آلبالو | خواص آلبالو | خاصیت ضد درد آلبالو

به جای استامینوفن آلبالو بخور | خواص بی نظیر آلبالو

آلبالو یکی از میوه های تابستانی است که می توانید آن را به جای قرص استامینوفن مصرف کنید. در ادامه با خواص این میوه خوشرنگ بیشتر آشنا شوید.

آلبالو
ویکی گردی:

آلبالو یک میوه سرشار از مواد مغذی است که به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها شناخته می شود. همچنین آلبالو تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را که در احساس درد نقش دارد، محدود می کنند. برای اینکه در مورد خواص آلبالو برای سلامتی و بدن بیشتر بدانید همراه ما باشید.

 آنزیم سیکلواکسیژناز مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند و این آنزیم به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. اما با توجه به اینکه مصرف آلبالو فعالیت این آنزیم را محدود می کند پس در صورت وجود درد در بدن، آلبالو می تواند همانند مسکن این احساس درد را بکاهد.

همچنین آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی مانند آرتریت و نقرس را کاهش می دهد.

در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که این میوه با سرکوب پروتئین های التهابی به مهار استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب کمک می کند.

در طی تحقیقی که در آمریکا صورت گرفت مشخص شد که مصرف آب آلبالو 2 بار در روز به مدت 8 روز دردهای بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می کنند کاهش می دهد.

خواص بی نظیر آلبالو به عنوان یک آنتی اکسیدان

آلبالو حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C و ویتامین A است، که هر دو آنتی اکسیدان هستند و به پاکسازی رادیکال های آزاد کمک می کنند. همچنین، آلبالو حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین E و سلنیوم است که نیز به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند.

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند کورستین می باشد که خاصیت ضدسرطانی دارد.

دیگه دارو نخور به جاش گیلاس بخور


به طور کلی، مصرف آلبالو می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیگر بیماری های مرتبط با پیری کمک کند. همچنین، مصرف آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، می تواند به حفظ سلامت پوست و بهبود سلامت چشم ها کمک کند.

خواص آلبالو

آلبالو یک میوه سرشار از مواد مغذی است که به عنوان یک منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها شناخته می‌شود. برخی از خواص آلبالو عبارتند از:

  1. آلبالو حاوی مقدار بالایی از فیبر است که می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با آن کمک کند.

  2. آلبالو حاوی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پیری کمک کند.

  3. آلبالو حاوی ویتامین A است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و می‌تواند به بهبود سلامت چشم‌ها و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با چشم کمک کند.

  4. آلبالو حاوی فلاونوئیدها است که به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی شناخته می‌شوند و می‌توانند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و دیگر بیماری‌های مرتبط با پیری کمک کنند. همچنین، فلاونوئیدها می‌توانند به بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با آن کمک کنند.

  5. آلبالو حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، آهن و کلسیم است که می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها، عضلات و سیستم عصبی کمک کند.

  6. آلبالو دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهابات مرتبط با بیماری‌های مزمن کمک کند.

  7. آلبالو حاوی مقدار زیادی آب است که می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

وقتی گیلاس می خوری حتما به این نکته توجه کن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر