میل جنسی | کاهش میل جنسی | افزایش میل جنسی

میل جنسیت خیلی بالاست؟ | راهکارهای متعادل کردن میل جنسی

چطوری میشه میل جنسی رو در افرادی که میل جنسی بالایی دارند کم کرد؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باش .

میل جنسی
ویکی گردی:

 داشتن میل جنسی بالا و یا برعکس کاهش میل جنسی می تواند مشکلاتی را برای زوجین در رابطه زناشویی ایجاد کند . نیازجنسی یک امر طبیعی و غریزی است ولی اگراحساس می‌کنید که میل جنسی شما خیلی بالاست و تاثیر منفی در زندگی شما می‌گذارد باید به دنبال روش هایی برای متعادل کردن میل جنسی باشید . ما در این مقاله برای افرادی که میل جنسی بالایی دارند راهکارهایی را ارائه کردیم در ادامه با ما همراه باشید .

راه های کاهش میل جنسی

رژیم غذایی

در پاسخ به سوال افرادی که می پرسند چگونه میل جنسی مان را کاهش دهیم باید بگوییم که غذا و رابطه جنسی همیشه با هم مرتبط بوده اند. تغییر در رژیم غذایی به کم کردن میل جنسی شما کمک می کند.اما از طرفی هم ممکن است سلامت شما را تا حدی به خطر بیندازد.

داروهای کاهش دهنده میل جنسی در مردان کدامند؟

هورمون تستوسترون هم در مردان هم در زنان میزان میل جنسی آنها را تعیین می کند.بنابراین کاهش سطح این هورمون در بدن منجر به پایین آمدن میل جنسی هم می شود.تحقیقات نشان داده است که مصرف گیاه شیرین بیان و سویا میزان تستوسترون را کاهش می دهد اما برای اینکه به میزان تاثیر آن پی ببریم باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

در محصولات فراوری شده اکثر مواد مغزی ای که باعث افزایش میل جنسی و قدرت باروری مردان میشود حذف شده است.آرد سفید از آن دسته موادی است که فرآوری شده و سه چهارم روی خود را از دست می دهد.

تحقیقات نشان داده که اگر سروتونین شما پایین بیاید میل جنسی شما هم کاهش می یابد و یکی از چیزهایی که براحتی اینکار را انجام می دهد استفاده از نوشابه های رژیمی است.نوشابه های رژیمی سرشار از شیرین کننده های مصنوعی بویژه آسپارتام هستند که سروتونین را پایین می آورند.

پنیری که از شیر گاو درست شده باشد دارای هورمون های مصنوعی است و می تواند تولید طبیعی هورمون های بدن را دچار اختلال کند.در نتیجه خوردن پنیر گاوی با کاهش میزان استروژن و تستوسترون میل جنسی شما را کاهش می دهد.

مصرف شکر باعث افزایش انسولین، ذخیره چربی شکم و کاهش تستوسترون می شود.که داشتن چربی شکم در مردان باعث افزایش استروژن و در نتیجه کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ می شود.

مصرف غذاهای کنسروی بخاطر داشتن سدیم بالا باعث افزایش فشار خون و کاهش جریان خون در دستگاه تناسلی می گردد که در نهایت به کاهش میل جنسی ختم می شود.

نعنا شاید خواص زیادی داشته باشد اما منتول موجود در آن تستوسترون را کاهش می دهد.

افرادی که با خوردن کافئین دچار اضطراب می شوند میل جنسی شان هم کاهش می یابد.اما نوشیدن قهوه در مردانی که به آن حساسیت ندارند باعث تقویت نعوظ می شود.

خانم ها چه روزهایی بیشتر میل به رابطه جنسی دارند؟

روان درمانی

یکی از راه های کاهش میل جنسی مراجعه به یک روانشناس است.صحبت با یک درمانگر یا سکس تراپیست به شما کمک می کند تا دلایل تحریک زیاد جنسی خود را پیدا کنید.مشاور بعد از کشف این دلایل تکنیک هایی را برای کنترل میل جنسی به شما یاد می دهد.

داروهای ضد افسردگی

سروتونین باعث کاهش میل جنسی می شود و این ماده در داروهای ضد افسردگی مثل SSRI ها یافت می شود.بنابراین برخی از پزشکان برای کمک به افرادی که میل جنسی بالایی دارند این داروها را تجویز می کنند.

ضد آندروژن ها

آنتی آندروژن ها دسته ای از داروها هستند که مانع از فعالیت تستوسترون در بدن شما می شوند. مصرف داروهای ضد آندروژن ممکن است به کاهش میل جنسی کمک کند. این داروها می توانند عوارض جانبی منفی مانند خستگی ، افسردگی یا افزایش بافت سینه داشته باشند. به همین دلیل ، اغلب فقط در موارد شدیدتر که فرد میل جنسی بسیار بالایی دارد تجویز می شوند.

قرص و داروی کاهش میل جنسی

مردانی که دچار بیش فعالی جنسی هستند اغلب به دنبال قرص و داروی کاهش میل جنسی میگردند.پیش از هرچیزی باید بگوییم که مصرف خودسرانه هر نوع دارویی می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خودتان مشورت کنید.

سیپروترون بعنوان یک داروی ضد آندورژن شناخته می شود که می تواند هورمون های جنسی مردانه را مسدود کرده و میزان هورمونها را کاهش دهد.از این نوع داروها برای درمان دو نوع بیماری استفاده می شود یکی درمان سرطان پروستات و دیگری کنترل میل جنسی و جلوگیری از انحراف مردانی که مبتلا به بیش فعالی جنسی هستند.

قرص کاهش میل جنسی و برخی از داروها برای یکسری افراد که شرایط خاصی دارند مثل افراد کمتر از ۱۸ سال، افرادی که مشکلات کبدی و عروق خونی دارند و … مناسب نیست به همین دلیل است که توصیه میکنیم برای کم کردن شهوت خود حتما از پزشک یا روانشناس کمک بگیرید.

5 ویتامین برای مقابله با کاهش میل جنسی | متاهلان بخوانند

هر فرد ممکن است نیازهای جنسی متفاوتی داشته باشد و این راهکارها ممکن است برای همه موثر نباشند. برای یافتن راه‌حل‌های مناسب، مهم است که با توجه به شرایط و نیازهای شخصی خود، روش‌های مختلف را امتحان کنید زیرا میل جنسی یک مسئله پیچیده است و بستگی به متغیرهای فردی دارد. درصورتی که میل جنسی شما به طور ناراحت‌کننده یا نارضایت‌کننده است ، بهتر است با متخصصین مربوطه مانند روانشناس، مشاور جنسی یا پزشک متخصص مشورت کنید. آنها می‌توانند با توجه به وضعیت شما، راهنمایی‌های دقیق‌تری ارائه دهند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر