مناطق جن زده | مناطق جن زده ایران

معرفی ۴ تا از مناطق جن زده ایران که وحشت به دلتان می اندازد + فیلم

در این مطلب از سایت ویکی گردی ۴ تا از ترسناک ترین مناطق ایران که به مناطق جن زده معروف هستند را برایتان معرفی می کنیم

مناطق جن زده
ویکی گردی:

باورت میشه ایران هم یه سری مکان ها که بهشون مناطق جن زده میگن داره؟ سفر کردن از آن کارهای لذت‌بخشی است که اهالی گشت‌وگذار عاشق آن هستند و کسانی که کمی دیرتر راضی به برنامه‌ریزی برای آن می‌شوند هم با پا گذاشتن در جاده از لذت فراوانش، خیلی زود و سریع باخبر می‌شوند. حال، فرض کنید که سفر کردن همراه با دیدن مناطق جن زده که ترسناک هستند و علاوه بر طعم همیشگی و لذت‌بخش مسافرت، هیجان و ترشح آدرنالین در خون را هم به همراه دارند. مثلا برنامه‌ریزی برای سفر، ترسناک ترین جاهای ایران را در نظر بگیرید. چنین مناطق جن زده در ایران هستند.

پس اگر دوست دارید که سفری متفاوت داشته باشید باید ایران‌شناسیِ نقاط ترسناک را بهتر یاد بگیرید.  البته بعضی از این مکان‌ها، خطرناکند و از خرافات و ماجراهای آن که بگذریم از نظر دسترسی، رسیدن به آنها دشوار است و شاید باید در برنامه‌ریزی سفر به آنها، دقت بیشتری داشته باشید. در این مقاله از ترسناک ترین جاهای ایران برایتان می‌گوییم. با ویکی گردی همراه باشید.

راز صداهای ترسناکی که از جنگل جیغ می شنویم چیست؟

۱− دره کالجنی

کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود در شهر طبس در استان خراسان جنوبی است؛ دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

معرفی ۱۰ تا از بهترین اتاق فرارهای تهران + عکس و آدرس

در مسیر رسیدن به دره جنیان که یکی از دیدنیهای طبس است، در همان ابتدای راه، چشمه‌ها، درختان نخل و نیزارهای زیبا شما را جادو می‌کنند و به‌سمت داخل دره می‌کشانند. این دره زیبا از سال ۱۳۹۶ با نام کال جنی در فهرست آثار طبیعی ملی ایران ثبت شده است و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود جذب می‌کند

۲− باغ سنگی سیرجان

اسم سیرجان را که شنیده اید. سیرجان شهری در جنوب غربی کرمان است که جاذبه های بسیار زیادی دارد اما در بین تمام آن ها، یک باغی وجود دارد که از درختانش به جای میوه سنگ آویزان است. باغ سنگی سیرجان را شخصی به این شکل درآورده است که اکنون دیگر در قید حیات نیست اما داستان جالبی برای ساخت آن دارد. اطراف این باغ که بیابان است، حس دلهره آوری به آن داده که به عجیب بودن آن کمک کرده است. این باغ را فردی به نام درویش خان اسفندیارپور ساخته که روایات مختلفی در مورد او وجود دارد.

۳− گنج حضرت سلیمان

پای قصه اهالی بومی منطقه که بنشینید هرکس روایتی برای این دریاچه دارد. نکته مهم و قابل توجه در این باره وجود گنج‌های بی‌شمار در اعماق آب‌های منطقه است. مردم ساکن در منطقه تخت سلیمان می‌گویند کف دریاچه گنج پر از طلاست و حضرت سلیمان گنج‌هایش را اینجا دفن کرده است! همین قصه و افسانه‌ها افراد زیادی را راهی آن کرده است، اما کمتر کسی از راه رفته برمی‌گردد

50 تا از وحشتناک ترین ساختمان های دنیا + عکس

۴− هفت دغنان

محوطه تاریخی هفت دغنان در نزدیکی روستای بهمبر، در ۵۵ کیلومتری شهرستان رشت و ۲۵ کیلومتری صومعه سرا، در غرب استان گیلان قرار دارد و بقایای شهری تاریخی را شامل می‌شود که قدمت آن به ۱۲۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. از بقایای این شهر قدیمی که زمانی شهری آباد و پر رونق محسوب می‌شد، می‌توان به خانه، حمام، پل خشتی، بازار و مهم‌تر از همه، گور سید خروسه اشاره کرد. همچنین این شهر زمانی محل حکومت امرای گسکر بوده است و در محدوده آن قطعات سفال‌های ساده و لعابدار منقوش از دوره صفویه دیده می‌شود. علاوه بر این‌ها، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محوطه‌های به جای مانده از دوران اسلامی، بخش‌هایی از بازار صفوی به همراه دکان‌های آهنگری و سکه‌‌‌های آن دوران در هفت دغنان کشف شده است. این اثر که در میان جاهای دیدنی صومعه سرا جای گرفته است، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۲، با شماره ثبت ۹۹۴۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر