رب |‌ رب فلفل دلمه ای

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای با طعمی شگفت انگیز + نکات

امروز میخوایم طرز تهیه رب فلفل دلمه ای رو بهتون آموزش بدیم. با ویکی گردی همراه باش.

رب فلفل دلمه
ویکی گردی:

تا حالا از رب فلفل دلمه ای استفاده کردی؟ اولین چیزی که با شنیدن کلمه ی رب به ذهن خیلی هامون میاد رب گوجه فرنگی و رب اناره،اما یه چاشنی پرطرفدار به اسم رب فلفل دلمه ای هم هست که بتونی باهاش غذاهای خوشمزه و لذیذ درست کنی و با یه طعم جدید و خاص آشنا بشی.از رب فلفل دلمه ای میتونی تو انواع خورشت ها و سوپ استفاده کنی.حالا میخوای یاد بگیری چطوری تو خونه یه رب فلفل دلمه خوشرنگ و خوشمزه درست کنی با ما بیا تا بهت بگیم.

مواد لازم رب فلفل دلمه ای

  • فلفل دلمه ای (ترجیحا قرمز)   ۱ کیلوگرم
  • روغن مایع  ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک  ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر فلفل قرمز   ۱ قاشق مرباخوری

 

4 ترفند مفید برای نگهداری طولانی مدت گوجه فرنگی + نکات

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه رب فلفل دلمه ای خوشمزه در ابتدای کار فلفل دلمه ای ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه قسمت های اضافی فلفل ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای ها را به صورت درشت خرد می کنیم و درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پوره فلفل دلمه ای را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا پوره فلفل دلمه ای شروع به جوشیدن کند، پس از اینکه پوره فلفل دلمه ای جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد، پودر فلفل قرمز را به همراه نمک و روغن مایه اضافه می کنیم و چند دقیقه به آرامی رب را ترکیب می کنیم تا ادویه ها به طور کامل درون آب پخش شوند.

روش پخت فلفل دلمه ای شکم پر با پنیر پیتزا

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ رب کمی براق شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در محیط آشپزخانه بماند تا خنک شود. در نهایت رب را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

از این چاشنی خوشمزه تو غذاهاتون استفاده کنین و از طعم بی نظیرش لذت ببرین.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر