برگ سنا | خواص برگ سنا | طرز تهیه چای برگ سنا

معجزه برگ سنا برای درمان یبوست + روش استفاده

برگ سنا یکی از گیاهان معجزه آسایی است علاوه بر درمان یبوست، برای رفع بیماری های زیادی مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه طرز تهیه چای برگ سنا را برای شما قرار داده ایم.

برگ سنا
ویکی گردی:

یکی از گیاهانی که بسیار برای درمان و رفع یبوست مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه برگ سنا است. همچنین افرادی که تصمیم به پاکسازی بدن و کاهش وزن دارند از برگ سنا استفاده می کنند. برای اینکه بتوانید از برگ سنا استفاده کنید ابتدا با خواص آن آشنا شوید و آن را به صورت چای و دمنوش مصرف کنید.

خواص برگ سنا برای رفع یبوست

یکی از پرکاربردترین فراورده‌های گیاه سنا، چای آن است که با خواص ملین بودن و کمک به رفع یبوست، جایگاه ویژه‌ای در دنیای داروهای گیاهی پیدا کرده است. علاوه بر این، این چای می‌تواند به عنوان یک روش پاک‌سازی روده قبل از آزمایش‌هایی همچون کولونوسکوپی – که برای بررسی داخل روده‌ی بزرگ یا کلون به‌کار می‌رود – مورد استفاده قرار گیرد.در واقع سنا می‌تواند به تحریک و افزایش انقباضات روده کمک کند و یبوست را از بین ببرد. ماده موثره موجود در سنا گلیکوزیدهای انتراکویینون است که به این مواد سنوسید گفته می‌شود و این مواد موجود در سنا وقتی به‌عنوان ملین موثر واقع می‌شوند که به رایناترونز تبدیل بشوند و این تبدیل هم کار باکتری‌های مفید روده بزرگ است. بنابراین با انجام این تبدیل در روده بزرگ، تحرک روده افزایش پیدا کرده و درنتیجه عمل دفع راحت‌تر صورت می‌گیرد و یبوست برطرف می‌شود.

داشتن این گیاهان دارویی برای هر خونه ای واجبه

 

دمنوش برگ سنا

 

 

برگ سنا برای زنان شیرده و باردار با مشورت پزشک مصرف شود!

سنا ممکن است برای استفاده در دوران بارداری مطمئن باشد یا نباشد. زنان باردار دارای یبوست باید قبل از استفاده از سنا یا هر ملین دیگری باید با پزشک خود صحبت کنند. به نظر می‌رسد که گیاه سنا برای زنان شیرده که میزان توصیه شده را مصرف می‌کنند، امن است. حتی به میزان کمی از این گیاه به درون شیر مادر می‌شود که به نظر نمی‌آید که هیچ اثری بر مدفوع کودک داشته باشد.

طرز تهیه چای برگ سنا

مواد لازم

  • برگ‌های خشک گیاه سنا: 1 قاشق چای خوری
  • آب: 1 فنجان
  • عسل: به میزان لازم

دارویی که زنان قدرش را نمی دانند

مراحل طرز تهیه دمنوش گیاهی برگ سنا

  • ابتدا برگ سنا را به مقدار کافی تهیه کرده و خوب بشویید.
  • آب را در یک قوری مناسب روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش خود برسد.
  • برگ سنا را در داخل قوری ریخته و حرارت را کم کنید.
  • ده دقیقه اجازه دهید تا دمنوش برگ سنا دم بکشد.
  • اکنون چای شما آماده است و باید آن را از صافی رد کنید.
  • این جوشانده را می‌توانید با انواع شیرین کننده‌های طبیعی چون عسل میل کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

فواید برگ سنا

فواید دیگر برگ سنا برای بدن

خاصیت گیاه سنا برای پوست و مو: می‌توان از گیاه سنا برای کاهش آکنه در پوست استفاده کرد. برگ سنا برای درمان زخم، سوختگی و قارچ استفاده می‌شود. همچنین از دیگر خواص برگ سنا می‌توان به درخشندگی و زیبایی موها اشاره کرد.

خاصیت گیاه سنا در درمان بیماری هموروئید (بواسیر): هموروئید بیماری تورم رگ‌ها در مقعد است. بواسیر نشانه‌ی فشاری است که در هنگام دفع وارد می‌شود. یکی از خواص گیاه سنا کاهش یبوست و فشار دفع است.

خاصیت گیاه سنا در مدر بودن: یکی دیگر از خواص گیاه سنا می‌توان به ادرار آور بودن آن اشاره کرد. این گیاه موجب سم زدایی بدن می‌شود. در صورت افراط در استفاده از این گیاه باعث می‌شود بدن با کمبود آب مواجه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر