رابطه جنسی | دیابت و رابطه جنسی

دیابت بر کیفیت رابطه جنسی چه تاثیری دارد؟ + توضیحات

آیا بیماری دیابت بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله با ویکی گردی همراه باشید.

رابطه جنسی
ویکی گردی:

دیابت یک بیماری مزمن است که می‌تواند تأثیراتی بر روی رابطه جنسی و عملکرد جنسی داشته باشد. برای افرادی که دیابت دارند، کنترل سطح قند خون بسیار مهم است  و در صورت بروز عوارضی مانند ناراحتی‌های جنسی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنند . در بسیاری از موارد، دیابت می‌تواند تأثیرات منفی بر روی رابطه جنسی داشته باشد .کاهش میل جنسی تحت تأثیر دیابت بر رابطه جنسی می‌تواند  دلایل مختلفی داشته باشد که  در ادامه مطلب به آن می پرداریم .

بیماری دیابت به دو نوع تیپ 1 و تیپ 2 تقسیم می‌شود. افراد مبتلا به نوع 1 به صورت مادرزادی به قندخون مبتلا هستند و می‌توان گفت اندام‌های بدن تا حد زیادی با این سبک تغییرات سازگار خواهند شد.

اختلالات جنسی چه تاثیری در کیفیت رابطه جنسی می گذارد؟

اما فرد مبتلا به دیابت نوع 2 که معمولا بعد از 35 سالگی به آن مبتلا می‌شود پس از گذشت مدتی با تضعیف برخی از اندام‌های بدن همچون دستگاه تناسلی و میل جنسی مواجه خواهد شد. این موضوع در مردان بیشتر شایع است زیرا می‌توان گفت دیابت یکی از دلایل اصلی اختلال نعوظ به‌شمار می‌آید.

در 50٪‌ مردان مبتلا به دیابت و 25٪‌ زنان، اختلال جنسی در رابطه زناشویی دیده مى شود ، با این وجود در اغلب موارد با افزایش اگاهى از نحوه تعامل جنسی  روابط زناشویی در سطح رضایتمندى باقى مى ماند .

اگر چه گاهی دیابت در بعضی بیماران دیابتی  فاقد اختلال جنسی مى باشد ولی به طور کلی بی میلی جنسی و سرد مزاجی زن ، اختلال ارگاسم ، پاسخ ناکافى به تحریکات جنسی و ناکافى بودن لوبریکاسیون واژن از شایعترین عوارض مى باشد . اختلالات غددى  و مشکلات هورمونى منجر به عدم  لغزندگى واژن در هنگام نزدیکی مى شود  و زن احساس درد در رابطه می کند.

کلیتوریس زنان دیابتی به علت کم شدن خونرسانى ، دچار اختلال ظاهرى مى گردد .

اختلال نعوظ در مردان دیابتیک شایعتر از افراد نرمال است ، اختلالات اعصاب محیطى  ناشی از دیابت  مهمترین علت اختلال نعوظ مى باشد .

گاها اختلالات انزالى نیز در بیماران با دیابتی نیز مشاهده مى شود.

در بسیاری از موارد، دیابت می‌تواند تأثیرات منفی بر روی عملکرد جنسی داشته باشد، از جمله:

علت سوزش واژن بعد از رابطه جنسی چیست؟ + توضیحات

1 -  کاهش لذت و شور و شوق جنسی

2 - کاهش شهوت جنسی

3 - اختلال در عملکرد جنسی، از جمله اختلال در ارتقای و حفظ نعوظ و کمرنگ شدن و افتادگی نعوظ

4 - کاهش انعطاف‌پذیری عروق و افزایش احتمال مشکلات جنسی مانند اختلال در عملکرد تحریکی و انتقال خون به عضلات جنسی

به علاوه، برخی داروهای استفاده شده برای کنترل دیابت می‌توانند نیز تأثیرات منفی بر روی عملکرد جنسی داشته باشند. برای مثال، برخی داروهای کنترل قند خون می‌توانند تأثیرات جانبی نامطلوبی مانند کاهش شهوت جنسی و اختلال در عملکرد جنسی داشته باشند.

آیا کسی که ایدز داره میتونه رابطه جنسی داشته باشه؟ + روش پیشگیری

بنابراین، برای افرادی که دیابت دارند، کنترل سطح قند خون و مشاوره با پزشک خود بسیار مهم است. همچنین، قرار دادن زندگی جنسی در برنامه مدیریت دیابت و اطمینان از اینکه داروهای مصرفی با تأثیری منفی بر روی عملکرد جنسی افراد همراه نیستند، می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی این افراد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر