سریال خاتون | لوکیشن سریال خاتون

می خوای بدونی سریال خاتون رو کجا ساختن؟ | معرفی کاروانسرای تی تی خانم + فیلم

اگه می خوای بدونی سریال خاتون رو کجا ساختت حتما تا آخر این مطلب همراهون باشین

کاروانسرای تی تی خانم
ویکی گردی:

سریال خاتون یک مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان است. داستان این سریال در زمان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم جریان دارد و در آن نگار جواهریان، اشکان خطیبی، میرسعید مولویان، مهران مدیری، بابک حمیدیان، مهتاب ثروتی، رضا بهبودی و شبنم مقدمی ایفای نقش کرده‌اند.  سریال خاتون از ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از نماوا پخش شد. ادامهٔ فصل اول سریال خاتون از ۶ دی ۱۴۰۰ شروع به پخش شد. آهنگساز این مجموعه کیهان کلهر است.

پاکروان مجوز ساخت خاتون را در تیر ۱۳۹۹ دریافت کرد و در این مدت در مرحلهٔ پیش‌تولید بود.این مجموعه قرار بود دو ماه بعد در مکان‌های شمالی ایران از جمله رشت فیلم‌برداری شود.

خانه بی بی قصه های مجید بوم گردی می شود + عکس های نوستالژی

در ادامه به معرفی کاروانسرای تی تی خانم لوکیشن ساخت سریال خاتون می پردازیم.

تی تی کاروانسرا مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان سیاهکل، روستای بالارود واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

تی تی در زبان گیلکی به معنای شکوفه است. «تی تی خانم» همه یکی از شاهان صفوی است که این کاروانسرا را برپا کرد و از آن برای اقامتگاه مسافرانی که از سیاهکل و دیلمان به سوی طالقان می‌رفتند، بهره برده می‌شد. کاروانسرای تی تی از گونه کاروانسراهای برون شهری و دو ایوانی است که در هنگامه واپسین روزهای فرمانروایی کیائیان در سیاهکل ساخته شده است. عناصر به کار رفته در آن، میانسرا (حیاط مرکزی)، ورودی، هشتی، ایوان، قوس جناغی، تاق کلمبو و تاق گهوه‌ای و... است. در ساخت دیوارهای این کاروانسرا از قلوه سنگ و در تاق آن از آجر، ملات و ساروج استفاده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر