میل جنسی | میل جنسی زنان | میل جنسی مردان

میل جنسی در زنان بیشتر است یا مردان؟ | تفاوت‌ میل جنسی زنان و مردان

میل جنسی نوعی کشش و تمایل به جنس مخالف است که با انجام برخی کارها به رابطه جنسی منتهی میشه .در ادامه این مطلب با ویکی گردی همراه باشید.

میل جنسی
ویکی گردی:

میل جنسی در زنان و مردان به شکل متفاوتی تجربه می شود و نمی‌توان گفت کدام جنس بیشترین میزان میل جنسی را دارد . میل جنسی یک پدیده چند عاملی است که تحت تاثیر عوامل فیزیولوژیکی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و محیطی است . ما در این مقاله به بررسی تفاوت های میل جنسی زنان و مردان می پردازیم .

در برخی مطالعات، گزارش شده است که در بعضی از موارد، زنان ممکن است به نسبت مردان به مشکلاتی مانند کاهش میل جنسی، عدم تمایل به فعالیت جنسی و یا اختلال در تجربه ارگاسم بیشتر دچار شوند. اما در عین حال، در موارد دیگر نیز مشاهده شده است که زنان میل جنسی بالاتری نسبت به مردان داشته باشند.

افزایش میل جنسی با تقویت کننده‌ های جنسی طبیعی + نکات

احتمالا همیشه از اطرافیان خود شنیده‌اید که مردان با نگاه کردن، تحریک می‌شوند؛ البته برخی افراد معتقدند که مردان با کوچک‌ترین محرک‌های حسی، حتی بوی عطر زنانه نیز، تحریک جنسی می‌شوند؛ میل جنسی آنها بالا می‌رود؛ به همین دلیل اگر فکر می‌کنید که مردها در هر زمان و هر جای خانه دوست دارند به میل جنسی خود، پاسخ دهند؛ اشتباه برداشت نکرده‌اید. از طرفی زنان هم میل جنسی بالایی دارند؛ شاید کیفیت آن فرق کند اما اصلا میل جنسی زنان نسبت به مردان، کم نیست. به عبارتی بیشتر افراد تصور می‌کنند که زن‌ها باید حس خوبی از طرف مقابل داشته باشند که به طور جسمی هم نسبت به او تحریک شوند؛ با این‌حال این تصور چندان درست نیست و گاهی زنان تنها به صورت جسمی نسبت به مردان، میل جنسی دارند .

تحقیقات علمی نشان داده که مردان، میل جنسی بیشتری دارند؛ در یک رابطه همسری، بیشتر این مرد است که رابطه جنسی را شروع می‌کند. علت این تمایل زیاد، سطح بالای تستوسترون مردان است. به همین دلیل با ترشح این هورمون، مرد در طول روز به رابطه جنسی فکر می‌کند و با کوچک‌ترین عامل تحریک‌کننده؛ میل جنسی‌اش افزایش می‌یابد. از طرفی بیشتر مردم تصور می‌کنند که خانم‌ها ابتدا باید در یک رابطه عاطفی به شدت، درگیر شوند؛ به طور کامل به طرف‌شان، حس اعتماد را داشته باشند؛ بعد اگر این اتفاق افتاد؛ نسبت به مرد خود، میل جنسی پیدا کنند. در مورد زنان این واقعیت درست است اما نه همیشه. به عبارتی نمی‌توان گفت که میل جنسی مردان و زنان دو پدیده جداگانه است؛ میل جنسی مردان این تفاوت‌ها را با میل جنسی زنان دارد و میزان این خواسته غریزی در کدام جنسی بیشتر یا کمتر است. دکتر سارا هانتر موری، درمانگر ازدواج و خانواده معتقد است: )نه تنها تصور این‌که میل جنسی در مردان بالاتر است؛ صحیح نیست؛ بلکه می‌توان گفت بالاتر بودن میل جنسی مردان نسبت به زنان، یک تفکر کودکانه است(

تحقیقات نشان داده است که میل جنسی زنان و مردان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

  • عوامل جسمی و هورمونی
  • سن
  • مصرف داروها
  • موقعیت مکانی
  • زمان روز
  • سطح فرهنگی
  • تربیت خانوادگی

خانم ها چه روزهایی بیشتر میل به رابطه جنسی دارند؟

به طور کلی زنان و مردان را نمی‌توان از نطر تفاوت‌های میل جنسی در دو کفه ترازو قرار داد؛ زیرا این میل در فطرت هر دو جنس انسان قرار داده شده است؛ با این‌حال به دلیل برخی عواملی که در بالا اشاره کردیم؛ ابراز میل جنسی در زنان و مردان، متفاوت است:

میل جنسی در زنان از احساس محبت و حمایت آغاز می‌شود.

میل جنسی مردان بعد از به اوج رسیدن تمام می‌شود اما زنان در طول رابطه ممکن است بارها میل به ادامه رابطه جنسی داشته باشند.

پاسخ به رابطه جنسی برای مردان مانند پاسخ به حس گرسنگی است.

میل جنسی زنان با لمس خود چندان بالا نمی‌رود.

تامین میل جنسی به زنان حس حمایت و به مردان حس هیجان می‌دهد.

رسیدن به اوج حس تامین میل جنسی در زنان بسیار سخت‌تر مردان است.

نکته : باید توجه داشت که میل جنسی یک پدیده پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد، و بیشترین میزان میل جنسی برای هر فرد به شکل منحصر به فردی تجربه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام چه خوبه بیشتر درباره جنسی صحبت کنید