رابطه جنسی | یائسگی و رابطه جنسی

تاثیر یائسگی بر رابطه جنسی چیست؟ + توضیحات

آیا زنان یائسه می توانند رابطه جنسی خوبی داشته باشند ؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باشید .

رابطه جنسی
ویکی گردی:

یائسگی پدیده‌ای طبیعی است که در زنان پس از سنین میانسالی رخ می‌دهد و با توجه به شدت و نوع علائم آن ممکن است بر رابطه جنسی تأثیراتی داشته باشد. با توجه به تغییرات فیزیولوژیکی که در زنان در طول دوران یائسگی رخ می دهد، می تواند منجر به کاهش میل رابطه جنسی، خشکی و ترشحات واژینال، درد هنگام رابطه جنسی، کاهش لذت جنسی و سختی در رسیدن به ارگاسم شود . برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با یائسگی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

هرچند که یائسگی می تواند بر روابط جنسی تأثیر داشته باشد، اما باید توجه داشت که این تأثیرات برای هر زن متفاوت هستند و در برخی موارد ممکن است تأثیری نداشته باشد. همچنین، تعدادی از زنان در دوران یائسگی ممکن است تجربه لذت جنسی بیشتری داشته باشند، زیرا از فرصت برای تمرین و کشف روابط جنسی بیشتری برخوردار بوده اند و احتمالاً بهتر از بدن خودشان آگاهی دارند.

معرفی میوه هایی که باعث افزایش میل جنسی می شوند!! + توضیحات

یائسگی ممکن است باعث تغییر در زندگی جنسی شما شود یا تغییراتی را در شما ایجاد نکند. در اینجا برخی از تغییرات را عنوان می کنیم:

سطوح پایین هورمون می تواند بافت واژن را خشک تر و نازک تر کند. این وضعیت، آتروفی واژینال، می تواند باعث ناراحتی یا درد شود.

هورمون های پایین تر ممکن است باعث کاهش میل جنسی و سرد مزاجی زن شوند.

عرق شبانه می تواند خواب شما را مختل کند و باعث خستگی شما شود.

تغییرات هیجانی باعث می شود تا شما احساس تنش یا تحریک پذیری داشته باشید. بی علاقگی به رابطه جنسی در یائسگی ، وضعیت پزشکی نیست که نیاز به درمان داشته باشد. اما اگر این تغییرات در سلامت جنسی تان، شما را ناراحت کند، با پزشک خود در مورد راه هایی برای کمک ، مانند درمان برای کاهش خشکی واژن، صحبت کنید.

راهکاربرای رابطه جنسی بهتر در دوران یائسگی

شما می توانید برای بهبود سلامت جنسی خود در دوران پیری و بعد از یائسگی اقدام کنید.

  • فعال باشید. فعالیت فیزیکی می تواند سطح انرژی را افزایش دهد، خلق و خوی شما را افزایش دهد و تصویر بدن شما را بهبود بخشد. همه اینها می تواند باعث افزایش علاقه شما به رابطه جنسی در یائسگی شود.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند جریان خون را به واژن کاهش دهد و اثرات استروژن را کاهش دهد.
  • از مواد مخدر و الکل اجتناب کنید آنها می توانند بدن شما را کند کنند.
  • رابطه جنسی بیشتر داشته باشید اگر شما انتخاب می کنید که رابطه جنسی داشته باشید، می توانید جریان خون خود را به واژن افزایش دهید و به حفظ سلامت بافت ها کمک کنید.
  • زمان بیشتری در طول رابطه جنسی در یائسگی داشته باشید و اجازه بدهید بیشتر تحریک شوید. رطوبت از از بافت ها محافظت می کند و ایجاد راحتی بیشتری در رابطه خواهید داشت..

مزایای بی نظیر رابطه جنسی در صبح زود + توضیحات

  • تمرینات کف لگن. این تمرینات می تواند جریان خون را به واژن افزایش دهد و عضلات درگیر در ارگاسم را تقویت کند..
  • اجتناب از محصولاتی که باعث تحریک واژن شما می شوند. حمام حباب و صابون های قوی ممکن است موجب تحریک شود. اگر خارش یا سوزش واژن دارید، ممکن است به علت عفونت باشد، با پزشک یا پرستار خود مشورت کنید. اگر شما با سطح پایین علاقه به رابطه جنسی مواجه می شوید، با پزشک یا پرستار خود درباره محصولاتی صحبت کنید تا باعث افزایش میل جنسی شما شود.

نکته مهم اینکه در هر صورت، اگر شما یا همسرتان با مشکلاتی همچون کاهش میل  جنسی، درد هنگام رابطه جنسی یا سایر مشکلات مرتبط با روابط جنسی روبرو هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا راه حل های درمانی مناسب را پیدا کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر