مالیدن چشم |‌ مالیدن چشم نوزاد

چرا نوزاد همش چشماشو می ماله؟ | ۵ علت مهم مالیدن چشم کودکان

دلیل مالیدن چشم کودکان برای تو هم سواله؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باشید .

مالیدن چشم
ویکی گردی:

در بسیاری از موارد، کودکان ممکن است به دلایل مختلف چشمان خود را بمالند. مالیدن چشم نوزاد اغلب بخاطر خواب آلودگی و خستگی می باشد ولی اگر مالیدن چشم توسط نوزاد به دفعات انجام میشه، حتما باید به دنبال علت آن باشید . ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی برخی عواملی که باعث مالیدن چشم نوزاد می شود بپردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .  

علتهای مالیدن چشم توسط کودک :

آنها خسته هستند:

نگاه کردن به دنیا بر روی چشم و مغز کودک شما تأثیر می گذارد. زمانی که نوزادان احساس می‌کنند از نظر ذهنی و جسمی دچار مشکل شده‌اند، ممکن است با مالیدن چشم‌هایشان به این نکته اشاره کنند که وقت چرت زدن است. سعی کنید به محض دیدن سیگنال مالش چشم، کودک خود را بخوابانید. اگر آنها بخوابند، عالی است زیرا نشان می دهد که شما قبل از اینکه کودک شروع به گریه کردن کند، متوجه علامت "خوابم می‌آید" شده‌اید.

چشم آنها درد یا خارش دارد:

چشمان نوزادان در معرض همان انواع آلرژن های محیطی که چشمان ما هم هستند، قرار دارند، با این تفاوت که چشمان آنها ظریف تر است. در هوای خشک، در اتاق‌های گرد و خاکی، در ساحل یا پارک، با گربه مادربزرگ، در فصل گرده‌ها... همه اینها مواردی برای تحریک چشم‌های کوچک او است. همانطور که گفته شد، آلرژی چشم در نوزادان غیرمعمول است. اما این تحریک می تواند علائمی مانند قرمزی، آبریزش، دردناک شدن و مالیدن چشم را ایجاد کند.

عفونت چشم دارند:

ورم ملتحمه ویروسی یا باکتریایی (معروف به چشم صورتی ترسناک) معمولاً با علائم واضحی مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن و ترشح کردن همراه است - اما نه همیشه. خارش گهگاه می تواند یک علامت اولیه قبل از ظاهر شدن همه علایم بد دیگر باشد. اگر می‌دانید که کودک شما در معرض چشم صورتی قرار گرفته است یا اخیراً به ویروس دیگری مبتلا شده است (بسیاری از سرماخوردگی‌های دوران کودکی می‌توانند باعث چشم صورتی شوند)، ممکن است مشکوک به ورم ملتحمه باشید. و بله، برای هر موردی دست های خود را بشویید.

 

دندان در می آورند:

 

احتمال این مورد کمی کمتر است، اما اگر کودک شما در اوج مرحله دندان درآوردن باشد این عامل می تواند دخیل باشد. دندان‌های بالایی، به‌ویژه، می‌توانند به اندازه‌ای باعث ایجاد سوزش و درد در صورت شوند که نوزادان را در تلاش برای تسکین درد وادار به مالش چشم کنند.

آیا مالیدن چشم توسط نوزاد خطرناک است؟

مالیدن چشم در هنگام خستگی کاملاً طبیعی است و به احتمال زیاد آسیبی به او وارد نخواهد شد، مگر اینکه در این فرآیند چیزی در چشمان کودک شما وارد شود. خطر اولیه مالیدن چشم توسط نوزاد، عدم تشخیص علت تحریک چشم و وجود علائم اضافی مانند قرمزی و بیقراری است.

نکته مهم :

اگر این رفتار در کودک شما مداوم است و موجب نگرانی شما می‌شود، بهتر است به پزشک یا متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید. آنها می‌توانند با بررسی و بررسی موضوع، دلیل و درمان مناسب را تعیین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر