میخچه | راه های درمان میخچه | درمان میخچه به روش خانگی

میخچه کف پا رو با روش های خانگی درمان کن + نکات

راه رفتن زیاد و طولانی ممکن است سبب ایجاد میخچه کف پا شود ولی جای نگرانی نیست و شما می توانید به راحتی در خانه درمانش کنید!

میخچه
ویکی گردی:

فعالیت بدنی زیاد و یا راه رفتن طولانی، ممکن است باعث ایجاد میخچه شود. ایجاد میخچه در کف پا خطرناک نیست ولی آزاردهنده و دردناک است و راه رفتن را برای شما مشکل می کند. برای درمان میخچه نیازی به جراحی نیست، شما می توانید با استفاده از روش های خانگی آن را درمان کنید.

میخچه پا چیست و چگونه ایجاد می شود؟

میخچه و پینه نواحی سفت یا ضخیم پوست هستند، آن‌ها می‌توانند دردناک باشند و اغلب کسی جدی‌شان نمی‌گیرد. اگر یک برآمدگی سخت در پاها مشاهده کردید که با درد همراه است یا گاهی پوسته پوسته می‌شود، شبیه موم خشک‌ شده‌ای روی پوست، بدانید که میخچه درآوردید.

درمان قطعی آرتروز و درد عضلات با این ترکیب گیاهی + فیلم

میخچه و پینه بر اثر فشار یا مالش زیادِ پوست پا با جسم دیگری ایجاد می‌شوند. برای مثال پوشیدن کفش‌های ناراحت، پاشنه بلند یا کفش‌هایی که اندازه‌شان مناسب نیست، نپوشیدن جوراب و انجام یک کار تکراری که اصطحکاک با پوست پا را به همراه دارد، باعث به وجود آمدن میخچه‌ها می‌شود.

میخچه‌ها دو نوع هستند:

  • میخچه سخت: این میخچه در جاهایی که پوست ضخیم‌تر است یا در مناطق استخوانی پا به وجود می‌آید.
  • میخچه نرم: رنگ میخچـه نرم مایل به سفید بوده و بافت آن لاستیکی می‌باشد. این نوع میخچه بین انگشتان پا و در نقاط مرطوب و عرق کرده ایجاد می‌شود.

درمان خانگی میخچه

با استفاده از روش هایی که در ادامه گفته می شود می توانید میخچه را در خانه درمان کنید:

استفاده از روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یک راه موثر و سریع برای درمان میخچه پا است. اگر از روغن کرچک به طور مرتب استفاده کنید پوست سخت میخچه را نرم می‌کند و به مرور زمان درمان خواهد شد. بهتر است روزی سه بار مقداری روغن کرچک روی میخچه بمالید تا کامل درمان شود.

استفاده از سنگ ‌پا

روی میخچه سلول‌های پوستی مرده جمع می‌شوند. بنابراین بهترین کاری که برای رفع میخچه می‌توانید انجام دهید این است که ناحیه‌ی مدنظر از دست یا پا را با سنگ ‌پا لایه‌برداری کنید.

پایتان را که دچار میخچه یا پینه است، به مدت ۵ دقیقه در آب گرم خیس کنید. به‌آرامی سنگ ‌پا را به مدت دو تا سه دقیقه روی میخچه یا پینه بکشید. هر روز استفاده از این روش خانگی را تکرار کنید تا میخچه یا پینه سریع‌تر درمان شود.

درمان آفتاب سوختگی با روش های خانگی + آموزش

سنگ پا برای میخچه

استفاده از نمک اپسوم

معمولا از نمک اپسوم به‌عنوان یک لایه‌بردار استفاده می‌شود. این ترکیب پوست را نرم می‌کند و درد را تسکین می‌دهد. علاوه بر این خواص ضدباکتریایی دارد.

لگن حمام را پر از آب گرم کرده و نمک اپسوم را به آن اضافه کنید. پایتان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در لگن قرار دهید. زمانی که پوستتان نرم شد، با سنگ پا سلول‌های پوستی مرده روی ناحیه‌ی مدنظر را لایه‌برداری کنید.

نمک اپسوم برای درمان میخچه

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب هم خاصیت لایه برداری داشته و می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، سرکه سیب خاصیت ضد باکتریایی داشته و از عفونت میخچه جلوگیری خواهد کرد.

درمان جای سوختگی با تخم مرغ + فیلم آموزشی

برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان میخچه پا ابتدا چند دقیقه پاهایتان را در آب گرم بگذارید، سپس پاها را از آب بیرون آورده و مقداری پنبه را به 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب آغشته کنید و پنبه را روی پاهایتان بمالید. بعد به مدت 5 دقیقه پنبه سرکه‌ای را محکم روی میخچه کف پا نگه دارید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین هم مانند نمک اپسوم سلول‌های پوستی مرده‌ی جمع شده روی پینه و میخچه را از بین‌ می‌برد. جوش‌شیرین همچنین یک ترکیب ضدعفونی‌کننده است و باعث می‌شود ناحیه‌ی مدنظر دچار عفونت نشود.

جوش‌شیرین، آب و لیموترش را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. خمیر را روی میخچه یا پینه قرار دهید. ناحیه‌ی مدنظر را با پارچه یا بانداژ بپوشانید و اجازه دهید خمیر طی شب روی پوست بماند.

درمان میخچه

سیر

از سیر برای درمان بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف از جمله پینه و میخچه استفاده می‌شود. سیر یکی از اثربخش‌ترین ترکیبات برای از بین بردن میخچه و پینه به شمار می‌رود. بهتر است شب‌ها این روش درمانی را به کار بگیرید.

ناف، جادویی ترین نقطه و ضامن سلامتی بدن!

سیر را نصف کنید. نیمی از سیر را به مدت تقریبا یک دقیقه روی میخچه بمالید. نصف دیگر سیر را روی میخچه بگذارید و ناحیه‌ی مدنظر را با بانداژ بپوشانید. صبح روز بعد ناحیه‌ی مدنظر را با آب بشویید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر