پشه | پشه های گلدان

با این روش ها از شر پشه های ریز گلدان خلاص شو + فیلم

در این مطلب از سایت ویکی گردی چند روش کاربردی برای دفع پشه های داخل گلدان را بریتان آورده ایم با ما همراه باشید

پشه
ویکی گردی:

پشه‌ های ریز گلدان، نوعی پشه کوچک و مزاحم هستند که در محیط‌های داخلی و خارجی، به خصوص در اطراف گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی یافت میشوند. این پشه‌ ها اغلب به عنوان پشه‌های قارچی نیز شناخته می‌شوند، زیرا بر روی سطح خاک و مواد ترکیبی مانند خاک، کود ضایعات گیاهی تغذیه می‌کنند. با افزایش رطوبت و دما، جمعیت پشه‌ های ریز گلدان نیز افزایش مییابد.

آموزش چندین روش مبارزه با آفت پشه گلدانی (پشه قارچ یا مگس سیاه خاک)

جهت تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

معرفی گیاهان آپارتمانی ضد حشره

 بهترین سم برای از بین بردن پشه گلدان

جالب است بدانید که گیاهان با بوی قوی، می‌توانند برای از بین بردن شپش، کرم‌های کوچک و سایر پشه‌های داخل گلدان مفید باشند.

شما با جمع آوری گیاهان معطر، خرد کردن و قرار دادن آن‌ها در کیسه‌های مشبک می‌توانید بهترین سم پشه گلدان را درست کنید.

 سپس کیسه‌ها را در یک سطل با نیم گالن آب به مدت چهار تا شش روز در آفتاب قرار دهید. سپس آنها را از آب خارج کنید. می‌توانید این ماده دافع پشه را تا زمانی که از آن استفاده کنید، در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. آن را در ظروف تمیز و دور از دسترس کودکان قرار دهید.

در انتها حدود یک هشتم قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را به این ماده سمی اضافه کنید.

انواع حشرات گلدان

    آفیدز: نوعی حشره مشابه با شپش است که در رنگ‌های مختلفی مانند سبز، قرمز، صورتی و سیاه است. که بیشتر در نوک و ریشه گیاه وجود دارد و شروع به مکیدن شیره گیاه می‌کند.

    کنه: این نوع حشرات به راحتی قابل تشخیص نیستند، چرا که اندازه آن‌ها بسیار ریز است و باید برای دیدنشان از چشم غیرمسلح استفاده کرد.

    آفت شپشک سپردار: این نوع حشره‌ها معمولا در اشکال گرد، کشیده و یا گلابی شکل وجود دارند.

 از بین بردن حشرات ریز سفید در خاک گلدان

یکی از ترفندهای رشد سریع گیاهان آپارتمانی از بین بردن حشرات ریز سفید در خاک گلدان است که برای آن می‌توانید ترکیبی از ۱.۲ فنجان الکل و ۱.۴ صابون مایع می‌تواند یک اسپری موثر برای کنترل آفات از جمله خلاص شدن از شر حشرات ریز سفید باشد. یک بطری را از این مخلوط  پر کنید و آن را به خوبی تکان دهید و سپس اسپری را مستقیماً روی گیاهان بپاشید.

 از بین بردن حشرات ریز سفید در خاک گلدان

راهکارهای رفع پشه سیاه گلدان

برای از بین بردن پشه سیاه گلدان روش‌های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به صورت خلاصه آورده شده است:

روش های خانگی فراری دادن پشه و مگس از خانه

ضدعفونی کردن خاک: برای استفاده از این روش، باید آن را ابتدا مرطوب کرده و درون یک پلاستیک سیاه به مدت ۴ تا ۶ هفته در یک مکان آفتابی قرار دهید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ضخامت خاک شما، نباید بیشتر از ۲۰ سانتی متر باشد.

  استفاده از سیب زمینی به عنوان تله لارو: برای اینکار تعدادی سیب زمینی با ضخامت کم تهیه کرده و در ظرفی پر از آب قرار دهید تا خیس شود. بعدا این سیب زمینی‌ها را در جاهای مختلف خاک گلدان قرار دهید. چند روز سیب زمینی‌های کهنه را با سیب زمینی‌های جدید جایگزین کنید.

    خشک شدن خاک مابین دو آبیاری: یکی از روش‌های تاثیرگذار این است که  همانند آبیاری گل بابا آدم بین دو آبیاری اجازه بدهید خاک به اندازه ۳ تا ۵ سانتی‌متر به صورت کامل خشک شود. بعد از این آبیاری را انجام دهید.  

    استفاده از شن در خاک گیاه: حشرات معمولا در عمق نیم سانتی خاک تخم گذاری می‌کنند. شما می‌توانید یک سانتی‌متر شن بر روی بستر گلدان بریزید.

    عدم آب دادن بیش از حد به خاک: حشرات بیشتر در حیط‌های مرطوب تخم گذاری می‌کنند. پس بهترین روش جلوگیری از ایجاد حشرات در بستر خاک، عدم آبیاری بیش از حد است.  

    استفاده از آب اکسیژنه: برای استفاده از آب اکسیژنه باید آن را با آب به مقدار ۱ به ۴ ترکیب کرد و سپس از آن استفاده کرد.

    استفاده از چسب‌های تله: چسب‌های تله به خاطر رنگ زردی که دارند، تاثیر بسیار زیادی در کنترل جمعیت پشه گلدان دارند. این کارت‌های زرد رنگ به خاطر چسبی که دارند جاذب حشرات بوده و باعث جذب و مرگ حشره می‌شوند.

ترفندهای خانگی از بین بردن حشرات گلدان

گاهی ممکن است به قدری از دست این حشرات کلافه شوید که به فکر گل مصنوعی بزرگ برای تزیین خانه بیفتید، اما جالب است بدانید ترفندهای خانگی از بین بردن حشرات گلدان یکی از راه‌های موثر و آسان برای رهایی از این مشکل می باشد. در این روش‌ها، از مواد طبیعی و محصولاتی استفاده می‌شود که در تمام خانه‌ها وجود دارند، استفاده می‌شود، نه از مواد شیمیایی و سمی. در ادامه تعدادی از این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

بدون مواد شیمیایی، حشره کش قوی بساز ‌ + فیلم

استفاده از تنباکو و سیر

همچنین می‌توانید با ترکیب عصاره تنباکو و سیر، محلول سمی برای گیاهان داخل خانه تهیه کنید. برای تهیه آب سم حاوی تنباکو و عصاره سیر ابتدا تنباکو را خیس کرده و سیر را در آب برش دهید. بعد از چند ساعت آن را صاف کنید. مایع را روی برگ‌ها و ساقه‌های گیاه اسپری کنید. این سم پشه‌ها و حشرات گلدانی را دفع می‌کند.

 از بین بردن پشه گلدان با دارچین

بهتر است بدانید یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها، برای از بین بردن پشه‌های گلدانی استفاده از دارچین است. با استفاده از دارچین و پاشیدن کمی روی خاک گیاه خود می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی، شاهد از بین رفتن و کاهش حشرات باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهره

    افزودن خاکستر به خاک گلدان تمام آفات خاک رو از بین میبره.خاکستر یک ضد عفونی کننده مناسب و ارگانیکه.(دو سه قاشق روی سطح خاک گدانی با قطر ۲۰ سانتیمتر)