مربای زردآلو | روش پخت مربای زردآلو

چیکار کنیم مربای زردآلو براق و خوشرنگ بشه + طرز تهیه

اگه میخوای یه مربای ساده که زیاد وقتت رو نگیره و خوشمزه باشه درست کنی مربای زردآلو رو بهت پیشنهاد میکنم . با ویکی گردی همراه باش تا طرز تهیه این مربای خوشمزه رو یادت بدم.

مربای زردآلو
ویکی گردی:

اگه دوست داری همه ی مرباهای فصل رو تو خونه ات داشته باشی بهتره تا دیر نشده مربای زردآلو رو درست کنی . مربای زردآلو از اون دست مرباهای خوشمزه و خوشرنگه که مورد پسند همه هست وخیلی ها حتما یکبار امتحانش کردن . با ما همراه باش تا طرز تهیه این مربای زردآلو خوشمزه رو یادت بدیم .

مواد لازم مربای زردآلو

  • زردآلو  ۱ کیلوگرم
  • شکر ۹۰۰ گرم
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت مربای زردآلو

مرحله اول

برای تهیه این مربای خوشرنگ و خوشمزه توصیه می شود که از زردآلوهای سفت و رسیده استفاده کنید. ابتدا زردآلو ها را می شوییم، سپس هسته های زردآلو را به آرامی خارج می کنیم طوری که گوشت زردآلو له نشود.

مرحله دوم

در این مرحله به سلیقه خود می توانید زردآلو را به ۴ قسمت تقسیم کنید یا اینکه برای اینکه مربای مجلسی تری داشته باشید، زردآلوها را درسته به مربا تبدیل کنید. حالا زردآلو ها را به صورت لایه ای داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

هر لایه زردآلو که داخل قابلمه می ریزیم، مقداری شکر رویش می پاشیم تا تمام زردآلوها و شکر تمام شود.در ادامه قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا زردآلوها آب بیندازند، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود.

مرحله چهارم

زمانی که شروع به جوشیدن کرد و روی زردآلو ها کف جمع شد، باید کف را جمع کنیم و دور بریزیم. پس از اینکه کف مربا تمام شد حرارت را کم می کنیم تا شیره مربا قوام بیاید. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان برای قوام آمدن مربا نیاز است.

مرحله پنجم

برای اینکه متوجه شویم مربا قوام آمده است مقداری از مربا را داخل یک قاشق تمیز می ریزیم تا کاملا سرد شود، سپس بین دو انگشت خود تست می کنیم اگر حالت کشدار داشت یعنی مربای ما اماده است و باید آنرا از روی حرارت بر داریم.

مرحله ششم

پس از اینکه پخت مربا به پایان رسید، آنرا به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا خنک شود، سپس داخل ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای تزیین مربا هم می توانیم از مغز هسته های زردآلو استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر