طلاق | طلاق توافقی | مهریه در طلاق توافقی | حضانت در طلاق توافقی

برای طلاق توافقی باید چیکار کنم؟ | مراحل طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل

شرایط طلاق توافقی به کمک وکیل و بدون داشتن وکیل با هم متفاوت است جزئات کامل را در این مطلباز سایت ویکی گردی بخوانید.

طلاق توافقی
ویکی گردی:

طلاق توافقی یک نوع طلاق است که همسران به صورت خودجوش و بدون نیاز به دخالت دادگاه یا قضاوت مستقل از هم تصمیم به جدایی و پایان دادن به ازدواج خود می‌گیرند. در طلاق توافقی، همسران به صورت آزاد و با رضایت مشترک تصمیم به جدا شدن می‌گیرند و به طور معمول یک توافقنامه طلاق توافقی تنظیم می‌کنند که حقوق و تعهدات هر دو طرف را در این فرآیند تعیین می‌کند.

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

مرحله اول: توافق میان خود زوجین(زن و شوهر) است ، توافق بر روی مسائلی نظیر مهریه،حضانت فرزندان و سایر مسائل مادی و معنوی، زیرا در صورتی که خانم و آقا به یک توافق جامع نرسند در 90% مواقع کار بی نتیجه باقی میماند.

اگه می خوای طلاق بگیری حتما این نکات رو رعایت کن!

طلاق

مرحله دوم: در این مرحله زوجین بایستی به یکی از مراکز مشاور خانواده قضایی مراجعه کنند تا پس از اتمام این مراحل که معمولا 2 ماه در 6 جلسه زمان میبرد ، نامه مشاوره را دریافت کنند.

مرحله سوم: ثبت نام در سامانه ثنا و ثبت درخواست طلاق توافقی که در دفاتر خدمات قضایی انجام می شود برای تعیین نوبت.

مرحله چهارم: در این مرحله باید منتظر ابلاغ الکترونیکی از عدل ایران باشید، وقت رسیدگی ترتیب داده میشود، که در تاریخ مقرر بایستی در دادگاه حاضر شوید.

مرحله پنجم: ارائه گواهی عدم بارداری به دادگاه

مرحله شش: قاضی پس از بررسی نامه مشاوره و گواهی عدم بارداری رای گواهی عدم سازش یا همان طلاق را صادر می کند که زوجین 3 ماه وقت دارند تا آن را به دفاتر طلاق ارائه دهند.

مراحل طلاق توافقی با وکیل

مراحل طلاق توافقی به مراتب سهل تر است زیرا وکیل متخصص طلاق توافقی، آشنایی کامل با سلسله مراتب طلاق دارد و ممکن است این پروسه را در مدت زمان کوتاه 1 تا 2 هفته نیز به سرانجام برساند و شما را از این مراحل بعضا 4 یا 5 ماهه نجات دهد.

شما می توانید وکیل طلاق توافقی مهشید مهدوی پناه به شماره پروانه 2336 را جستجو کنید، ایشان در هر نقطه از ایران که باشید پروسه طلاق توافقی شما را در مدت کوتاه انجام می دهند.

همچنین میتوانید لیست کامل وکیل طلاق توافقی که برایتان تهیه کردیم را در صفحه وکیل طلاق توافقی در کرج مشاهده کنید، دقت داشته باشید که طلاق توافقی محدودیت مکانی ندارد و وکیل در هر نقطه ای که باشید میتواند این پروسه را به سرانجام برساند.

زن در چه شرایطی میتواند تقاضای طلاق کند

طلاق

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی به شرح زیر است:

1)قدم اول قبل از تهیه مدارک، ثبت نام در سامه ثنا برای وکالت دادن به وکیل

2)عقد نامه یا کپی عقدنامه از صفحات اول و دوم (اطلاعات زوج و زوجه + مهریه)

3)مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه) یا کپی آنها

4)در صورت داشتن وکالت در طلاق،ارائه اصل وکالت در طلاق

حضانت در طلاق توافقی

حضانت در طلاق توافقی طبق تکلیف شرعی پیگیری می شود یعنی فرزند چه پسر و چه دختر تا 7 سالگی با مادر می مانند و از آن پس دختر تا 9 و پسر تا 15 سالگی با پدر.

وکالت در طلاق یا حق طلاق چیست؟

به سند وکالت نامه ای گفته می شود که در آن مرد وکالت بلاعزل در طلاق به زن می دهد، { در دفاتر اسناد رسمی} که در آن قید شده است که زن هر زمان که بخواهد می تواند خود را مطلقه کند ، بدون اجازه مرد حتی!

خانم هایی که به همسر خود اعتماد ندارند میتوانند از این روش از همسر خود اطمینان حاصل کنند.

مراحل طلاق از طرف زن

اگر طلاق توافقی نباشد و به صورت یکطرفه از سوی خانم باشد در این صورت باید دلایل عدله پسندی به دادگاه ارائه دهد و یا از مهریه برای اهرم فشار استفاده کند که می توانید در مقاله بهترین روش طلاق برای مرد و زن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی چه می شود؟ سوال اکثر خانم هایی که قصد به طلاق دارند.

اما جواب کوتاه است همه چیز بستگی به توافق شما دارد.

مهریه میتواند اهرم فشاری برای طلاق نیز باشد، برای این امر میتوانید از وکیل مهریه در کرج و تهران کمک بگیرید.

علت اصلی طلاق زود هنگام زوج های جوان امروزی چیست؟

طلاق

مضرات طلاق توافقی

یکی دیگر از سوالات مردم درباره طلاق توافقی مضرات آن است ولی ساده بگوییم در صورت توافق بد با همسرتان به شما ضرر میرسد و در غیر این صورت خیر!!

کلام پایانی

این را بخاطر داشته باشید که توافق همیشه به نفع شماست در هر زمینه ای که می خواهد باشد، ضرر واقعی را در جدال تجربه می کنید.موفق باشید!!

منبع: دادسو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر