بادمجان | بادمجان تازه | روش نگه داری بادمجان تازه

چجوری بادمجان رو تا یه ماه تو یخچال تازه نگه داریم؟ + فیلم

اگه تو نگهداری بادمجان تازه مشکل داری و زودی پلاسیده و کپک می زنند، این مطلب ویکی گردی رو ببین.

بادمجان
ویکی گردی:

خیلی از ما وقتهایی شده که بادمجان تازه میخریم و میگذاریم تو یخچال، و بعد چند روز که میایم سراغشون تا غذایی با بادمجان ها درست کنیم، می بینیم که بادنجان ها پلاسیده شده اند و یا بعضی هاشونم پوسیدند. تو این مطلب ویکی گردی یاد می گیریم که چطور بادمجان های تازه را به مدت طولانی تری نگه داریم که خراب نشوند.

ویدیوی زیر را ببینید که ساده ترین روش تازه نگه داشتن بادنجان را به مدت یک ماه برایتان توضیح داده.

گرفتن تلخی بادمجان با روش های ساده + فیلم آموزشی

فیلم روش ساده نگه داری بادمجان:

بادمجان را در کنار این میوه‌ها نگهداری نکنید!

یادتان باشد که بادمجان کاملاً مستعد تأثیرات اتیلن است. اتیلن یک گاز طبیعی است که باعث فساد برخی غذاها می‌شود. از آنجایی که موز، گوجه فرنگی و خربزه، سیب و دیگر میوه‌های تولید کننده اتیلن همگی مولدهای مهم اتیلن هستند. پس بهتر است بادمجان را در مکانی دور از این غذاها نگهداری کنید تا طول عمر بادمجان بیشتر شود.

طریقه درست نگه داری بادمجان

  •  قرار دادن بادمجان در نور مستقیم خورشید ایده خوبی برای نگهداری دراز مدت نیست.
  • اگر بادمجان را از بازار خریدید احتمالا در بسته بندی پلاستیکی یا سلفون کشیده شده قرار دارد. اگر می‌خواهید بادمجان‌های شما تازه‌تر و زمان بیشتری بمانند از بسته پلاستیکی بیرون بیاورید.
  • سپس، قبل از قرار دادن بادمجان در یخچال باید آن را در دستمال کاغذی بپیچید یا در یک کیسه پلاستیکی سوراخ‌ دار قرار دهید.
  • یا همانند ویدیو یک دستمال روی بادنجان ها بگذارید و دور آن سلفون بپیچید تا هم رطوبت خود را از دست ندهند  هم کپک ننند.

نکته: بادمجان‌ها وقتی در قسمت‌های پایین یخچال نگهداری می‌شوند، دوام بیشتری خواهند داشت.

روش نگهداری بادمجان پوست کنده در یخچال

ورقه‌های بادمجان پوست کنده را در ظرفی بچینید و روی هر لایه مقداری آب لیمو بپاشید. بادمجان را کمی هم بزنید تا آب لیمو به طور یکنواخت روی همه قطعات را بپوشاند. اسید سیتریک به تازه ماندن سبزیجات برش داده شده در حالت اولیه برای مدت طولانی‌ تری کمک می‌کند. پس از آن، از هوا گیری کامل ظرف مطمئن شوید.

بادمجان در یخچال چند روز ماندگاری دارد؟

بادمجان در دمای خنک سالم‌تر است. اگر می‌خواهید بهترین دما برای نگهداری بادمجان را بدانید، دمای ۵۰-۵۴ درجه فارنهایت بهترین دمای ذخیره سازی بادمجان است. این دما تقریبا معادل ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد است. در دمای یخچال بادمجان‌ها ۲ تا ۵ روز تازه می‌مانند. اما برای نگهداری طولانی‌تر بهتر است راه دیگری را انتخاب کنید. من یک کابینت تاریک و خنک را ترجیح می‌دهم.

 چجوری پوست بادمجون کبابی رو جدا کنم؟ + فیلم

اگر در یخچال جا نداشتم بادمجان را کجا بگذارم؟

در طول فصل تابستان دمای آشپزخانه بسیار بالاتر از حد انتظار می‌رود. شاید به نظر نیاید ولی دمای آشپزخانه در تابستان بالاتر از دمای بخش‌های دیگر خانه مانند اتاق خواب است. در چنین مواقعی ذخیره‌سازی بادمجان‌هایتان در کابینت و یا کمد ایده بهتری است. کابینت همیشه محیط تاریک و خنکی است. مخصوصا کابینت‌های پایینی خنک‌تر هستند. در نگه داری بادمجان در کابینت دقت کنید که آن‌ها را در محیط دربسته (بدون تهویه) قرار ندهید و کنار سیب‌زمینی و پیاز نگذارید.

بادمجان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر