

در این مطلب از سایت ویکی گردی به بررسی مزایا و معایب توالت فرنگی و توالت ایرانی و اینکه هرکدام برای چه کسانی مناسب هست می پردازیم.

در ویدیوی زیر نظر یک فیزیوتراپیست را در مورد توالت فرنگی و ایرانی خواهید شنید:

اگه این علائم رو داری یک ماه تا حمله قلبی فاصله داری!

طبق گفته کارشناس باید در هر خانه ای هم توالت ایرانی و هم توالت فرنگی وجود داشته باشد و در صورت سلامت کامل شما استفاده از توالت ایرانی توصیه می شود اما زمانی که برخی مشکلات که در ویدیو توضیح داده می شود، در شما وجود داشته باشد، توالت فرنگی پیشنهاد می شود.

پیشنهاد می کنیم مزایا و معایب کامل توالت فرنگی و ایرانی را در ادامه مطلب بخوانید.

مزایای توالت ایرانی

توالت ایرانی نسبت به توالت فرنگی، مزایایی دارد که باید در کنار استفاده از توالت فرنگی، سری هم به توالت ایرانی بزنید.

1- دفع راحت تر انجام می گیرد.

دفع راحت تر، از مزایای استفاده از توالت ایرانی می باشد. در واقع نشستن در حالت چمباتمه به حرکت روده فشار می آورد تا دفع، راحت تر صورت گیرد.

در صورتی که در توالت فرنگی، مجرای مقعد در زاویه قائمه (۹۰ درجه) قرار می‌گیرد و این مساله باعث می‌شود ماهیچه پایین مقعد جلوی مسیر خروج روده بزرگ را بگیرد.

در نتیجه افراد برای دفع باید زور بزنند و به مرور زمان دچار مشکلات گوارشی و بواسیر می شوند.

2- زمان نشستن در توالت کمتر است.

زمان نشستن کمتر، از دیگر مزایای توالت ایرانی می باشد که تاثیر به سزایی در سلامت افراد دارد.

پژوهشگران می گویند که افرادی که از توالت ایرانی ‌استفاده می‌کنند به طور متوسط حدود 51 ثانیه روی توالت می نشینند در صورتی که این زمان برای توالت فرنگی حدود  ۱۱۴ تا ۱۳۰ ثانیه می باشد.

3- احتمال عفونت و بیماری های پوستی کمتر است.

توالت های ایرانی، بهداشتی و تمیزتر از توالت های فرنگی هستند زیرا در هنگام استفاده از توالت ایرانی، بدن هیچ تماسی با صندلی توالت ندارد و به همین دلیل بیماری‌های پوستی، قارچی، تبخال و… به فرد منتقل نمی شود.

علت کمردرد در مردان بعد از رابطه جنسی چیست؟

معایب توالت ایرانی

معایب توالت ایرانی زیاد گفته می شود و اکثریت را به سوی توالت فرنگی می کشاند. در ادامه شما را با برخی از معایب توالت ایرانی آشنا خواهیم کرد.

  • به زانوها و مفاصل فشار وارد می کند.
  • نشستن بر روی سنگ توالت ایرانی به راحتی توالت فرنگی نیست و به زانوها و مفاصل فشار وارد می کند.
  • همان طور که می دانید در استفاده از توالت ایرانی حتما باید به حالت چمباتمه ای بنشینید که این حالت نشستن فشار زیادی به زانوها و مفاصل وارد می کند و به مرور زمان منجر به بیماری های مفصلی و آرتروز می شود.

نکته: افراد چاق نباید از توالت ایرانی استفاده کنند زیرا به دلیل اضافه وزن، بروز بیماری های مفصلی و آرتروزی در آنها سریع تر اتفاق می افتد.

معایب توالت فرنگی

توالت فرنگی با وجود مزایای بسیاری که دارد، در چند مورد ممکن است باعث بیماری بشود.

عمل دفع در توالت فرنگی سخت است

وقتی فرد روی کاسه توالت فرنگی می نشیند، رکتوم توسط عضله بالا برنده مقعد منقبض شده و تخلیه را سخت می‌کند. بنابراین فرد باید زور بیشتری بزند و به خود فشار وارد کند.

زاویه نامناسب، زور زدن برای دفع و تخلیه سخت در طولانی مدت منجر به بروز بیماری‌های روده، یبوست، بواسیر و…  می شود.

نکته 1: بهترین زاویه نشستن بر روی توالت فرنگی 30 تا 45 درجه می باشد. برای اینکه راحت تر به این حالت بنشینید از یک چهارپایه کوچک یا زیرپایی استفاده کنید.

نکته 2 : نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند یبوست های مکرر، عفونت ادراری، دردهای موضعی، تحریک مکرر رکتوم، بواسیر و...  در بدن شود.

ابتلا به بیماری پوستی در توالت های عمومی

توالت فرنگی به دلیل اینکه بدن با آن تماس پیدا می کند، در صورتی از توالت فرنگی شخصی خود استفاده نکنید ممکن است بیماری های پوستی به شما منتقل شود.

راه حلی برای درمان کمردرد بدون جراحی و دارو

مزایای توالت فرنگی

1. نشستن روی توالت فرنگی راحت تر است.

2. نشستن بر روی توالت فرنگی بسیار راحت تر از توالت ایرانی است و پزشکان استفاده از آن را بخصوص برای افراد سالمند، بیمار و باردار توصیه می کنند.

3. توالت فرنگی از فشار به مفاصل وآسیب دیدن آن جلوگیری می کند.

4. مهم ترین مزیت توالت فرنگی این است که اصلا به زانو و مفاصل هیچ فشاری وارد نمی کند، در صورتی که در توالت ایرانی مقدار زیادی از وزن افراد روی سطح کوچکی از مفصل زانو قرار می گیرد  و منجر به بروز مشکلات مفصلی و آرتروز می شود.

حالا وقت آن است که تصمیم بگیرید از کدام توالت استفاده کنید. تجربیات و نظراتتان را هم برای ما بنویسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    من تعجب میکنم از اینکه خارجی ها اصلا توالت ایرانی ندارند و نمی‌شناسند ، پس چون همیشه روی فرنگی می نشینند مشکل دارند ؟

    • ملکی

      بله عزیز مشکل دارن بعضیاشون سر همین زور زدن مردن !! باور نمیکنی برو اشخاص معروف اروپائی رو که به خاطر زور زدن مردن بخون !! خخخخخخ

  • سیدمرتضی صادقی

    الان توالت فرنگی دربازارهست که کنارش لبه دارد تابشود مثل توالت ایرانی روی زانوها نشست تا پس از ورود هرکس نتیجه دلخواهی رابگیرد

  • ناشناس

    به خاطر زانو توالت فرنگی مناسب تر می باشد

  • حقیقت

    موندم تو این همه مزیت توالت فرنگی !؟🤔😜

  • ناشناس

    خودتون دارید میگید تا اونجایی که میتونی از دستشویی ایرانی استفاده کن
    برا بعدش ایرانیا طبق معمول فکری نکردن

  • علی

    کاملا درسته

  • ناشناس

    من ازبرخوردلبه توالت فرهنگی به بدن چندشم میشه به هرحال درطی یک شبانه روز عضلات بایدحرکات کامل داشته باشندنتسالم بمانند

  • اها

    هیچی مثل توالت ایرانی نیست ولی متاسفانه من یه ساله که مفصل پام اسیب دید مجبورم از فرنگی استفاده کنم احتمالا مجبور باشم برا همیشه از توالت فرنگی استفاده کنم 🥲

  • شهاب

    توالت ایرانی بهتراست برای حل مشکل زانو دستگیره ای در روبرو شخص تعبیه شود که هنگام نشستن فرد دستگیره را دست بگیرد تا از فشار بیشتر به زانو جلو گیری بشه توالت فرنگی کثافت کاریه بیشتر موقع اسهال که گند میزنه درو دیوار

  • ناشناس

    من که از تواالت فرنگی خیلی راضیم چون هم وزنم بالا است هم سن بالا

  • زرین

    فقط فرنگی از هرجهت بهتر است با گذاشتن یک پایه کوتاه عمل دفع راحت است توالت ایرانی باعث همورویید میشود . نه فرنگی اشتباه نکنید فرنگی برای سلامتی زانو ومفصل لگن بهتر است .

  • محمد

    یکی دیگه از مزایای توالت فرنگی اینه که کمتر بو میگیرد ، و بهداشتی تر است ،

    • پرهام

      من به نظرم توالت ایرانی بهتره😎😎👍

  • Farid

    عزیز من از اروپا تماس میگیرم در مراکز مهم چون سوپر ها ی زنجیره ای و بیمارستان وووووو من خود مشاهده نمودم نخست در داخل توالت اسپری ضد عفونی وجود دارد و بسیار موارد بهداشتی رعایت میشود که جایی برایبیماری پوستی نیست و مشگل نشستن بروی آن توالت های وحشناک و بسیاری دیگر در مطب پزشکان وضع خوب زیرا کارگران ویژه این شغل روی رابطه تمیز میکنند آب گرم و مایه شستشوی دست‌ها و الکل نظافت

  • زهرا نجفی

    چون من مشکل زانو د ارم نمی تو انم از ایرانی استفاده کنم بخاطر اون و گرنه هم ایرانی دارم وهم فرنگی

  • علی رضا

    بنده پیشنهاد میکنم کارشناس محترم اول خودشون از فرنگی استفاده کنن بعد اعلام نظر کنن . وقتی که در دستشویی ایرانی میشینی فشاری که به زانو وارد میشه بعد چند سال خودشو مشخص میکنه من خودم ۴۳ سالمه الان زانو درد گرفتم در دستشویی فرنگی در آرامش کاملی ولی در ایرانی همه اعضای بدن تو فشاره . خوب این نرمش نیست این یه نو فشار لحظه ای و خطر آفرینه

    • ناشناس

      عزیزانی که از توالت فرنگی چندش میشن، تا ما فرهنگ استفاده از هر وسیله ای را یاد نگیریم و به حفظ بهداشت و نوعدوستی اهمیت ندهیم فرقی نمی‌کند که از توالت ایرانی استفاده کنیم یا فرنگی.خودتان چند بار مجبور به استفاده از سرویس های بهداشتی و توالت های عمومی شده اید که ۹۹٪ آنها هم ایرانی بوده اند و حتا رقت نکرده اید وارد شوید چون در وحله ی نخست بوی بسیار بد و در و دیوار کثیف به همراه کف بسیار آلوده ی آن و حتا وجود تکه های مدفوع روی سطح پشت کاسه توالت و رها بودن شلنگ آفتابه روی کف همچین سرویسی شما را به حال تهوع رسانده؟

  • فرهاد

    حتی یکبار تخت جمشید رفته باشی متوجه میشی توالت فرنگی متعلق به ایرانیان بوده و این توالت تخت متعلق به عربها بوده متاسفم برای نویسنده این مقاله که حداقل یکبار به تخت جمشید نرفته

  • ناشناس

    توالت ایرانی راحتره .حالم از فرنگی که با بدن تماس پیدا می کنه بهم میخوره ‌🤮🤮

  • مریم

    من با توجه به موقعیتم از توالت فرنگی هم استفاده میکنم اما ۱۰۰٪توالت ایرانی را ترجیح میدم، نظرات کارشناسی کاملا درسته. توالت فرنگی را فقط باید در صورت ضرورت استفاده کرد. از نظر من برای یک فرد عادی که بیمار نیست توالت ایرانی بهتره و تنها عیب توالت ایرانی اینه که موقع شستن، ممکنه که آب به پا پاشیده بشه که البته این عیب در توالت فرنگی هم هست

  • ناشناس

    به دانشمندان جوان ورعنای دانش بنیانهابگویید که یک توالتی بسازندکه انسان رابعدازتخلیه شکم بدن را تمیزکنند

  • محمدعلی

    به نظرم اگرزانودردنداشته باشیدوچندان برای شما مضرنباشه توالت ایرانی بهتره چون بهداشتی تره وبهداشت ازراهتی مهم تره

  • ناشناس

    زنده باد ایران و ایرانی

  • ناشناس

    سلام من مهره ۴و۵ کمرم را۴تاپلاتین گذاشتم ودکترم گفت تا اخر عمرت روی زمین نشین پس باید از توالد فرهنگی استفاده کنم

  • عمارت

    توالت ایرانی آب زیادی مصرف می کند، بوی توالت ایرانی تمام توالت و حتا خانه را به گند می کشاند، در توالت ایرانی هنگام شتشو آب آلوده به اطراف پخش می شود، توالت ایرانی مقداری از مساحت و فضای خانه را می گیرد و از همه بدتر دفع ادرار در توالت ایرانی جلوی میزراه را می گیرد و سبب تولید سنگ مثانه می شود پس تعصب نشان نده و به فکر سلامتی خودت باش

  • جواد

    خودش که گفته، هرکه باتوجه به شرایطی که داره، از توالت ویژه خودش استفاده کنه، بنابراین هم توالت فرنگی خوبه، هم ایرانی

  • مهدی

    برای استفاده از توالت فرنگی تو کشورهای اروپایی لبه های توالت فرنگی رو با چند تا دستمال کاغذی میچینن بعد میشینن بهداشتی تر هم هست

  • نازنین

    والا نظر بنده اینه که پول باشه خونت یه کم بزرگ باشه هر دوشو تو خونه داشته باشی خیلی بهتره . منم از نشستن روی توالت فرنگی دیگران چندشم میشه که البته روکش یکبار مصرفش هست تو بازار نمیدونم دیگه با این روکش ها در برابر بیماری های پوستی ایمن میشه طرف یا نه .

  • ناشناس

    فرنگی اب خیلی بیشتر مصرف میشه

  • نیکراد

    صد درصد توالت فرنگی بهتر است

  • ناشناس

    باتوجه به سلامتی فردی باید تصمیم گرفت،زانودرد ومشکلات مفاصلی مجبور می کنه به استفاده از مدل فرنگی

  • ناشناس

    شما رو نمی‌دونم ولی من چندین میشه بشینم رو توالت فرنگی

  • سارا

    به نظر من هر دو توالت برای منزل لازمه اینکه توالت فرنگی باعث انتقال عفونت پوستی میشه منطقیه

  • فرهاد

    اون توالت فرنگی که میگین در اصل توالت ایرانی لست و آن توالت ایرانی که میگید توالت عربهاست کمی به دانش خود بیفزائید یک سر به تخت جمشید بزنید تا توالت ایرانی رو ببینید که بنام فرنگی به غلط به مردم میشناسونین

  • ناشناس

    باید ترکیبی از توالت ایرانی و فرنگی تولید شود
    که مزایای هر دو را داشته باشد
    باید به دنبال یک طرح خوب باشیم تا معایب هر دو را بر طرف کند

  • عین الله

    من از سر زانو پام قط شده و متاسفانه در مسافرت هام دچار محدودیت هستم برا دسشوی رفتن .از توالت های بین راهی. تا توالت های عمومی حتی یک دونش هم مختص معلولین درست نشده .ای کاش در هر تولت بین راهی حداقل یکی دوتا فرنگی بزارن یا در بیمارستان ها ادارات .و ای کاش تمام خونه ها یه توالت فرنگی و یه توالت تخت داشته باشن .ای کاش اماکن برا معلولین زیر ساختشو درست کنن .پیاده رو ها توالت ها پل ها خیابون ها .ای کاش دولت بیشتر به فکر معلولین باشه .

  • علی

    خب قبل نشستن روی توالت فرنگی آب بگیرین بعد با دستمال خشک کنید میکروب هم بره

  • ناشناس

    به طور کلی توالت ایرانی بهتر است.زمانهای قدیم کلی آدم رفتن دستشویی وزانودردنگرفتن.دکترروازاده میگه در توالت فرنگی تخلیه کامل صورت نمیگیره.اگرشمایکی پاتونوبشکنه دیگه نمیگیدروزقبلش ضربه ی کوچکی خوردومیگیدمال همین شکستگی هست اینجا هم همینجور

    • ناشناس

      موافقم چون تخلیه کامل انجام میشود و سلامت دستگاه گوارش بسته به همین است

    • محمد

      زمانهای قدیم مردم اینقدر اضافه وزن نداشتند! اینقد نمی‌ خوردند و کمتر هم دستشویی میرفتند با وضعیت الان فرنگی بهتر است فقط باید حالت چهار پایه باشد تا پا بالاتر از سطح زمین قرار بگید تا اون حال ۴۵ درجه بوجود بیاید

  • ناشناس

    این سنگ توالتهای سرامیکی جدیدبخارادراررامستقیماوارد بینی وششها میکند.نگذرازتوالتهای قدیمی کاش میآمدندسنگ توالت های سرامیکی قدیمی می ساختند.همان سنگهای مخروطی شکل که قبلا بود.

