شربت خاکشیر |‌ روش تهیه شربت خاکشیر

با نوشیدن این شربت لذت ببر | طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی

در این مقاله به‌طور کامل طرز تهیه‌ شربت خاکشیر را آموزش داده ایم با ما همراه باشید

شربت خاکشیر
ویکی گردی:

یکی از شربت‌های خنک و پرخاصیت که در فصل تابستان میهمان خانه‌های ماست، شربت خاکشیر است. به همین خاطر همه‌ی ما برای این‌که بتوانیم شربت خاکشیر را حرفه‌ای‌تر آماده کنیم، روش‌های مختلف را امتحان می‌کنیم. حتما شما هم دوست دارید میهمانان عزیزتان از نوشیدن شربت خاکشیر مجلسی بیشتر لذت ببرند.

طرز شستن خاکشیر

برای تهیه شربت خاکشیر، ابتدا تا روی دانه‌های خاکشیر آب به آن اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و بعد خاکشیر را از صافی رد کنید و با آب، آن‌ها را بشویید و داخل پارچ بریزید. سپس آب خنک را به آن اضافه کنید.

 این نوشیدنی تگری مخصوص گرمای تابستونه

اگر تعداد میهمان شما کم است، می‌توانید برای تهیه‌ خاکشیر مجلسی این روش را انجام دهید.

 1-اضافه کردن شکر:

پس از شست و شوی خاکشیر و اضافه کردن آب خنک به آن، شکر را کم‌کم اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. در مرحله بعد، گلاب را به آن اضافه کنید. شربت را با قاشق خوب هم بزنید و در لیوان بریزید. در پایان چند تکه یخ به آن اضافه کنید.

شما می‌توانید به‌جای شکر از عسل هم در تهیه شربت خاکشیر استفاده کنید. در این روش لازم است عسل را با آب گرم مخلوط کنید تا در شربت کاملا حل شود. استفاده از عسل، شربت شما را سالم و مقوی می‌کند.

2-اضافه کردن زعفران:

اگر تمایل دارید می‌توانید به میزان دلخواه به شربت خاکشیر مجلسی خود زعفران نیز اضافه کنید تا شربت شما علاوه بر طعم خوب، شکل زیباتری داشته باشد.

طرز تهیه شربت سه رنگ مجلسی

شربت زعفران هم یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در فصل گرم است. زعفران بسیار خوش‌طعم و شادی‌آور است، بنابراین با روش آماده کردن آن در مقاله طرز تهیه شربت زعفران آشنا شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر