بنزین | بنزین زدن ماشین

وقتی موقع بنزین زدن، ورودی باک آتیش گرفت چیکار کنم؟ + فیلم

یک نکته مهم را اینجا خواهیم گفت برای زمانی که در هنگام سوخت‌ گیری خودرو، ورودی باک ماشین دچار آتش سوزی شد. با دانستن این نکته از وقوع حادثه جلوگیری کنید.

سوختگیری خودرو
ویکی گردی:

ممکن است هر فردی در پمپ بنزین باشد و موقع بنزین زدن ماشین ، به یک باره با صحنه آتش گرفتن در ورودی باک خودرو مواجه شود برای جلوگیری از حادثه چه باید بکنیم؟ در صورتیکه برای شما یا هر فرد دیگری موقع بنزین زدن این اتفاق افتاد و ورودی باک بنزین آتش گرفت یک نکته فوق العاده ساده جان شما و بسیاری دیگر را نجات خواهد داد. فقط نباید هنگام آتش گرفتن درب باک خودرو دست و پای خود را گم کنید. پس اگر موقع بنزین زدن چنین اتفاقی افتاد باید چه کنیم؟

بسیار وحشتناک است که هنگام بنزین زدن ماشین با آتش گرفتن آن روبرو شویم. حادثه ی آتش گرفتن ماشین را در خبرهای روز زیاد می شنویم، معمولا در پمپ بنزین ها هم به خصوص در روزهای گرم این حادثه بیشتر اتفاق می افتد.

راه کار ساده ای که یکی از ماموران خوب آتش نشانی برای راهنمایی و جلوگیری از حادثه ساز شدن این اتفاق پیشنهاد داده را در ویدیوهای زیر خواهید دید.

ساده ترین روش های رفع بوی بد داخل خودرو + آموزش

موقع آتش گرفتن ورودی باک خودرو، اقدامات زیر را انجام دهید:

اولین اقدامی که باید بکنیم این است که آرامش خودمان را حفظ کنیم.

به سادگی و بدون ترس درب باک بنزین را در همان حالت ببندید.

به همین سرعت آتش اطفا و مهارخواهد شد و از یک حادثه بزرگ جلوگیری کردیم.

و اما علت چیست که با بستن درب باک از ادامه آتش سوزی جلوگیری میشود؟ درست است از آنجایی که هر سوختی برای شعله ور شدن نیاز به اکسیژن دارد با بستن درب باک مانع رسیدن اکسیژن به آتش شده و از ادامه آتش سوزی جلوگیری می شود.

لطفا ویدیوهای زیر را ببینید و برای دوستانتان ارسال کنید تا در هر زمان در صورتیکه این اتفاق برای کسی رخ داده بود، به سادگی جان چندین نفر را نجات دهید.

 

نکته اضافی: بنزین در دمای ۷ درجه سانتیگراد به بالا با یک جرقه آتش می‌گیرد و در دمای ۲۵۷ درجه سانتیگراد خود به خود مشتعل می‌شود. بهترین راه برای کاهش شانس آتش سوزی سیستم سوخت رسانی، مطمئن بودن از تعمیر و نگهداری به موقع خودرو است؛ لذا اگر بوی بنزین داخلی اطراف ماشین احساس شد، می‌بایست سریعا نسبت به رفع عیب و حل مشکل اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر