رابطه جنسی | دانستنی های رابطه جنسی

دلیل سوزش واژن بعد از رابطه جنسی چیست؟ + توضیحات

دلایل سوزش واژن بعد از رابطه جنسی در بعضی از زنان چیست؟ برای دانستن پاسخ آن در ادامه با ویکی گردی همراه باشید.

سوزش واژن بعد از رابطه جنسی
ویکی گردی:

رابطه جنسی یکی از نیازهای زندگی مشترک است که باید به آن توجه شود. گاهی بعضی از زنان بعد از نزدیکی یا هنگام آن با سوزش واژن مواجه می شوند و این یکی از مشکلات شایع در بین آنهاست که همین امر باعث می شود مجددا تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند و از آن لذت نبرند. حال این سوال مطرح است که آیا سوزش واژن بعد از نزدیکی طبیعی است یا خیر؟برای اینکه پاسخ این پرسش را بدانید و دلایل سوزش واژن بعد از رابطه جنسی را بررسی کنیم  با ما در این مقاله همراه باشید.

آیا سوزش واژن بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

سوزش واژن بعد از رابطه جنسی طبیعی نیست و لازم است که علت آن را پیدا کنید.  اگر حین نزدیکی سوزش یا درد داشتید، لازم است که علت آن را پیدا کنید و با دریافت درمان مناسب دوباره از رابطه جنسی لذت ببرید.

داروهای کاهش دهنده میل جنسی در مردان کدامند؟

علت های سوزش واژن بعد از نزدیکی

۱. عدم تحریک کافی

وقتی به اندازه کافی تحریک شوید،‌ واژن سطوح مختلفی از لوبریکانت یا روان‌کننده طبیعی را ترشح می‌کند. اما اگر به میزان کافی تحریک نشده باشید و هم‌زمان از لوبریکانت هم استفاده نکنید، رابطه جنسی می‌تواند دردناک شود.

عدم تحریک کافی هم دلایل خودش را دارد؛ ممکن است مشکلاتی در رابطه‌تان وجود داشته باشد که بر روی میل جنسی‌تان تاثیر می‌گذارد و یا ممکن است شریک جنسی‌تان خیلی روی تحریک شما وقتی نمی‌گذارد یا به نیازهایتان توجه نمی‌کند. جراحت قبلی به‌ویژه اگر ماهیت جنسی داشته باشد، می‌تواند بر روی تمایل شما به رابطه جنسی اثر بگذارد.

۲. عدم استفاده از روان‌کننده

در مواردی ممکن است ترشح لوبریکانت طبیعی بدن حین نزدیکی کافی نباشد و لازم باشد که از روان‌کننده‌های موجود در بازار استفاده کنید. عدم استفاده از روان‌کننده در این موارد سبب می‌شود که در اثر خشکی و اصطکاک ایجادشده، خرا‌ش‌های میکروسکوپی در واژن ایجاد شود که باعث درد و ناراحتی حین نزدیکی می‌شوند.

۳. رابطه جنسی خشن

رابطه جنسی یا دخول خشن می‌تواند باعث اصطکاک شدید و سوزش ناخواسته واژن شود. مهم این است که شما و شریک جنسی‌تان بر روی نوع فعالیت جنسی‌تان و سرعت انجامش هم‌نظر باشید. اگر بنظرتان رابطه خیلی خشن یا سریع جلو می‌رود، آن را به شریک جنسی‌تان بگویید. صحبت کردن با شریک جنسی‌تان درباره اینکه چه احساسی دارید، تنها راه‌حل پیشگیری از ناراحتی یا آزار حین فعالیت جنسی است.

میوه هایی که باعث افزایش میل جنسی می شوند!! + توضیحات

۴. رابطه جنسی طولانی‌مدت

درصورتی که رابطه جنسی یا دخول کمی طولانی شود، ممکن است دچار احساس سوزش و درد هم اطراف واژن و هم اطراف فرج شوید. اصطکاک و فشار بیش از حد، باعث التهاب و تحریک بافت حساس ناحیه واژن می‌شود.

۵. اضطراب و استرس

وضعیت روحی و روانی هم بر روی تحریک و ترشح لوبریکانت طبیعی از واژن تاثیرگذار است؛ افسردگی و اضطراب می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود. این موارد در نهایت با کاهش ترشح لوبریکانت می‌توانند منجر به احساس سوزش در محل واژن شوند.

۶. واژینیت (التهاب واژن)

به التهاب واژن، واژینیت می‌گویند که می‌تواند حتی بدون تماس جنسی هم باعث درد در ناحیه واژن شود.

۷. واژینیسموس

واژینیسموس باعث انقباض شدید و خودبه‌خودی عضلات اطراف واژن می‌شود. این امر واژن را می‌بندد و درنهایت باعث می‌شود که دخول دردناک و یا غیرممکن شود.

۸. بیماری‌های مقاربتی (STDs)

بیماری‌های مقاربتی آن دسته از بیماری‌ها هستند که عموماً در اثر تماس جنسی منتقل می‌شوند.

۹. عفونت ادراری

عفونت ادراری علاوه بر این که بر روی ادرار کردن اثر می‌گذارد، می‌تواند باعث تحریک و درد حین رابطه جنسی شود. این شرایط زمانی ایجاد می‌شود که رشد باکتری‌ها در مجاری ادراری افزایش یافته و منجر به التهاب محل شوند. از جمله علائم عفونت ادراری می‌توان به سوزش ادرار، بوی بد ادرار و درد ناحیه لگن اشاره کرد.

علت خونریزی پس از رابطه جنسی چیست؟ + نکات

۱۰. مشکلات هورمونی

هورمون‌ها نقشی کلیدی در تعیین ضخامت بافت‌های بدن و نیز ساخت و آزادسازی روان‌کننده ایفا می‌کنند. به هم خوردن تعادل هورمونی می‌تواند یکی از دلایل سوزش واژن بعد از نزدیکی باشد.

۱۱. آسیب‌های قدیمی واژن

جراحت ناحیه واژن می‌تواند باعث سوزش بعد از نزدیکی شود. یکی از این آسیب‌ها شقاق یا ترک‌های جزئی بر روی واژن یا مقعد است. شقاق می‌تواند حین یا بعد از دخول یا سایر فعالیت‌های جنسی رخ بدهد. علی‌رغم اینکه شقاق سطحی است و اغلب خودبه‌خود بهبود می‌یابد، اما می‌تواند باعث سوزش حین نزدیکی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر