قورمه سبزی | قورمه سبزی نذری

فوت و فن پخت قورمه سبزی جا افتاده | طرز تهیه قورمه سبزی نذری + فیلم

طرز تهیه و راز و رمزهای خورش قورمه سبزی نذری جا افتاده و روغن انداخته به همراه ترکیب دقیق سبزی و ادویه قورمه سبزی را در این مطلب از سایت ویکی گردی بیاموزید

قورمه سبزی
ویکی گردی:

خورش قورمه سبزی مجلسی جا‌افتاده و به روغن افتاده از انواع خورش مجلسی و یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی و البته مناسب ناهار برای مهمانی ایرانی است. قورمه سبزی یک غذای مناسب برای شام و سحری ماه رمضان برای قرار دادن در برنامه یک ماهه غذایی ماه رمضان هم هست. قورمه سبزی به عنوان غذای نذری محرم هم بسیار پرطرفدار است.

 در ادامه فیلم آموزش طرز تهیه قورمه سبزی را هم تماشا کنید.

کدوم لوبیا رو بریزم تو قورمه سبزی بهتره؟ + نکات

طرز تهیه خورش قورمه سبزی جا افتاده و به روغن افتاده نذری

  • مدت زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان پخت قورمه سبزی مجلسی: ۴ ساعت
  • کالری هر ۱۰۰ گرم قورمه سبزی: حدود ۱۵۰ کیلوکالری

مواد لازم خورش قورمه سبزی (برای ۶ نفر)

  •     گوشت گوسفندی با استخوان ۵۰۰ گرم
  •     پیاز: ۱ عدد بزرگ
  •     لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (خام)
  •     سبزی قورمه (تره، گشنیز و جعفری به یک اندازه و شنبلیله یک‌سوم مقدار آن‌ها): ۱ کیلوگرم
  •     لیمو عمانی: ۵ عدد
  •     نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم
  •     فلفل قرمز: به میزان دلخواه
  •     آب جوش: ۱ پارچ
  •     روغن مایع: به مقدار لازم برای سرخ کردن

مراحل پخت خورشت قورمه سبزی

برای تهیه این خورش قورمه سبزی لذیذ معمولاً از گوشت گوسفندی با مقداری چربی استفاده می‌شود. ترکیب طعم سبزیجات مختلف با لیمو عمانی، گوشت و لوبیا طعم بی‌نظیری به این غذا می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن قورمه سبزی مجلسی و نذری آشنا شوید.

بهترین و کاربردی‌ ترین روش‌ها برای رفع شوری قورمه سبزی

مرحله اول؛ لوبیاها را خیس کنید و بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی نذری باید لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز (به سلیقه شما بستگی دارد) را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب‌شان را عوض کنید. با این کار هم لوبیاها زودتر می‌پزند و هم هضم‌شان آسان‌تر می‌شود. بهتر است لوبیاها را جداگانه بپزید که رنگ خورشت تغییر نکنید. پس در یک قابلمه جداگانه لوبیاها را با آب بپزید.

مرحله دوم؛ سبزی قورمه را تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی باید سبزی خورشتی را به صورت ریز خرد کنید و در روغن سرخ کنید. اجازه دهید سبزی‌ها کاملاً سرخ شوند و رنگ آن‌ها کمی تغییر کند. هر چقدر سبزی قورمه سبزی بیشتر سرخ شود، رنگ خورش شما تیره‌تر و مجلسی‌تر خواهد شد.

 مرحله سوم؛ تفت دادن گوشت و پیاز

برای درست کردن خورشت قورمه سبزی نذری جاافتاده و مجلسی پیاز را ریز خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و شعله گاز را با حرارت متوسط روشن نمایید. اجازه دهید روغن داغ شود، سپس پیازها را سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک و طلایی شد، گوشت را اضافه کنید.

گوشت خورشتی را زیاد ریز نکنید. گوشت را خوب با پیاز تفت دهید و رنگ گوشت که کمی تغییر کرد فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را اضافه کنید. سپس ۳ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید گوشت با شعله متوسط همراه با آب بپزد.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن لوبیا به خورشت قورمه سبزی

بعد از یک ساعت که گوشت نیم‌پز شد، باید لوبیاهای پخته را آبکش کنید و به گوشت اضافه کنید. اجازه دهید همراه خورش روی شعله ملایم گاز بپزند.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن سبزی به خورش قورمه

۱۵ دقیقه بعد از اضافه کردن لوبیاها، سبزی تفت داده شده را هم به خورش اضافه کنید.

نکات طلایی و ویژه برای خوشمزه تر شدن خورش قورمه سبزی

مرحله ششم؛ جا افتادن قورمه سبزی

در آخرین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی خانگی به روش نذری و مجلسی و نیم ساعت از خاموش کردن شعله گاز می‌توانید مقداری نمک همراه با لیمو عمانی که از قبل آن را در آب قرار داده‌اید را به خورش اضافه کنید. اجازه دهید خورش برای ۳۰ دقیقه دیگر به آرامی بجوشد تا کاملاً جا بیفتد و طعم و عطر لیمو در آن بپیچد. در انتها می‌توانید خورش قورمه سبزی را همراه با برنج آبکش یا کته قالبی یا ساده سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • سمیرا

    چقدر قرمه سبزی ش رو بد درست کرد🫢