شربت | شربت نذری | طرز تهیه شربت

برای نذری این شربت ها رو درست کن | طرز تهیه 3 مدل شربت خوشمزه مناسب ماه محرم

در این مقاله از سرویس آشپزی ویکی گردی می‌توانید با طرز تهیه انواع شربت محرمی برای نذری آشنا شوید.

شربت
ویکی گردی:

شربت یکی از رایج‌ترین انواع نذری محرم  برای ایرانیان است که به خصوص در روزهای گرم سال بسیار پرطرفدار است. شربت‌ هایی با طعم‌ها و مزه‌های مختلف که برای پذیرایی در محرم آماده می‌شوند و برای رهایی از گرمازدگی و رفع تشنگی ایده مناسبی هستند. اما بهترین انواع شربت نذری محرم چه شربت‌هایی هستند؟

۱- شربت تخم شربتی نذری

شربت تخم شربتی از انواع شربت نذری محرم است که معمولاً بیشتر از هر شربت دیگری نیز طرفدار دارد. این شربت هم به صورت ساده و هم زعفرانی آماده می‌شود و برای روزهای گرم تابستان و پذیرایی در مجالس محرم گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

تخم شربتی مقدار زیادی آب را در خود ذخیره می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود تا بعد از خوردن آن کمتر احساس تشنگی را تجربه کنید. این موضوع به خصوص برای عزاداران امام حسین که زمان زیادی را در گرما سپری می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. در ادامه می‌توانید با روش تهیه شربت تخم شربتی برای آشنا شوید.

با خاکشیر و پنیرک یه شربت خفن درست کن

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی

  •     شکر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  •     آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  •     تخم‌ شربتی: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  •     عرق نسترن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  •     عرق بهارنارنج: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

طرز تهیه شربت تخم شربتی

برای درست کردن شربت تخم شربتی نذری ابتدا باید دانه‌های تخم شربتی را بشویید و خیس کنید. سپس تخم‌ شربتی‌ها را بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند. شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا دانه‌های آن کاملاً حل شود و چند جوش بزند. سپس قابلمه حاوی آب و شکر را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. این مواد لازم برای درست کردن شربت تخم شربتی برای ۴ نفر است. برای درست کردن شربت نذری برای ۴۰ نفر مواد را ۱۰ برابر و برای ۸۰ نفر مواد را ۲۰ برابر کنید.

۲- شربت خاکشیر نذری

شربت خاکشیر یکی از محبوب‌ترین انواع شربت نذری محرم است که به خصوص برای جلوگیری از گرمازدگی در عزاداری‌های محرم گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این شربت خانگی خوش‌طعم و ضدعطش در میان ایرانیان بسیار محبوب است. شما می‌توانید این شربت ضد عطش خوشمزه را در عرض چند دقیقه با طعم‌های مختلف آماده کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه شربت خاکشیر نذری آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر

  •     آب خنک: ۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  •     خاکشیر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  •     شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  •     گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  •     آب لیموترش تازه (اختیاری): به مقدار لازم

 

طرز تهیه شربت خاکشیر

برای تهیه شربت خاکشیر باید دانه‌های خاکشیر را بشویید و سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب به خاکشیر اضافه کنید تا برای حدود ۱۰ دقیقه در آب بماند. بعد از خیساندن خاکشیر، در این مرحله از طرز تهیه شربت خاکشیر نذری باید دانه‌های خاکشیر را داخل یک پارچ بریزید. با قاشق شروع به هم زدن شربت کنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود.

سپس مقداری شکر، گلاب و آب به آن اضافه کنید تا شربت شما مزه‌دار شود. این مواد لازم برای شربت خاکشیر برای ۶ نفر است. برای تهیه شربت خاکشیر برای ۶۰ نفر مواد را ۱۰ برابر و برای ۱۲۰ نفر مواد را ۲۰ برابر کنید.

برای لاغری خاکشیر را چطور مصرف کنیم؟ + خواص خاکشیر

۴- شربت زعفران نذری

شربت زعفران با آن عطر جذاب و رنگ چشم‌نوازی که دارد، یکی دیگر از انواع شربت نذری محرم است که برای افرادی که به دنبال طرز تهیه انواع شربت نذری هستند، گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

به طور کلی طرز تهیه شربت زعفران برای ۱۰۰ نفر با طرز تهیه شربت زعفران برای ۱۰ نفر تفاوتی ندارد، تنها باید میزان مواد لازم را تا چند برابر افزایش دهید. در ادامه می‌توانید  طرز تهیه شربت زعفرانی را به طور خلاصه یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران و هل

  •     آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  •     زعفران ساییده شده: ۲ قاشق چای‌خوری
  •     هل: ۲ تا ۳ عدد
  •     شکر: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت زعفران نذری

یکی از جذاب‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای درست کردن شربت زعفران نذری از آن استفاده کنید، اضافه کردن مقداری ادویه هل به شربت زعفران است. ترکیب عطر هل و ادویه زعفران بسیار جذاب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتماً این نوشیدنی خنک تابستانی را امتحان کنید.

شستن راحت خاکشیر به روش حرفه ای ها + فیلم آموزشی

در اولین مرحله از درست کردن شربت زعفران و هل باید زعفران ساییده شده را با آب داغ و سپس مقداری یخ ترکیب کنید. یک نعلبکی روی لیوان قرار دهید و اجازه دهید زعفران به خوبی دم بکشد. برای درست کردن شهد شربت زعفران باید شکر و آب را در یک قابلمه با هم ترکیب کنید. اجازه دهید این ترکیب با شعله ملایم برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد.

این مقدار مواد برای درست کردن شربت زعفران برای ۴ نفر است. برای تعداد زیاد مواد را ۲۰ یا سی برابر و … کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر