پل های معلق ایران | معرفی پل های معلق ایران | عکس پل های معلق ایران

معروف ترین پل های معلق ایران که حتما باید بری + عکس

برای اینکه سفری هیجان انگیز رو تجربه کنید، پیشنهاد ما راه رفتن روی پل های معلق ایران هست که تجربه بی نظیر قدم زدن بین زمین و آسمون رو تو ذهنتون حک میکنه!

پل های معلق ایران
ویکی گردی:

حس هیجانی که میتونید موقع عبور از پل های معلق ایران تجربه کنید، قابل وصف نیست. پس اگه ترس از ارتفاع ندارید و یا میخواید با ترستون مقابله کنید، بیاید بهتون بگیم کجاها میتونید راه رفتن روی پل های معلق ایران رو تجربه کنید. در ادامه معروف ترین پل های معلق ایران رو بهتون معرفی میکنیم.

 

پل معلق مشگین شهر

  • آدرس: استان اردبیل، شهر مشگین شهر، بخش غربی پارک جنگلی مشگین شهر
  • اندازه: 365 متر طول 80 متر ارتفاع و 2 متر عرض

معرفی آبشارهای مینیاتوری اسپی او لرستان + فیلم

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از مکان های دیدنی این شهر است که در دامنه کوه سبلان و بالای پارک جنگلی مشگین شهر ساخته شده است. این پل با دو متر عرض و 365 متر طول به عنوان طولانی ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می شود. ارتفاع پل معلق مشگین شهر از کف دره 80 متر است. این پل که جزو ده سازه برتر معماری ایران به شمار می رود، یک بخش شیشه ای در وسط خود دارد که در هنگام عبور از روی پل امکان تماشای دره و زیر پای شما را فراهم می کند. در ساخت این پل از کامپوزیت طرح چوب بسیار مقاوم ساخته شده است. پل معلق مشگین شهر ظرفیت عبور سه هزار بازدید کننده را دارد.

پل معلق هیر

  • آدرس: استان اردبیل، شهر هیر، دره دربند
  • اندازه: 120 متر طول، 80 متر ارتفاع 120 سانتی متر عرض

پل معلق هیر

اگر به دنبال تجربه‌ای فوق‌العاده هستید و به هیجان زیادی احتیاج دارید، فقط کافی است به سمت جنوب استان اردبیل بروید و از روی اولین پل معلق ایران که از شیشه است عبور کنید. عرشه‌ این پل معلق اردبیل از شیشه ساخته شده و کاملا قوسی شکل است. البته اگر بدانید این پل اولین پل معلق شیشه‌ای جهان است، هیجان بازدید از پل معلق هیر بیشتر هم می‌شود که هنگام عبور از روی آن روخانه‌ پرخروش هیر را زیر پایتان می‌بینید و در یک سمت زیبایی کوه سبلان پیش چشمتان است در سمت دیگر کوه‌های باغرو را خواهید دید که مجموعه‌ این‌ها زیبایی گذر از اولین پل معلق شیشه‌ای ایران و جهان را برای شما چندین برابر می‌کند. همچنین اطراف این پل، امکاناتی مثل زیپ لاین، بگ جامپ و پرش از ارتفاع ایجاد شده است که شرایط را برای تجربه بالاترین سطح هیجان در این منطقه فراهم می‌کند.

پل معلق پیرتقی

پل معلق پیرتقی

در شهرستان خلخال در استان اردبیل یکی دیگر از پل های معلق ایران قرار گرفته است. اگر می خواهید که حسابی بترسید حتی بیشتر از پل معلق مشگین شهر به شما پیشنهاد می کنیم به پل معلق پیرتقی بروید. این پل بر روی رودخانه پر آب و خروشان قزا اوزن ساخته شده است و ۱۶۵ متر طول و یک متر عرض دارد. ارتفاع پل از سطح رودخانه به ۶۰ متر می رسد. عرض کمتر این پل نسبت به پل مشگین شهر ترس و هیجان عبور از آن را دو برابر کرده است. برای بازدید از این پل از خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کرده و از شهر کیوی و سه راه فیروزآباد عبور کنید. در نهایت با گذشتن از نهمین تونل مسیر، جاده خاکی کنار جاده را ادامه دهید تا به این پل معلق زیبا و شگفت انگیز برسید.

واسه سفر بریم یزد! مگه یزد چی داره؟ + فیلم

پل معلق آبیدر

  • آدرس: استان کردستان، شهر سنندج، پارک جنگلی آبیدر
  • اندازه: 320 متر طول، 98 متر ارتفاع و 120 سانتی متر عرض

پل معلق آبیدر

پل معلق آبیدر در کنار زیپ لاین آبیدر در سال 99 به عنوان جاذبه گردشگری شهر سنندج افتتاح شده است. پل معلق آبیدر به علت ارتفاع زیاد و همچنین واقع شدنش روی پارک جنگلی این منطقه، منظره‌ای زیبا و طبیعتی جذاب را پیش چشم شما قرار خواهد داد.

پل معلق کوه صفه

  • آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان، بلوار شهدا صفه
  • اندازه: 110 متر طول و 45 متر ارتفاع

پل معلق صفه

پل معلق کوه صفه به صورت موازی با تله کابین کوه صفه ساخته شده است. پل معلق کوه صفه ۱۱۰ متر طول دارد و ارتفاع آن حدود ۴۵ متر است. هنگام عبور از روی این پل مهیج، تمام توجه شما به عبور از پل خواهد بود و شاید کمتر به مقصد پیش رویتان فکر کنید. پس اگر به اصفهان سفر کردید، پل معلق صفه برای شما تجربه‌ای متفاوت در کنار سایر اماکن دیدنی خواهد بود.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود یکی از جاذبه های دیدنی نمک آبرود است که 150 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 45 متر است. این پل با استفاده از چوب و طناب ساخته شده است و به دلیل عرض کم، دو نفر نمی توانند در کنار هم از روی آن عبور کنند و در واقع باید به دنبال هم حرکت کنند. این پل زیبا در ارتفاعات شهرک، در بالای قله‌ی دیو حمام و بر روی دره‌ای سرسبز قرار دارد. پل معلق نمک آبرود هیچ گونه ستونی ندارد، از چوب و طناب ساخته شده است و به وسیله دو طناب نگه داشته شده است.

دریاچه ارواح نوشهر، مخوف و رازآلود در دل جنگل های شمال + فیلم

پل معلق آسمان تهران

پل معلق آسمان تهران

اولین پل معلق پایتخت ایران تهران در فاز دو بوستان نهج البلاغه قرار گرفته است. این پل از پارکینگ بوستان نهج البلاغه آغاز می شود و تا پارک پردیسان ادامه پیدا می کند. این پل معلق با ۲۸۵ متر طول، عرضی معادل ۲ متر دارد و در ارتفاع ۶۵ متری زمین ساخته شده است. از لخاظ طولانی بودن بسیاری از کارشناسان این پل را با پل معلق مشگین شهر مقایسه می کنند. ساخت پل معلق نهج البلاغه در سال ۸۹ آغاز گردیده است. این پل که دو پارک را به یکدیگر متصل می کند می تواند به طور همزمان ۲۰۰ بازدید کننده داشته باشد.

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • عسل جون

    اون پل اردبیل خیلی وحشتناک بود نرفتم اما اگ مجبور بشم از رو اون پل برم حتما قبلش خودم ایزی لایف میکنم 😵