رابطه جنسی | دانستنی های رابطه جنسی

چرا بعضی از خانم ها نمی توانند رابطه جنسی خوبی داشته باشند؟

چه مواردی باعث اختلال در عملکرد جنسی در زنان می شود؟ اگر می خواهید اطلاعات کافی درمورد ان مطلب از رابطه جنسی داشته باشید با ویکی گردی همراه باشید.

رابطه جنسی
ویکی گردی:

رابطه جنسی یکی از مهم ترین فاکتورهای زندکی مشترک است.گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است عملکرد جنسی زنان تحت تاثیر قرار گیرد وباعث ایجاد مشکل در میل جنسی آنان شود.متاسفانه امروزه بسیاری از زنان از صحبت کردن درباره مشکلات خود در زمینه اختلال عملکرد جنسی خجالت می کشند و برای درمان آن اقدام نمی کنند.اختلال در عملکرد جنسی زنان شایع تر از مردان است(تحقیقات نشان داده 43% از زنان و 31% از مردان برخی از مشکلات رابطه جنسی را گزارش می کنند).عوامل مختلفی وجود دارد که در تمایل زنان به رابطه جنسی تاثیر می گذارد ما در اینجا به برخی از عوامل مهم که می تواند منجر به اختلال در عملکرد جنسی زنان باشد اشاره می کنیم.

عوامل روانشناختی:

اضطراب، افسردگی، استرس و تجربه تروما می‌توانند روی عملکرد جنسی زنان تأثیر بگذارند. همچنین، پریشانی های روحی، نگرانی ها و حس ناامنی نسبت به بدن می‌تواند عملکرد جنسی را متأثر کند .

اختلالات جنسی چه تاثیری در کیفیت رابطه جنسی می گذارد؟

عوامل فیزیکی:

برخی از شرایط پزشکی مانند بیماری های قلبی، دیابت، بیماری های عروقی، مشکلات هورمونی (مانند اختلال در تولید هورمون های جنسی) و مشکلات نورولوژیک می‌توانند به اختلال در عملکرد جنسی زنان منجر شوند .

عوامل فرهنگی و اجتماعی:

فرهنگ، اعتقادات دینی، تربیت و محیط اجتماعی نیز می‌توانند نقشی در عملکرد جنسی زنان ایفا کنند. فشارهای فرهنگی برای رفتارهای جنسی، تابوها و نگرانی های مرتبط با جنسیت ممکن است تأثیرگذار باشند .

عوامل رابطه‌یی:

 مشکلات در رابطه با همسر یا شریک، کمبود ارتباط و نیازهای جنسی ناسازگار می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد جنسی زنان داشته باشد .

داروها و سایر مواد مخدر:

مصرف برخی داروها و مواد مخدر نیز می‌تواند عملکرد جنسی زنان را تحت تأثیر قرار دهد .

افزایش طول عمر با رابطه جنسی | اصول رابطه جنسی سالم

عوامل موقعیتی:

تغییر در شرایط یا زندگی کردن در موقعیت های پرتنشی مانند اسباب کشی کردن برای زندگی با خانواده ی شوهر، زایمان یا مشکلات اقتصادی میتواند منجر به بروز مشکلات جنسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر