مارمولک | دفع مارمولک

با این ترفندهای ساده مارمولک ها رو از تو خونت فراری بده + آموزش

آموزش دفع مارمولک های خانگی را در این مطلب از سایت ویکی گردی بیاموزید.

مارمولک
ویکی گردی:

ویکی گردی: برای دفع مارمولک ها مواد شیمیایی بسیار زیادی وجود دارد اما این مواد برای سلامتی بسیار مضر هستند شما می توانید با روش های طبیعی و ساده در خانه به راحتی و بدون ضرر از شر  مارمولک خلاص شوید. مارمولک ها می توانند به راحتی در منزل یا در حیاط خلوت شما، خانه خود را بسازند ؛ چیزهایی زیادی وجود دارد که این خزندگان را دعوت می کنند و آنها را تبدیل به مهمانان ناخواسته کرده که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

اگر شما تعجب می کنید که چگونه بدون داشتن مواد شیمیایی و اسپری های مضر به راحتی می توانید از مارمولک ها خلاص شوید،اما باید گفت که پاسخ مطمئنا بله است.

برای از بین بردن شپشک برنج این روش امتحان کن

درمان های خانگی متعددی برای مارمولکها وجود دارد، یعنی در مورد چگونگی خلاص شدن از مارمولک ها و جلوگیری از بازگشت آنها ؛ البته، کشتن آنها گزینه مناسب و دلخواه نیست و ما در این بخش از نکات خانه داری نمناک به ارائه راه و روش های جالب برای دفع مارمولک فقط می خواهیم آنها در مکان های دیگری جز خانه و حیاط خلوت ما زندگی کنند.

چگونه می توان از مارمولک ها در خانه خلاص شویم؟

1. نقاط ورودی را ببندید

یکی از بهترین راههای جلوگیری از ورود مارمولک ها این است که آنها هیچ شانسی برای ورود نداشته باشند. دنبال تمام گوشه ها و یا نقاط باز در خانه خود باشید.

درزهای دیوار را فراموش نکنید،یک سوراخ کوچک برای ورود مارمولک ها کافی است این نقاط مورد علاقه مارمولک ها برای رفتن به یک سفر است. خمیر و چسب های خراب شده در حفره های دیوار بسیار موثر هستند. چسب ها می توانند برای بستن نقاط باز مفید باشند.

2. خانه را تمیز نگه دارید

هیچ چیزی بهتر از تمیز نگه داشتن خانه موثر نیست ، خاک و کثیفی همیشه حشرات را جذب می کند و مهمتر از همه، مارمولک ها را.تحقیقات نشان داده است که پیشرفت مشکلات خس خس کردن نفس کودکان به علت حضور مارمولک ها و سوسک ها می باشد. یک خانه تمیز نه تنها یک محیط سالم برای زندگی را فراهم می کند، بلکه همچنین به رفتن آفت ها کمک می کند.

3. از ریختن و ماندن منابع غذایی اجتناب کنید

وجود غذا در صندلی های ناهار خوری ثابت شده است که عامل دعوت کننده ای برای مارمولک ها هستند ؛ این مارمولک ها به دنبال فرصت هایی برای خوردن غذا و تغذیه شدن خود هستند.

آنها دوست دارند این کار را در شب انجام دهند ، برای پاک کردن جای غذا از یک ضدعفونی کننده موثر استفاده کنید. مواد غذایی را که در اطراف هستند و یا با در باز بیرون هستند را دور بریزید یا محکم در آنها را ببندید.

4. استفاده از اسپری فلفل

اسپری فلفل هرگز کسی را دچار آسیب نمی کند و در حقیقت آنها بازدارنده های موثری هستند که باید همیشه مورد استفاده قرار گیرند. اسپری های فلفل احساس سوزش می آورند که باعث می شود مارمولک ها بروند.

شما می توانید کمی پودر فلفل چیلی را به مخلوط های خود اضافه کنید تا حتی بیرون راندن مارمولک ها را بهتر انجام دهید. شما همچنین می توانید از حرکت کردن مارمولک ها با اسپری کردن آن در اطراف مسیر های حرکتی مارمولک ها جلوگیری کنید.

از بین بردن پشه های توالت با چند روش کاربردی + فیلم

5. پودر قهوه

تفاله قهوه

تنباکو و پودر قهوه مخلوطی مست کننده برای مارمولک ها می باشند. اینها باعث حالت تهوع شدیدشان می شود. توپ های کوچکی را بردارید و آنها را در اطراف خانه خود قرار دهید، با بوییدن این توپ ها، مارمولک ها فرار می کنند.

6. استفاده از پوست تخم مرغ

پوست تخم مرغ آب پز

صبوی تخم مرغ چیزی است که مارمولک ها دوست ندارند. پوسته های تخم مرغ خالی را دور نیندازید، آنها را در اطراف گوشه ها یا روی قفسه ها یا کابینت های پنجره قرار دهید.

7. سیر

سیر

مصرف سیر برای انسانها کاملا امن و مفید است. اما وقتی که به مارمولک می رسد، بوی سیر می تواند برایشان تند و زننده باشد. قرار دادن تکه های سیر در جاهای استراتژیکی می تواند مارمواک ها را دور کند.

8. توپ های نفتالین

این یک ترفند قدیمی برای رفع آفات است. این توپ های نفتالینی را در کابینت و قفسه های زیر لباس قرار دهید، آنها بازدارنده بسیار مهمی برای وجود آفات هستند.

9. صفحه پنجره

صفحه شیشه پنجره ها و درها را ثابت کنید تا دسترسی به خانه راحت نباشد همچنین حشرات را که منبع اصلی غذا برای مارمولک هستند، دور نگه می دارد.

چگونه می توان از مارمولک ها در حیاط خلاص شویم و آنها را دفع کنیم؟

1. هیچ منبع آبی راکد وجود نداشته باشد

آب ایستاده به معنی محلی پرورش حشرات است که به معنای غذای بیشتر برای مارمولکها و همچنین وجود مارمولک های زیادی است. آب های راکد حمام ها، لاستیک های قدیمی و غیره بردارید و منبع غذا برای مارمولک را کاهش دهید.

2. تا جای ممکن حیاط را خلوت کنید

باغ خود را به طور مرتب کوتاه و تمیز نگه دارید، به ویژه بوته هایی که در نزدیکی پنجره ها و درها هستند. آنها مکان های بسیار خوبی برای مارمولک ها را ایجاد می کنند.

3. قایم شدن

با استفاده از شبکه های پیچ و خمی از درختچه ها و گیاهان ورود آنها به مخفیگاه های مورد علاقه خود می روند و وارد نمی شوند، این ممکن است یک راه حل دائمی نباشد، اما تحت کنترل خواهند بود.

4.چراغ

چراغ های شب در حیاط، آفاتی که جزء غذای مارمولک ها هستند را جذب می کند. سعی کنید از چراغ های زرد یا چراغ با بخار سدیمی استفاده کنید.

5. پرهای طاووس

حیاط خود را با پرهای طاووس تزئین کنید. مارمولک ها به طور غریزی از پرندگان بزرگ می ترسند (چون به طور طبیعی غذایشان هستند) و از این مکان ها دور می شوند.

حشرات حبوبات رو چجوری از بین ببرم؟ + بهترین راه حل خانگی

6. سس تاباسکو و آب

سس فلفل تاباسکو را با آب مخلوط کنید و در اطراف جاهایی که مارمولک ها راه می روند، اسپری کنید. مارمولک ها از طعم و مزه آن منطقه متنفر خواهند شد.

7. درب آن را ببندید

اگر در حیاط خود یک سطل زباله دارید، اطمینان حاصل کنید که درب آن کاملا بسته است ، آن را زیاد تمیز کنید تا شروع به جذب مهمان های ناخواسته نکند.

8. گیاهان دافع مارمولک

گیاهان زیادی وجود دارند که می توانند دافع مارمولک ها باشند ؛ برخی از آنها عبارتند از ؛نعناع، اکالیپتوس، درخت مداد و نعناع ژاپنی.آنها می توانند در محیط داخلی و در فضای باز نگه داشته شوند.

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    آوا AVAهههه💖💖💖💖💖💖💖

  • Arash

    اگه مارمولکها رو فراری بدیم راه رو برای حشرات موذی دیگری مثل پشه ها سوسکها وحتی عقربها باز گذاشتیم،چون مارمولک یک خزنده مفید وشکارچی حشرات هست

    • ایرانی

      آفرین،درسته، مارمولک خزنده تمیزیست که ازعنکبوت وحشرات موذی تغذیه میکند.اگرخانه ویلایی دارید حتما یکی دو خارپشت درمحوطه حیاط وباغچه نگهداری کنید،آنها مانع ازحضور و رشدوتکثیر سوسک و عنکبوت وحشرات میشوند.

    • تهرانچی

      فقط روزدرمیان هربار دوکپسول گازاشک آور و گازخفه کننده دراتاقها رهاکنید. جغد هم خوبه،موش و مارومارمولکومیخوره، گرگ اهلی هم اگه پیداکردید خوبه،دورریزغذاهارو صاف میکنه. چوقوک و سوسلنگ و بلبایه هم توی حیاط باشه خوبه،باپلخمون میشه زدشون.

  • ناشناس

    راه کار از بین بردن سو سگ کوچک

  • رضا

    به نظر بنده مارمولک ها تمام حشرات ریز را می‌خورند و به نوعی افت کش هستند.چینی ها مارمولک رو میخورن

    • دلارام

      هق حالم بد شد

  • ناشناس

    راه ورود، مارمولک را، نمی تونم، پیدا کنم لطفا راهنمایی کنید

  • افقانی

    هیچکدومم موثر نیست بجز سم.عمرم این کارا رو کردمو تاثیرم نداشت.

  • محسن

    مارمولک حیوان خونگی ما هستند،،،😆😆😆

  • Z.o

    واقعا خوب شد گفتید،،مردم رو مسخره کردیدا برو بابا سرخوش

  • ناشناس

    اسپری فلفل رو تو فضا بسته بزنی باعث خفه گی میشه

  • Kkk

    یک حاج آقا برای ما دعایی نوشت و تو ترک دیوار گذاشتیم و الان تعدادشون ۲ برابر شده

    • ممد

      دعا رو برعکس گذاشتی داداچ. از تو دیوار در بیار ، ۱۸۰ درجه بچرخونش درست میشه

    • مهدی

      دعارا باید فوت کنی بهد دورتر خونه برگردونی برای پدر مادرشون گرفتی برا بچه ها دعا دیگه بگیر خخخخ

    • ناشناس

      😁😁😁😁😁🤣🤣🤣🤣

  • ندا

    عالی بود

  • ناشناس

    امسال من گوشه وکنار ایوان خونه فلفل قرمز ریختم وتعجب کردم که خبری از مارمولکهای بزرگ نیست 💖💖💖💖

  • کارشناس حشره شناسی

    من میخواستم خونم رو عوض کنم از شر سوسکها راحت بشم و هر هفته یه سوسک کش میخریدیم تا اینکه خدا بهم لطف کرد و یه مارمولک وارد خونم کردم در عرض چند هفته تموم سوسکها نابود شدند.مردم مارمولکها و عنکبوتها جز حشرات مفید هستند و نباید آنها را از بین ببرید

    • عالیه عابدی

      عالی ممنون

    • عاله

      عالی ممنون از محتویات ارزشمند تون

  • ناشناس

    من حاضرم با ۲۰۰ هزار تومن یه مارمولک بخرم اگه دارید توی سایت دیوار بذارید تا زنگ بزنم چون خونم پر از سوسک و مورچه شده

  • ناشناس

    اصلا مطلبتون بدرد نخورد علکی بود

  • ناشناس

    بهترین راه خل استفاده ازچسب های کتابی شکل خارجیست

  • ناشناس

    یکی دیگر از راه‌های گرفتن مارمولک با جاروی برقی هست .که شما می‌توانید آهسته به آن نزدیک شوید وبا دور تند مارمولک را بگیرید .شما هم چیزهای که بیشتر در دسترس مردم هست بگید .مثلا پر تاووس یا پودر قهوه وچیزی های دیگری که نوشتید .

  • ناشناس

    تشکر مفید بود موفق باشید

  • ناشناس

    روش فرار مارمولک‌ها ببرین تو مجلس شاید نارمولکای این قسمت از اونجا فرار کنن ملت یه خیال راحت داشته باشن

  • علی محمد

    راه حل اساسی و قطعی فقط لنگه دمپایی ست
    البته باید نشونه گیریت خوب باشه

  • ناشناس‌

    الان‌همه‌‌مارمولک‌شدن‌
    نمیشه‌به‌این‌راحتی‌خلاص‌شد‌از‌
    دستشون‌‌پس‌باید‌بصورت‌مصالحت‌امیز‌باهاشون
    کنار‌اومد‌.

  • نا‌شناس

    یه نوع چسب تیوبی مایع برای گرفتن مارمولک هاهست که بخرید، یه مقوا یا پلاستیک مجکم را به اندازه 10 در 15 بریده، مقداری چسب روی اون بمالید در مسیر جرکت شون قرار دهید، چسب روی مقوا به هیچ وجه در هوا بمونه خشک نمیشه هر بار یه مارمولک می چسبه ببرید رو حیاط تا پرنده ها بردارن بخورنش

  • گندم

    واقعا زشته می کشیم شون. یه راه حل اگه اومد تو خونه اینه که وقتی یه گوشه گی افتاد چندتا پلاستیک با دهانه باز دورش بندازین وقتی میترسه هول میشه و میره داخل یکی از اونها و شما به راحتی میتونید به بیرون منتقلش کنید.

  • زهرا

    الان ۴_۵ سالی میشه یه مارمولک پشت توری پنجره مهمون ماست و خیلی خوشحالیم.اسمشو گذاشتیم دانشمند چون دفعه اول خیلی با کنجکاوی حرکات ما رو بررسی می کرد. هر سال تابستان که میار ازش عکس میگیرم ببینم چقدر تغییر کرده و امسال بچه مارمولک خیلی خوشگل گذاشته، واقعا خوشگن یه جور خاصی اند.البته من با درز گیر ابری که ابزار فروش ها دارن حسابی درزبندی کردم. ما اصفهان هستیم و وقتی بچه بودیم خیلی مارمولک می‌دیدیم الان انگار نسلشان منقرض شده

    • نسرین

      ما حیاط خونمون پر از مارمولک و سالهاست باهم خوش خورم زندگی میکنیم 😉

  • 09058299376

    خوب

    • ناشناس

      بسیار عالی


      واقعا نمیزارید مارمولکها زندگی کنند. پس بزار سوسکها بخورند شما رو

  • ناشناس

    دست شما درد نکنه استفاده‌ بردیم حالا کو گوش شنوا...

  • روشن

    ریختن نمک درگوشه های خونه

  • ناشناس

    من که میگم هرچیزی خدا آفریده واقعا موثر اس مارمولک هم اگرنبود همه جا پرازسوسک پشه می شود پس چرا اذیتش کنیم بذارید این بی زبون هم زندگی خودش بکند آخر چیکار به کسی دارد

  • أرش

    نعناع گزینه خوبی نیست مارمولک به راحتی مابین بوته نعناع حتی نعناع فلفلی که بسیار معطر هست رفت و آمد می کند

  • ناشناس

    تو رو خدا کمکم کنید واقعا خونه زندگی برام نزاشتن اون مارمولک ها من خیلی خیلی ازشون میترسم و تمام ورودی خونه رو هم بستم من حتی نمیتونم از ترس تو خونه بخوابم چند وقتی خونه بابام هستم تو رو خدا کمک کنید شوخی نگیرید

  • ناشناس

    اگه مارمولک وارد غذا بشه زهرش ادمومیکشه

  • ماندانا

    چسب مارمولک خوبه

  • فرید

    برید از سم فروش هایی که سموم کشاورزی میفروشن سم سوسک بخرید و واسه همیشه از شر سوسک راحت بشید. یه سم ساخت انگلستان بهتون بده راحت میشید بو هم نداره. من سوسک می بینم درجا از هوش میرم چون وسواس دارم و سوسک خیلی کثیفه.

  • ناشناس

    موذی ترین موجود روی زمین.... اسمشم نمیتونم بیارم😬🤢

  • خودم

    یه نکته خیلی مهم : اگه توی خونه بیمار قلبی دارید به هیچ عنوان اسپری فلفل استفاده نکنید. بجای مارمولک، بیمار بيچاره رو میکُشید.

  • ریحانه

    آخه چرا موجوداتی به این نازی رو می خواید بکشین 🎀

  • ناشناس

    خوب شدی که گفتی دربهارابایستی ببندیم، پنجره ها...... همش چرت پرت تحویل میدی باسرتیتر وعناوین مهم، اینم یه جورسرکارگذاشتن مردمه دیگه

  • داریوش

    سلام برای سوسک کوچک وبزرگ فقط یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ویک ق شکرقاطی کنید ودیک بشقاب پخش کنید وکاری بکنیدکه آب درمحل نباشد سوسک جوش شیرین وشکرخورده ومیترکد فقط آب درمحل نباشدحتی یک قطره

  • جواد

    عاشق مارمولک ها باشید
    وقتی کشتیشون تازه میفهمید اشتباه کردید
    دیگه سوسک ها ولتون نمیکنن
    مرمولک تمیزه ولی سوسک کثیف
    هیچ کدوم بودنشون خوب نیست ولی سوسک بدتر از مارموک
    خونه حیاط دار دارم اصلا توخونه نمیان تو باغچه هستن و در دیوار حیاط

  • علیرضا

    من گاوداریم دارم تو انبار و حیاط حتا خونه کارگریم زیاد هستن حیوانهای بی ازاری هستن از حشارت هم تغذیه میکنند و با انسانم کاری ندارن من موندم چه دلیلی داره باید با سهم یا چیزی دیگه بایدکشته بشن اینهام هم افریده شدهای خداوندهستن نیازار موری که دانه کشست که جان داردو جان شیرین خوش است

  • بی نام

    من فوبیای مارمولک دارم از هیچ چیز به اندازه مارمولک نمیترسم شکر خدا مارمولک نیست تو خونمون ولی خدای نکرده اگه بیاد تو خونه من مردم

  • Red

    قیافه مارمولک ها چندش آوره ولی در اصل خزنده ی مفیدی محسوب میشن چون تموم پشه ها و حشرات موزی از دست مارمولک ها فرارین

  • M H M A

    سلام بهترین راهش این هست که یک گربه ملوس اخته شده تهیه ونگهداری نمایید تا تسل تمام مارمولکها وسوسکها وحشرات را بزندونسل کشی نماید

  • ناشناس

    ما تو حیاط خونمون مارمولکی هست عین مار دقتی بهشون نگاه می کنی شب خواب وحشتناک می بینی به هیچ وجه هم قصد رفتن ندارن

  • علی

    بهترین راه فراری دادن مارمولک اینه که دو تا تخم مرغ رو دیوار اویزان کنین فک میکنن تخم مرغ مار هست از ترس دیگه نمیان فرار میکنن بهترین راه حل همینه فقط

  • ناشناس

    دوستان ۱شاخه گل خرزره از عطاری یا گل فروشی تهیه کنید عین قرص حشره دورکن تو فرودگاه عمل میکنه و بوی این گل روی سیستم عصبی مارمولک تاثیر میگذاره و اصلا سمت خونه ای که گل خرزره توش باشه نمیاد

  • حسین

    من فردا میرم سراغ فیلم مارمولک 🦎