عناب | خواص عناب

عناب رو جایگزین قرص و دارو کن + فیلم طرز تهیه دمنوش عناب

یکی از مهم ترین میوه هایی که همیشه باید در خانه شما باشد عناب است که خواص بی نظیری دارد. در ادامه در مورد خواص عناب توضیح بیشتری می دهیم.

عناب
ویکی گردی:

یکی از میوه هایی که باید در مورد خواص آن بیشتر بدانید و همیشه آن را در خانه داشته باشید، عناب است. این میوه کوچک همیشه در طب سنتی جایگاه ویژه داشته و از عناب برای پیشگیری از سرماخوردگی، جوان سازی پوست، کاهش وزن، درمان کبد چرب و ... استفاده می کردند. در ادامه در مورد خواص بی نظیر عناب توضیح بیشتری خواهیم داد.

فیلم طرز تهیه دمنوش عناب

حتما فیلم رو ببینید و نظرتون رو برامون کامنت کنید.

دمنوش عناب را اینطوری درست کنید!

برای تهیه دمنوش عناب نیز 10 عدد از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کنید و برای ایجاد آرامش و کاهش استرس میل نمایید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیلی با عناب 10 عدد عناب خشک را با یک چوب زنجبیل تازه و چند تکه چوب دارچین در قوری بریزید تا جوش بیاید. کمی بعد زیر شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید یک الی دو ساعت بجوشد. سپس آن را از صافی رد کنید؛ عصاره‌ای که به دست آمده است را می‌توانید گرم و یا با مقداری یخ میل نمایید. این دمنوش منبع فوق العاده عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها، سایر مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشد.

معرفی میوه عناب

کشت و خوردن عناب فقط مختص ایران نیست. این میوه در بسیاری از کشورهای جنوب اروپا، جنوب چین، هند و پاکستان هم کشت می‌شود. در کشورهای شرق آسیا به عناب، “خرمای هندی” یا “خرمای چینی”  می‌گویند. در ایران عناب را بیشتر در مناطق کوهستانی کشت می‌کنند. عناب مرغوب ایران از استان خراسان می‌آید و معروف‌ترین آن عناب بیرجند است.

با دود عناب این بیماری ها رو سریع درمان کن + فیلم

عناب را با نام‌های «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می‌شناسند. این میوه‌‌‌ی همه‌فن‌حریف، بومی مناطق گرمسیری و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین C و پتاسیم است. فواید عناب و خواص دارویی فراوانش تردیدی در مصرف آن باقی نمی‌گذارد. عناب به‌دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان تأثیر زیادی در پیشگیری از سرطان دارد. همچنین عناب کمک بسیاری به مراقبت از پوست و جلوگیری از حساسیت های پوستی می‌کند.

خواص عناب

فواید بی نظیر عناب برای سلامتی

در ادامه به بررسی خواص عناب می پردازیم :

خواص عناب برای بی خوابی

برای درمان بی خوابی می توانید از عصاره هسته عناب استفاده کنید، این عصاره مانند یک آرام بخش طبیعی عمل می کند و علاوه بر اینکه اضطراب و بی قراری را از شما دور می کند، به خوابی آرام و بدون دغدغه نیز کمک می کند.

خواص عناب برای یبوست

عناب یک داروی موثر در کنترل اسهال است. از طرف دیگر به دلیل وجود مقادیر زیادی فیبر در عناب، این میوه به فرآیند هضم غذا کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل مانع نفخ در معده و یبوست خواهد شد.

عناب برای سرماخوردگی

از قدیم یکی از درمان‌های سنتی رایج برای درمان سرماخوردگی، جوشانده عناب بود که خیلی وقت‌ها به آن تخم گشنیز هم اضافه می‌کردند. امروزه هم چای و هم جوشانده عناب را به عنوان درمانی برای سرفه، سرماخوردگی و عوارض ناشی از این بیماری توصیه می‌کنند.

کاهش اضطراب با عناب

این روزها که به دلیل سبک زندگی افراد، عوامل استرس‌زا در زندگی بسیار زیاد شده است، بسیاری از افراد به دنبال دارویی برای کم کردن میزان اضطراب و استرس خود هستند. عناب یکی از این میوه‌هاست. از جمله خواص عناب خشک شده، افزایش آرامش در بدن و کاهش استرس است.

خاصیت عناب

عناب برای لاغری و کاهش وزن

یکی از دلایلی که باعث شده است عناب در رژیم غذایی افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند قرار بگیرد این است که عناب دارای کالری بسیار پایینی است. علاوه بر این فیبر و پروتئین های موجود در عناب باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و در نتیجه از پرخوری جلوگیری می کند.

تقویت استخوان‌ها

با افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن که آنها را با مصرف عناب دریافت می‌کنید سلامت و استحکام استخوان هایتان را تضمین می‌کنید. وقتی پا به سن می‌گذارید مشکلاتی نظیر تحلیل و پوکی استخوان گریبان‌گیر شما می‌شود بنابراین اضافه کردن عناب به رژیم غذایی‌تان می‌تواند این روند را کُند کند.

عناب مناسب کبد چرب

مصرف عناب کمک می کند که سموم موجود در کبد پاک سازی شوند و کبد عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این مصرف عناب به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی باعث شده است که از این میوه برای درمان کبد چرب هم استفاده شود.

خواص سم زدایی عناب

خاصیت سم زدایی عناب میوه عناب به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سموم مضر خون را از بین می‌برد و بدن را از ابتلا به بیماری‌های مختلف خونی مصون نگه می‌دارد.

خواص ضد سرطان عناب

عناب به طور طبیعی دارای انواع فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های قوی می باشد و به همین دلیل به عنوان یک ماده غذایی ضد سرطان شناخته می شود و می تواند به طور کلی به درمان و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها کمک می کند.

خوراکی سالم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مهری

    تصویری که گذاشته اید شبیه سنجد است ،عناب کروی شکل است ورنگش هم تیره تر است.

  • ناشناس

    درمورد عناب واقعا درست فرمودید

  • ناشناس

    عناب در مناظق گرمسیر است ودر کوهستان کشت ننیشه بلکه در داخل باغات داخل شهر و وستا کشت میشه