رابطه جنسی | دانستنی های رابطه جنسی

اختلالات جنسی چه تاثیری در کیفیت رابطه جنسی می گذارد؟

انواع اختلالات جنسی برای خانمها و آقایان کدامند؟ در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی رو ارائه بدیم .با ویکی گردی همراه باشید.

رابطه جنسی
ویکی گردی:

اختلالات جنسی می تواند در هر سن و هر مرحله از واکنش جنسی اتفاق بیفتد و مانع از حس رضایت از فعالیت جنسی شود.در هنگام رابطه جنسی گاهی متوجه می شوید که چیزی در لذت بردن خودتان یا(شریک)زندگی تداخل پیدا کرده ،ما در این مقاله انواع اختلالات رابطه جنسی رو براتون لیست کردیم تا با آگاهی از این مشکلات در پی درمان به موقع اختلالات رابطه جنسی باشید.

۱. کاهش میل جنسی

هرچند معمولا کاهش میل جنسی را در زنان مشاهده می‌کنیم اما مردان هم می‌توانند دچار این مشکل شوند. دلایل مختلفی می‌توانند باعث کاهش میل جنسی در فرد شوند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

مردان در چه سنی میل جنسی‌ شان کم می‌شود؟

در اثر برخی اختلالات و رفتارهای جنسی غیرطبیعی، فرد آسیب جسمی و روانی شدیدی به همسرش وارد می‌کند. در این حالت فرد دچار نوعی انزجار از رابطه می‌شود این حالت برای کسانی که پارتنر جنسی سادیست دارند، پیش می‌آید.

برخی افراد نمی‌تواند به سادگی نه بگوید و هنگامی که تمایلی به رابطه  با همسرشان ندارد، قدرت و توانایی نه گفتن را از دست می‌دهد. این دسته از افراد به مرور زمان دچار کاهش میل جنسی می‌شوند.

گاهی هم بیماران نسبت به انجام راطه جنسی با همسر خود احساس گناه می‌کنند.

معمولا کسانی که دچار کاهش میل جنسی می‌شوند، از رابطه بدشان می‌آید یعنی با انزجار جنسی مواجه هستند. مشکل این افراد را می‌توان با روان‌درمانی و جستجو در گذشته، ریشه‌یابی کرد. البته علت کاهش میل جنسی در مردان، همیشه ریشه روانی ندارد. گاهی انجام جراحی‌های وسیع می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد. افسردگی، برخی بیماری‌ها، نوسانات هورمونی، شیمی‌درمانی و شرایط دیگر می‌تواند باعث کاهش و یا حتی از‌بین‌رفتن میل جنسی در فرد شود.

۲. اختلال نعوظ

این اختلال در مردان دیده‌می‌شود. اختلال نعوظ به این معناست که این دسته از مردان نمی‌توانند آلت جنسی خود را در طی رابطه به‌صورت دائم در حالت نعوظ نگه دارند یا اینکه با وجود تحریک جنسی نعوظ اتفاق نمی‌افتد. این اختلال بسیار شایع است و به طور مثال ۲.۵ تا ۳ میلیون مرد انگلیسی از این اختلال جنسی رنج می‌برند که رقم بالایی است. نکته‌ی دیگر این است که تعداد کمی از افرادی که به این اختلال مبتلا هستند به پزشک مراجعه می‌کنند. تبلیغات دارویی به نام سیلدنافیل که جهت درمان اختلال نعوظ به کار برده‌می‌شود باعث شده است که تعداد مراجعه‌کنندگان به پزشک برای درمان این بیماری افزایش یابد.

اختلال نعوظ در بیماران به سه شکایت ویژه تقسیم می‌شود:

بهترین و بدترین موقع برای رابطه جنسی چه زمانی است؟

  • اشکال در نعوظ پس از تحریک جنسی
  • نگهداری نعوظ
  • کاهش سفتی آلت به هنگام نعوظ.

۳. زودانزالی

انزال زودرس یکی از آزاردهنده‌ترین اختلالات جنسی برای مردان و زنان است که تأثیر بسزایی بر روی شریک جنسی آنها هم می‌گذارد. زودانزالی به شرایطی گفته می‌شود که در آن مرد یا زن، پیش از انجام رابطه به طور کامل و معمولا در زیر یک دقیقه دچار انزال می‌شوند و یا به ارگاسم می‌رسد و نمی‌تواند از رابطه‌ی جنسی لذت کافی ببرد. از طرفی با انزال زودرس شریک جنسی خود را راضی نمی‌کند و این مسئله باعث افزایش فشار روانی می‌شود.

حداقل یکی از این معیار‌ها برای ۶ ماه و یا بیشتر باید در فرد وجود داشته‌باشد تا بتوان اختلال نعوظ را تشخیص داد. متخصص اورولوژی قبل از تشخیص قطعی اختلال نعوظ، نقش همسر و برانگیختگی هر دو طرف را مورد بررسی قرار می‌دهد، چون در بسیاری از موارد این اختلال ریشه روانی دارد و مربوطه به مشکلات عاطفی بین زوجین است.

۴. دیرانزالی

همیشه مشکل در انزال زودرس نیست. گاهی انزال دیررس می‌تواند در فرد ایجاد ناراحتی و اضطراب کند. دیر انزالی به شرایطی گفته می‌شود که در آن از زمان تحریک جنسی تا زمان رسیدن به ارگاسم برای مردان و زنان طولانی می‌شود. گاهی اوقات دیرانزالی را می‌توان طبیعی تلقی کرد. اما اگر این حالت همیشه رخ دهد، مشکل‌ساز است. اگر نیم ساعت یا بیشتر طول می‌کشد تا به ارگاسم برسید یا اگر اصلا به ارگاسم نمی‌رسید و این مشکل دائما تکرار می‌شود بهتر است به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

دیرانزالی می‌تواند باعث ایجاد خستگی و ناراحتی در خود فرد و شریک جنسی او شود. از طرفی احساس اضطراب و کلافگی هم در این حالت زیاد رخ می‌دهد.

۵. سردمزاجی

اختلال سردمزاجی در مردان و زنان، هر دو می‌توان وجود داشته باشد. سردمزاجی زنان معمولا به این شکل است که خانم‌ها نیروی محرکه لازم، انگیزه و تمایل رسیدن به لذت جنسی را دارند اما به گونه‌ای غیرقابل درکی به هیجان جنسی نمی‌رسند. معمولا زنانی که این مشکل را دارند، عنوان می‌کنند که در حین رابطه  یک مشکل فکری ذهن آنها را به هم می‌ریزد و حواسشان را پرت می‌کند.

در مورد سردمزاجی مردان هم تاحدودی همین مسئله مطرح است. برخی افراد عدم حساسیت پوستی دارند. مثلا در ناحیه‌ی پستان‌ها، نوک پستان‌ها و ناحیه‌ی تناسلی با لمس و خیس‌شدن توسط زبان به اندازه‌ی کافی تحریک نمی‌شود. برخی دیگر تصور ذهنی نامناسبی از خود دارند و همین مسئله در کاهش اعتماد‌به‌نفس و در نتیجه کاهش میل جنسی تأثیر پررنگی دارد.

از دیگر علل سردمزاجی می‌توان به کاهش هورمون‌های جنسی و تحلیل‌رفتن تخمدان‌ها یا بیضه‌ها و کاهش عملکرد آنها اشاره کرد. این مشکل در زنان یائسه و یا خانم‌هایی که نزدیک به یائسگی هستند و همچنین مردان مسن، زیاد دیده می‌شود.

۶. اختلال ارگاسم

از نظر فیزیولوژیک، ارگاسم به معنی رسیدن به اوج لذت جنسی است. رسیدن به اوج لذت جنسی مرحله‌ی پس از تحریک جنسی است. در واقع قبل از رسیدن به مرحله‌ی ارگاسم، مرحله‌ی برانگیختگی جنسی باید کامل شود و مشکل اساسی اکثر بیماران این است که در مرحله‌ی برانگیختگی باقی‌ می‌مانند و نمی‌توانند به مرحله‌ی بعدی برسند، در نتیجه به‌تدریج تمایل جنسی خود را از دست می‌دهند و از رابطه‌ی جنسی لذت کافی را نمی‌برند.

مزایای بی نظیر رابطه جنسی در صبح زود + توضیحات

خانم‌ها ممکن است شکایت کنند که از نظر جنسی هیجان ندارند و وارد مرحله تهییج جنسی نمی‌شوند، اما با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که خیس‌شدن واژن و پرخونی برای آنها اتفاق می‌افتد. این در حالی است که احساس خوشایند و هیجان لذت‌بخش را ندارند. اختلال ارگاسم در زنان و مردان به دو صورت بروز می‌کند:

  • تاخیر، همیشگی نبودن یا کلا نرسیدن به ارگاسم
  • کاهش واضح شدت ارگاسم.

حداقل یکی از شکایت‌ها و مشکلات بالا باید به مدت ۶ ماه یا بیشتر در فرد وجود داشته‌باشد تا بتوان اختلال ارگاسم را برای آنها تشخیص داد.

.7 اختلالات مربوط به زنان

برخی اختلالات جنسی تنها در خانم‌ها دیده می‌شود که عبارت‌اند از:

اختلال درد هنگام مقاربت

بسیاری از خانم‌ها هنگام دخول احساس درد می‌کنند که به دیسپارونی یا درد هنگام مقاربت معروف است. این درد ممکن است علت‌های مختلفی داشته‌باشد. برخی از این علت‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

عفونت: وجود التهاب و زخم دهانه‌ی رحم می‌تواند رابطه را دردناک و حتی غیرقابل تحمل کند. معمولا بعد از نزدیکی با عفونت واژن، زنان دچار لکه‌بینی می‌شوند. عفونت واژن را با داروی متناسب درمان می‌کنند. در صورتی که درمان دارویی جوابگو نباشد، از کرایوتراپی یا به عبارتی یخ‌گذاری استفاده می‌شود. البته تنها دلیل عفونت و زخم در ناحیه تناسلی، عفونت واژن نیست، بسیاری از بیماری‌ های مقاربتی هم باعث ایجاد مشکلات زیادی در ناحیه واژینال می‌شوند که مقاربت را با درد همراه می‌کنند.

خشکی واژن: از اصلی‌ترین علت‌های دردناک بودن نزدیکی می‌تواند خشکی واژن باشد. استفاده از ژل لوبریکانت‌ از بهترین راه‌های درمانی خشکی واژن هستند که در انواع مختلف در دسترس‌اند.

واژینیسموس

یکی از انواع اختلالات جنسی در زنان و همچنین یکی از شایع‌ترین علت‌های درد هنگام نزدیکی واژینیسموس است که به معنی بسته‌شدن مسیر ورودی آلت تناسلی مرد به واژن است. در این حالت عضلات کف واژن به طور محکم منقبض می‌شوند و راه ورود را تنگ و دشوار می‌کنند. در بسیاری از شرایط آلت تناسلی مرد نمی‌تواند وارد واژن شود. این حالت بیشتر دلیل روانی دارد. برای درمان واژینیسموس معمولا از ویبراتورها یا دیلاتورها استفاده می‌شود تا به مرور زمان و با تغییر سایز آنها کانال واژن باز شود و عادت کند.

همه چیز درباره خونریزی بعد از رابطه جنسی

خانم‌هایی که با مشکلاتی مانند درد هنگام مقاربت، واژینیسموس، سردمزاجی یا اختلالات ارگاسم مواجه هستند ابتدا باید به متخصص زنان مراجعه کنند. اگر پزشک تشخیص دهد که مشکل شما ریشه روانی دارد شما را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر