آبشارهای اطراف تهران | معرفی بهترین آبشارهای اطراف تهران

معرفی 10 تا از نزدیک ترین آبشارهای اطراف تهران + عکس و آدرس

با ما همراه باشید تا 10 تا از بهترین و نزدیک ترین آبشارهای اطراف تهران رو بهتون معرفی کنیم که میتونید برای آخر هفته و یک روزه بهشون سفر کنید.

آبشارهای اطراف تهران
ویکی گردی:

هوای گرم تابستون باعث میشه دنبال جاهای خنک بگردیم. اگه آبشار و دریاچه داشته باشه که چه بهتر. آبشارهای اطراف تهران برای سفر یک روزه بهترین انتخاب هستند. اکثر این آبشارهای اطراف تهران کمی پیدا روی دارند پس یادتون نره کفش مناسب بپوشید. ولی ارزش داره که برای گذراندن یک روز خیلی خوب به این آبشارهای اطراف تهران سفر کنید.

آبشار کلوگان

این آبشار که به کلیگان نیز معروف است یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. علت نامگذاری آبشار، قرارگیری در یکی از روستاهای خوش آب‌وهوای دهستان رودبار است که به همین نام خوانده می‌شود.  آب این آبشار با خروش از ارتفاع ۴۰ متری به زمین می‌ریزد.  در طول مسیر آبشار، علاوه‌بر مناظر خیره‌کننده و چشم‌انداز‌های زیبا، چشمه‌های آب جوشانی نیز وجود دارد. بعد از پیاده‌روی در دل طبیعت، چشیدن خنکای آب چشمه‌ها، روحتان را جلا می‌بخشد.

پس از حدودا ۱.۵ ساعت طبیعت‌گردی، صدای آبشار را خواهید شنید. اگر اهل آب‌تنی و شنا هم هستید پس خودتان را آماده کنید و در حوضچه‌های کوچک آبشار شیرجه بزنید.

آدرس آبشار کلوگان: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، دهستان رودبار قصران، روستای کلوگان

آبشار کلوگان

آبشار چال مگس

آبشار چال مگس، آبشار خروشان و جذابی که از دل صخره‌های سنگی به پایین می‌ریزد، ارمغان طبیعت به کوهنوردان ماجراجو است. اگر در یک روز تعطیل احساس خستگی کردید، می‌توانید لذت بردن از مناظر این آبشار را در برنامه خود بگنجانید. آبشار چال مگس در شمیران تهران قرار دارد. آبشار چال مگس شمیران دارآباد از سمت شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به دشت‌های اقدسیه دسترسی داشته و توسط طبیعتی وحشی و بکر محاصره شده است.

آدرس آبشار چال مگس: تهران، شمال شهر تهران، منطقه دارآباد

آبشار چال مگس

آبشار شکرآب

آبشار شکرآب در روستای آهار قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های محبوب این روستا است. برای دسترسی به این آبشار در امتداد رودخانه حرکت خواهید کرد. به انتهای مسیر پیاده‌روی که برسید، صخره سنگی باشکوهی را می‌بینید که انگار آب از درون آن می‌جوشد. تمامی سبزی‌های این طبیعت سخت و بکر، در مسیر آب و اطراف آبشار جوانه زده و مثل کودکانی در اطراف مادرشان قرار گرفته‌اند.

در مسیر پیاده‌روی توجه کنید که بعد از امامزاده، رودخانه دو شاخه می‌شود و مسیر دسترسی به آبشار از سمت چپ است. همچنین بهتر است کفش مناسبی به همراه داشته باشید تا پستی و بلندی مسیر اذیتتان نکند.

آدرس آبشار شکرآب: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، روستای شکرآب

آبشار شکرآب

آبشار اوسون

مسیر آبشار اوسون یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کوهنوردی است. به‌عنوان یک راه زمستانه و سفید رنگ، می‌توان از مسیر دلچسب و فوق‌العاده اوسون نهایت لذت را برد. تصور کنید که برف‌های سفید را در نوردیده و با صدای خروش آبشار هیجان زده شوید. اوسون برای بسیاری از کوهنوردان تازه‌کار یا کوهنوردانی که مدت‌ها از صعود دور بودند، بهترین انتخاب است. این مسیر رویایی از دربند تهران شروع می‌شود. پس از رد شدن از میدان مجسمه ناحیه دربند به روستای پس قلعه می‌رسید.

آدرس آبشار اوسون: استان تهران، ناحیه دربند، حد فاصل پس قلعه و شیرپلا و ایستگاه ۵ توچال

آبشار اوسون

آبشار سنگان

آبشار سنگان بزرگ‌ترین آبشار تهران است. تماشای آبی که از ارتفاع ۳۰ متری به پایین می‌ریزد، شما را به وجد خواهد آورد. جالب است بدانید که این آبشار دیدنی در فهرست میراث ملی نیز ثبت شده است. برای دسترسی به آبشار، نیاز به پرداخت ورودی و پیاده‌روی در باغ دره خواهید داشت. معمولا گردشگران خودروهای خود را کنار امامزاده نزدیک آبشار پارک کرده و با پیاده‌روی و گردش، مسیر خاکی ادامه را طی می‌کنند. هر قدر در این مسیر به آبشار نزدیک‌تر شوید، سرسبزی و طبیعت رنگی دورتان بیشتر خواهد شد.

آدرس آبشار سنگان: استان تهران، شمال غربی شهر تهران، بخش کن، روستای سنگان

آبشار سنگان

آبشار ایگل

این آبشار در دامنه شرقی توچال و در نزدیکی تهران به وجود آمده و برای پیک‌نیک آخر هفته خانواده‌ها مکان خوبی است. این آبشار علاوه‌‌بر زیبایی وصف نکردنی، منظره‌ای رو به قله توچال دارد که زیبایی آن را بیشتر کرده است. بر خلاف اکثر آبشار‌هایی که نام برده می شود این آبشار از صخره‌ها جاری شده و زیر این آبشار حوضچه‌ای تشکیل داده است. زمان مناسب این آبشار اواخر بهار و اوایل تابستان است. به‌علت هوای خنکی که در تابستان دارد، انسان را مدتی از استرس و گرمای طاقت فرسای شهری دور می‌کند

آدرس آبشار ایگل: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، ۴ کیلومتری غرب روستای اوشان، روستای ایگل

آبشار ایگل

آبشار تیزآب

شهرستان دماوند جزو مناطق بکر و سرسبز ایران است که انواع مختلف و گوناگونی از آبشارها و چشمه‌ها را در دل خود نگه داشته و دوست‌داران طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. مطمئنا نام چشمه تیزآب را شنیده‌اید. می‌گویند آب گازدار این چشمه درمان بسیاری از بیماری‌ها است. ۵۰۰ متر که از چشمه فاصله بگیرید، صدای آواز آبشار به گوش می‌رسد.

تیزآب مکانی است که در هر فصلی از سال، مناظر بکر و خیره‌کننده‌ای برای ارائه دارد. با این حال، یخچال‌های طبیعی که در زمستان تشکیل می‌شود، یک چیز دیگرند. این یخچال‌ها جاذبه‌های خاص و نایابی هستند که ارزش دیدن دارند.

آدرس آبشار تیزآب: استان تهران، شهرستان دماوند، منطقه دشت مزار

آبشار تیزآب

آبشار دوقلو

همانطور که از نامش پیداست، آبشار دوقلو از دو آبشار خروشان و زیبا تشکیل شده که در نقطه سقوط از هم جدا می‌شوند. آبشار دوقلو به عنوان یکی از محبوب‌ترین آبشارهای منطقه شمیرانات تهران شناخته می‌شود. این آبشار در زیر پناهگاه شیرپلا قرار گرفته و ۲۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب آبشار از برف‌های دماوند تامین شده و بسیار خنک و باطراوت است. شاید در برخی منابع، آبشار دوقلو را با نام آبشار شیرپلا نیز خوانده باشید.

آدرس آبشار دوقلو: استان تهران، شمال شهر تهران، ارتفاعات دربند، نزدیک پناهگاه کوهستانی شیرپلا

آبشار دوقلو

آبشار رجب

این آبشار در منطقه دربند تهران واقع شده و برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی نامی آشنا دارد. اگر می‌خواهید یک مسیر کوهنوردی با منظره زیبا را تجربه کنید، آبشار رجب را در برنامه سفر خود جای دهید. مسیر گذر اصلی برای رسیدن به این آبشار دربند است؛ اما منطقه‌ای که آبشار قرار دارد شیرپلا نامیده می‌شود. شیرپلا منطقه‌ای است که نامش از گویش مازندرانی گرفته شده و آب‌‌وهوای خاص خود را دارد. ترکیبی از طبیعت مازنی و تهرانی، کوه‌های بلند و سرسبز خیره‌کننده، همگی در مسیر آبشار رجب وجود دارند. این آبشار در نزدیکی آبشار دوقلو واقع شده است. به عبارتی می‌توان گفت دنباله آن آبشار است.

آدرس آبشار رجب: استان تهران، شمال شهر تهران، دربند، حدفاصل منطقه پس قلعه تا شیرپلا

آبشار رجب

آبشار ناران

آبشار ناران در منطقه لواسانات تهران قرار گرفته و تنها ۳۸ کیلومتر از مرز تهران فاصله دارد. آب‌‌وهوای این منطقه و زیبایی آبشار باعث شده تا یک لوکیشن جذاب و دیدنی برای پایتخت‌نشینان به وجود بیاید. این آبشار در هر زمان از سال زیبایی خود را حفظ می‌کند و برای همین درهر موقع از سال می‌توانید از دیدن منظره آن لذت ببرید. مسیر پر درخت آبشار در فصل پاییز با سمفونی رنگ‌ها تزئین می‌شود و نمایی دل‌انگیز به خود می‌گیرد. پس این آبشار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت وحشی آن است.

آدرس آبشار ناران: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش لواسان، شمال روستای کند علیا

آبشار ناران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر