دهک یارانه | روش مشخص کردن دهک یارانه

از کجا بفهمیم دهک چندمیم؟ | استعلام دهک یارانه بر اساس موبایل و کد ملی

مدت زیادی است که دهک بندی یارانه ها در دستور کار دولت قرار گرفته است و عده زیادی می خواهند بدانند دهک چندم هستند. ما در ادامه روش استعلام دهک یارانه را برای شما قرار داده ایم.

دهک یارانه
ویکی گردی:

این روزها که یارانه ها بر اساس دهک هر خانواده مشخص می شود عده زیادی برای دانستن دهک بندی یارانه خود سوال می پرسند و می خواهند بدانند در دهک چندم قرار میگیرند. دو روش برای استعلام دهک بندی یارانه وجود دارد که یکی از طریق سامانه دهک بندی یارانه بوده و دیگری استفاده از تلفن گویا و استعلام با کد ملی سرپرست خانواد است. ما در ادامه روش های مشخص کردن دهک بندی یارانه را برای شما کامل و مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

مشخص کردن دهک یارانه با سه روش

استعلام دهک خانوار با کد ملی، یکی از موارد مورد نیاز افراد بوده که برای اطلاع از دهک خود می‌توانند از دو روش سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها که به سامانه دهک بندی یارانه نیز شناخته می شود به نشانی اینترنتی my.gov.ir و یا استفاده از تلفن گویا ،استعلام دهک خانوار با کد ملی را بگیرند. افراد می توانند با وارد کردن کد ملی خود دهک خود را مشاهده کرده و یا به آن اعتراض نماید.

  • استعلام دهک بندی یارانه با شماره تلفن گویا

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی خود از دو کانال اقدام کنند؛ راه نخست، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که بعد از تماس، با وارد کردند کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می‌شود.

برای استعلام دهک خانوار با کد ملی مراحل زیر را طی نمایید:

1- ورود به سامانه حمایت

ابتدا وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir شوید. سپس مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک نمایید

سامانه حمایت

2- ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در پنجره باز شده روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید تا به آدرس https://sso.my.gov.ir/login منتقل شوید.

دهک بندی یارانه

 

3- وارد کردن شماره همراه

در این صفحه (تب ورود با رمز یکبار مصرف فعال باشد) شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید و روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود.

دهک خانوار

4- وارد کردن رمز یکبار مصرف

رمز یکبار مصرف ۵ رقمی ارسال شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را در فیلد مربوطه وارد نمایید تا به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید. در صورتی که پیامک دریافت نکردید بعد از مدت زمان نشان داده شده مجددا درخواست بدهید.

دهک یارانه خانوار

 

5- ورود به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در صفحه باز شده روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

دهک اول

6- مشاهده دهک بندی خانوار

با کلیک بر روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست پنجره ای مطابق تصویر زیر برای شما باز می شود که شامل دهک بندی شماست.

دهک دوم

7- بازگشت به سایت حمایت جهت مشاهده آمار خانوار و درخواست بازبینی

در مرحله قبل روی لینک hemayat.mcls.gov.ir کلیک کنید تا به سایت حمایت منتقل شوید. حال می توانید آمار درآمدی و گردش مالی و … خود را مشاهده نمایید. در صورت اعتراض به دهک بندی خود روی درخواست بازبینی کلیک کنید.

 

دهک سوم

 

  • شماره استعلام دهک بندی یارانه با کد دستوری

تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

استعلام دهک با کد

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • بازنشسته

    سلام جناب رئیسی من بازنشسته با سه تا بچه چرا باید پول آبی که میدم با یک فردی که فقط یک نفر هست یکی باشه اگر امکانش هست تعرفه برای خانواده ها که تعدادشون بیشتره کمتر کنید.

  • سیدرضاحسینی

    با سلام حدود ۳سالی هست یارانه من خانومم حذف شده

  • ناشناس

    یعنی میخوای بگی که مردم بدونند در جه بد بختیشان چند است

  • ناشناس

    ما همان اول یارانه ها کلا حذف شدیم حال اینکه نه سرمایه دار هستیم نه دوتا خونه دوتا ماشین بماند اگر چه طرف حقوقبگیر املاک دارد غیره یارانه بگیر یارانه باید همه ایران که درکشورمان زندگی میکنند تعلق داشته باشه با این تفاوت هرکسی برحسب حقوقی میگیرد وکسی که حقوقی دریافت نمی کند تعلق داشته باشد آن کسی که یارانه نمیگیرد جز کدام دهک هست باتشکر

  • ناشناس

    ان مع العسریسرافان مع العسریسرا خداوندمیفرمایدپس ازهرسختی آسانی است البته که پس ازهرسختی آسانی است،ان شاءالله بایاری خداونددولت بعدی درستش میکنه،فقط کافیه یکبار دیگرمثل همیشه رای بدیدوخداونددرروزمعادازکسانیکه دردنیااذیت شدندعذرخواهی میکنه،ان الله مع الصابرین

  • حسن

    بنده بازنشسته نیروهای مساح هستم الان سه ساله یارنه من قطع شده فقط به خاطره اینکه با بچه هایم یک سفر خارجه داشتم بهدلیل اینکه تنها نباشن یارنم قطع شد

  • ناشناس

    ای ملت بدبخت..همه به گدایی افتادیم..مدام دنبال این هستیم که یه وعده غذا کجا میدن...یه ملت قدرتمند وبا هویت رو خدایی تا کجا رسوندن...عزت نفس فراموش نشه...

  • ناشناس

    سلام چرا یارانمون قط شده اخه منه مستاجربا ۶ تا بچه چراباید قط کنین

  • فیروزه فلاح

    بسیار مفید واقع شده ولی من حدود پنج سال یارانه نگرفتم وگفتن شهرداری فرمانداری ماقبل رو پرداخت میکنن ولی درحدحرف بود هیچ اقدامی نشد

  • Bhrangg

    من چند ساله بیکارم یه وام از کمیته گرفتم منو زدن دهک شیش نه خونه نه ماشین حتی اساس خانه هم ندارم با یه بچه وزنم رو پتو زندگی میکنیم این کجاش عدالت است سهام عدالتم نداریم مال پدرومادرش هم که الان چند ساله فوت کردن نمیدن یعنی چه مگه این حکومت عدل علی ع نیست پس چرا هرشب من وزن وبچه ام باید گرسنه بخوابیم ای هوار از دست این دولت به کی بگیم آخه دردمون رو