  • Mary

    اگر درد دوباره برگرده چی چون من آرتروز گرفتم و تا مراعات نکنم و از توالت ایرانی استفاده کنم بر میگرده

  • ناشناس

    داخل خانه فرنگی بیرون ایرانی

  • ناشناس

    توالت ایرانی توصیه من است به همه دنیا

  • راضیه

    هر دو توالت نیازه
    جفتشون به یه اندازه لازمه

  • ناشناس

    هردو اگه باشه بدون شک بهتره زمانی که درد نداری البته .. وقت داری فرنگی .وقتی هم که باید سریع باشی ایرانی.🏁🏁🔥🔥⚅⚅

  • ائویی

    به نظر داخل توالت ایرانی بهتر میشه فکر کرد😐

  • سیخورایرانی

    تمام معایبی که درموردتوالت فرنگی ذکرکردیدقابل رفع وحل کردنه؛مثل:استفاده ازچهارپایه وقراردادن کف دوپاروی آن با این عمل اول استخوان ران به سمت جلوحرکت کرده وضمن دفع راحت تر ماهیچه های اطراف مقعد(اسفنکترها)منبسط ودفع بدون زور وضرب صورت میگیرد دربقایای تخت جمشیدسنگ تراشهایی دیده میشودکه کاملاً شبیه توالت فرنگی است. توالت ایرانی متاسفانه بجزعیب وهیچ حسن وامتیازی ندارد.فقط کمردرد ،زانودرد،پادردوبواسیرو.....

  • ناشناس

    چُرت زدن رو فرنگی خیلی حال میده ، فکر کردن و نقشه کشیدن واسه آینده هم رو فرنگی عالیه ، اینکه مهمونی میخوام برم چی بپوشم یا واسه شب شام چی باید درست کرد هم رو فرنگی میشه در موردش تصمیم گرفت . به شرط اینکه توالت فرنگیتون مثل الماس همیشه از تمیزی بدرخشه . بیرون هم که صددر صد فقط ایرانی

  • فرهاد

    ما توالت بنام توالت فرنگی نداریم توالت ایرانی همان توالت اعراب و اروپائیان است و توالت فرنگی همان توالت ایرانی است که قدمتش در تخت جمشید باقی است از بی اطلاعاتی شماها واقعا در عجبیم عربها هر چه بخودتون بدن شماها هم دنبال روبوتیک واقعا تاسف داره بحالتون بجای اینکه این شایعه رو تکذیب کنید تائید میکنید

  • اسی

    من نمیدونم کی اول گفته توالت فرنگیه شما تاریخ رو مرور کنید و بافتها تاریخی جستجو کنید توالتاای اون زمون همین توالت فرنگی الانه هست یکم‌جیگول تر فقط

  • ترلان

    این سوسول بازی ها چیه؟ همون‌ سنگ توالت های قدیم خوب بود ته حیاط که سوراخش هم نزدیک هسته زمین بود پایین رو نگاه میکردی میترسیدی بیفتی توش ! یه آفتابه مسی هم تو همه مستراح های قدیم بود که خیلی هم سنگین بود 😁

  • سید فخرالدین قیری زا

    از نظر بهداشتی با وجود آب بیشتر در قسمت خروجی دفع در توالت فرهنگی بیشتر از توالت ایرانی است دوم اینکه بخاطر اینکه سوسک از توالت ایرانی بیشتر بیرون می آید و درپوش گذاشتن هم تجمع فضولات که قابل مشاهده نیست هم در پی دارد از مزایای توالت فرنگی است سوم اینکه تعویض آن یعنی توالت فرنگی نیازی به کندن موزایک و قیرگونی و غیره ندارد البته استفاده از چهارپایه لازم است که معمولا چون در حمام است می‌توان از آن استفاده کرد ولی چون بزرگ هستند یک پا پشت چهارپایه و پای دیگر وسط چهارپایه تخلیه را راحت می‌کند

  • ناشناس

    این توالت ایرانی نیست در حقیقت توالت مغولی هست که مغولان استفاده می‌کردند ، توالت فرنگی هم اشتباه است در حقیقت توالت ایران و در زمان هخامنشیان تا ساسانیان استفاده می‌شد

  • محمد منتظرصاحب

    با سلام
    توالت ایرانی فقط برای سریع تخلیه شدن.
    روده خوب است بقیه بهترین توان همان فرنگی می باشد چون واقعاً توان ایرانی بوجود آورنده بفاسیر مقعد می باشد
    تجربه بنده در فرنگی اینکه نشستی دیدی زمان تخلیه می خواهد طولانی شود
    اگر نیم خیز باشی روده زود تخلیه خواهد شد
    اگر می خواهید امتحان کنید
    ممنون اینکه نظر ما را قبول کردید

  • محمد

    تنها ایراد توالت ایرانی فشار به زانو هاست که شما به دفعات با جمله بندی مختلف سعی بزرگنمایی آن دارید
    واز دفع نامناسب که موجب بواسیر ، بیماری پوستی ،و زمان درگیری روده برای دفع ومشکلات متعاقب با سادگی گذر می کنید احتمالا تولید کنده یا ذینفع هستید پیشنهاد میکنم شغل خود را تغییر دهید

  • ناشناس

    سلام می شود طوری نشست یه کمی جلوترکه موقع ...و...دفع راحت ترانجام شود.دفع کامل انجام‌شودو..نزد.درکل کسی که دفعش مشکل داردیبوست می شود فرقی نمی کندو....

  • ناشناس

    سلام به نظرمن‌که توالت ایرانی بیشترباعث عفونت می شود

  • فرشته

    توالت رو میگن سرویس بهداشتی یعنی باید ضدعفونی باشه و برق بزنه.
    فرنگی تمیز، اتاق فکر است . میتونی حتی کتاب بخونی، گوشی ت رو چک کنی، آهنگ گوش بدی و...

  • امید

    خبر دیگه نبود
    توالت و زور و بواسیر سر صبح
    په چرا ناقص میگی گزارشگر
    مدل جدید فرنگی امده خودش ته شور داره دیگه نیاز به دست نیست
    پسر خاله ام امده بود تعریف میکرد
    نذاشتم بیاد خونه بهانه اوردم نیستم
    بعدا پررویی میکرد گفتم کثیف ونجسی دیگه اینورا نیا.باز زبون درازی میکرد گفتم پس سرتم بزار روش دندانهاتم برات مسواک کنه وبا فشار اب بشوره وپاک کنه
    دمش رو گذاشت رو کولش رفت.بچه پرو.

  • معصومه شاددل

    هنگامی که مجبور به استفاده از توالت فرنگی هستید، استفاده از یک چهارپایه کوتاه زیرِ پا با جمع کردن پا و فشار به روده‌ها، می‌تواند به دفع راحت‌تر کمک کند. همچنین استفاده از دستمال مخصوص روی توالت فرنگی به بهداشتی تر بودن کمک می‌کند.

  • نظر

    فرنگی دستی رو ی ایرانی بهتره چون فرنگی داخلش اب وایمیسه وقتی با شاب میوفته داخل اون ابی که هست تمام میکروبهای داخل اون اب به اعضای دستگاه تناسلی و اداری و دفعی پاشیده میشه که خوشایند نیست با شستن هم رفع نمیشه و انتقال میکروبی میکنه

  • حمیدزارعی

    بنظر من تولدت فرنگی بهتره من وقتیکه میشینم تولدت ایرانی پاهامو خیس میکنم در زمن نمیتونم بشنم اگرم بشینم نمی تونم پاشم ولی توت فرنگی خیلی راحتره یگی دیگر مزایای تولت فرنگی این که دوستان عشاره نکردن صدا گیره مخصوسن آپاتمانهایکه گوچکتراند

  • اتحاد

    من خودم ایرانیو برداشتم فقط فرنگی داریم خیلیم خوبه حتی بچم دوسالشه کلا فرنگی استفاده میکنیم نه یوبستی هس نه آلودگی ونه بوی بد اتفاقا تو توالت ایرانی همه مشکلی بوجود میاد

  • ناشناس

    با توجه به رژیم غذایی ایرانی که اکثرا غلات و نان می باشد و مصرف کمتر سبزی و میوه یبوست بالاست ، اول یه فکری به حال رژیم غذایی ملت بکنید ، نحوه دفع حتما فرنگی بهتر خواهد بود