معرفی فیلم | معرفی فیلم ایرانی

هیتلری که در دنیای امروز متولد شد | معرفی فیلم ایرانی پرطرفدار سال 1402 + تیزر

این فیلم ایرانی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است، نه فقط در ایران بلکه در خارج از کشور توانسته جوایز زیادی کسب کند. در ادامه با معرفی فیلم ایرانی پرطرفدار سال1402 با ما همراه باشید.

فیلم ایرانی
ویکی گردی:

در این قسمت از ویکی گردی به معرفی فیلم ایرانی پرطرفدار سال 1402 می پردازیم که این روز ها معرفی فیلم جنگ جهانی سوم سر و صدای زیادی به پا کرده است. بهترین فیلم ایرانی که اکران شده و همچنان در پرده سینماها قرار دارد، جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی است. در این فیلم ایرانی زیبا، شما بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی و ... را مشاهده میکنید که در کنار هم به خوبی ایفای نقش کرده اند. در ادامه به طور کامل به معرفی فیلم ایرانی جذاب و دیدنی جنگ جهانی سوم می پردازیم. 

.

معرفی فیلم جنگ جهانی سوم، متفاوت ترین فیلم 1402

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم، یک درام مهیج ایرانی به کارگردانی هومن سیدی است. فیلم جنگ جهانی سوم نامزد و برنده جوایز مختلفی شده و افتخارات زیادی را به کارنامه هنری دست‌اندرکارانش افزوده است.

این فیلم نخستین‌بار در هفتاد و نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی ونیز به نمایش درآمد. این فیلم موفق به کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم را در بخش افق‌ها شد. در جنگ جهانی سوم بازیگرانی همچون محسن تنابنده، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی و ... ایفای نقش کرده‌اند. خلاصه فیلم: شکیب یک کارگر روزمزد میانسالِ است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در زلزله از دست داده و اکنون عاشق زنی ناشنوا است. ورود شکیب به تیم فیلمبرداری او را در موقعیتی پیچیده و سخت قرار می‌دهد.

  • ستارگان: محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی
  • کارگردان: هومن سیدی

تاریخ‌های انتشار

  • ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (ونیز)
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ (ایران)

مدت زمان: ۱۰۷ دقیقه

کشور: ایران

زبان: فارسی

تیزر فیلم جذاب جنگ جهانی سوم

فیلمبرداری فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم در آبان 1400 در شمال کشور آغاز شد. این فیلم همچنین در تابستان 1401 برای اولین بار در فستیوال فیلم ونیز به نمایش درآمد. گفتنی است که فیلم جنگ جهانی سوم در بخش افق‌های این جشنواره نامزد و برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (برای محسن تنابنده) شد. این فیلم در 20 فروردین 1402 در فضای مجازی منتشر شد و اکران رسمی آن در سینماها نیز در تاریخ 26 فروردین 1402 صورت گرفت.

فیلم جنگ جهانی سوم

جوایز فیلم جنگ جهانی سوم

از جمله جوایز «جنگ جهانی سوم» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد در بخش افق جشنواره فیلم ونیز، ایتالیا
  • تقدیرنامه ویژه جشنواره فیلم خاورمیانه اکنون فلورانس، ایتالیا
  • جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو، ژاپن
  • جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین بازیگر نقش مرد در جشنواره فیلم جهان آسیا لس آنجلس، آمریکا
  • جایزه فیپرشی بهترین فیلم جشنواره استکهلم، سوئد
  • جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و نقش اول مرد در جشنواره فیلم بلگراد، صربستان
  • جایزه فیپرشی و هیئت داوران جوان در جشنواره فیلم لوکزامبورگ سیتی، لوکزامبورگ
  • جایزه ویژه هیئت داوران و تقدیرنامه هیئت داوران جوان در جشنواره فیلم فریبورگ، سوییس

جنگ جهانی سوم

خلاصه داستان فیلم جنگ جهانی سوم

در خلاصه فیلم جنگ جهانی سوم می‌خوانیم که یک کارگر بی‌خانمان به نام شکیب که مدت‌ها پیش همسر و فرزندش را در یک زمین‌لرزه از دست داده بود، در سال‌های اخیر با زنی به نام لادن در رابطه است. لادن ناشنواست و توانایی صحبت کردن ندارد. در چنین شرایطی، فرصتی جالب برای شکیب پیش می‌آید تا زندگی‌اش را از نو بسازد و برای خودش کسی بشود. او نیز تصمیم می‌گیرد لادن را از چشم دیگران پنهان کند تا مبادا این موقعیت را از دست بدهد اما…

مدت زمان فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی 107 دقیقه است و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این فیلم در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. مسئولان این فستیوال درباره فیلم جدید هومن سیدی گفته‌اند:

«این فیلم پر از غافلگیری است و مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. این فیلم استعاره‌ای از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران است و بدون شک یکی از اصیل‌ترین داستان‌های امسال جشنواره را دارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر