مدارک گم شده | نحوه پیدا کردن مدارک گم شده

اگه مدارکت گم شده با این روش ها می تونی پیداشون کنی | دانستنی های مهم در مورد مدارک گم شده

برای اینکه بتونید مدارک گم شده خودتون رو پیدا کنید ما کمکتون می کنیم!

مدارک گم شده
ویکی گردی:

گاهی اوقات پیش می آید که بر اثر بی توجهی یا سرقت، مدارک شناسایی که اهمیت زیادی دارند را از دست بدهیم. در این زمان برای پیدا کردن مدارک گم شده، هر راهی را امتحان می کنیم. ولی یکی از بهترین راه ها پیدا کردن مدارک گم شده از طریق دو سایت اداره ثبت احوال و اداره پست است. در ادامه برای پیدا کردن مدارک گم شده، دو سایت اصلی را به شما معرفی می کنیم.

راه های پیدا کردن مدارک گم شده

1- استفاده از سایت سازمان ثبت احوال

برای این کار ابتدا وارد سایت سازمان ثبت احوال شوید بعد از قسمت خدمات الکترونیک گزینه مدارک پیدا شده را انتخاب کنید . بعد به بخش مدارک پیدا شده مراجعه کنید و با وارد کردن کد ملی و کد امنیتی از وضعیت مدارک خود مطلع شوید.

چگونه نام خانوادگی خود را در شناسنامه عوض کنیم ؟

 آدرس سایت سازمان ثبت احوال رو وارد کنید و بعد با وارد کردن کدملی و کد امنیتی از وضعیت مدرک مفقود شده و یا سرقت شده اطلاع پیدا کنید . با اینکار متوجه می شوید که آیا مدارک شما به سازمان ثبت احوال برگشته یا نه ،در صورتی که بعد از وارد کردن مشخصات و جستجو مدرکی با شرایط ذکر شده توسط شما پیدا نشد مرحله بعد مراجعه به سایت اداره پست است .

مدارک

2- جستجو کردن در سایت اداره پست

امکان دارد شخصی مدارک شما را به صندوق پست بیندازد و یا به یکی از دفاتر پستی تحویل دهد . شما می توانید با مراجعه به سامانه مدیریت اطلاعات اشیا و مدارک پیدا شده و انتخاب جستجوی پیدا شده ها از بالای صفحه و یا وارد کردن آدرس  سایت اداره پست  ، وارد سامانه پست یافته شوید.

سپس با وارد کردن مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر و یا وارد کردن کد ملی و انتخاب نوع مدرک مربوطه مطلع شوید که آیا مدرک شما به صندوق پست و دفاتر پستی تحویل داده شده یا نه .

در صورتی که مدرکی از شما در پست موجود باشد، به اطلاع‌تان خواهد رسید. در غیر این صورت با پیام «مدرکی با این مشخصات پیدا نشد» رو به رو خواهید شد.

سایت اداره پست

اگر کد ملی‌تان در دسترس نیست، می‌توانید با ثبت مشخصات فردی یعنی نام، نام خانوادگی و نام پدر، احتمال وجود مدرک مفقودی‌تان در سامانه پست را بررسی کنید.

در صورتی که مدرکی از شما در پست موجود باشد، به اطلاع‌تان خواهد رسید. در غیر این صورت با پیام «مدرکی با این مشخصات پیدا نشد» رو به رو خواهید شد.

شرایط حذف نام همسر سابق از شناسنامه

شما می توانید به دفاتر پستی هم مراجعه کنید . در اینصورت اگر مدرک به طور اتفاقی به همان دفتر تحویل داده شده باشد ، می توانید با پرداخت مبلغی آن را در یافت کنید و اگر مدارک شما در آن دفتر نباشید میتوانید با پرداخت مبلغی و پرکردن فرم آدرس محل سکونت خود را بنویسید تا از طریق پست مدارک برای شما ارسال شود .

مدارک مربوط به خودرو و موتور

مدارک مربوط به خودرو یا موتور را نیز می‌توان از طریق پلاک آن‌ها جستجو کرد.

 

سایت پست

 

ثبت درخواست مدرک مفقود شده

در صورتی که جستجوی شما در سامانه پست‌یافته بی نتیجه بود، می‌توانید با ثبت درخواست شانس یافتن آن را بیشتر کنید.

در صفحه مربوط به «ثبت درخواست مدرک مفقودی»، ابتدا بایستی نوع مدرک را تعیین سپس مشخصات خود همچون کد ملی، نام، نام خانوادگی و تلفن همراه خود را وارد کنید. بسته به نوع مدرک مفقودی نیز از شما اطلاعات دیگری خواسته شده و پس از درج آن‌ها روی گزینه ثبت کلیک کنید.

مدرک مفقودی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • داود طنوریان

    مدارکی که گم میشود یا اداره پست ویا ثبت احوال با کد ملی بهتر است موفق باشید