گیاهان دارویی | اهمیت گیاهان دارویی

داشتن این گیاهان دارویی برای هر خونه ای واجبه | معرفی خواص ۸ گیاه دارویی پر کاربرد

گیاهان دارویی نقش موثری در زندگی ما دارند. یکی از تاثیرات آنها، فوایدی است برای سلامتی دارند. اما از میان تمام گیاهان، وجود برخی از آنها در خانه ضروری است!

گیاهان دارویی
ویکی گردی:

گیاهان دارویی تاثیر زیادی در سلامت بدن دارند و می توانند برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشند. برخی از این گیاهان دارویی وجودشان در خانه اهمیت زیادی دارد. در ادامه به معرفی هشت مورد از گیاهان دارویی می پردازیم که باید در خانه شما وجود داشته باشند.

8 گیاه دارویی لازم و ضروری برای هر خانه

گیاهان دارویی از کاربرد های فراوانی در علم پزشکی و تامین سلامت جامعه برخوردار هستند. گیاهان دارویی از عوارض جانبی کمتری برخوردارند. هزینه کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند، در دسترس تر از داروهایی شیمیایی هستند. گیاهان دارویی حتی از بابت تاثیر گذاری و نحوه استفاده و … تفاوت بسیاری با داروهای شیمیایی دارند. از همین رو بیشتر افراد جامعه استفاده از گیاهان دارویی را جهت درمان به داروهای شیمیایی ترجیح می دهند.

1- نعناع:

نعناع یک گیاه مناسب برای نفخ، دل درد، ناراحتی معده، دلپیچه کودکان پس از خوردن سردی ها و رفع اسهال محسوب می شود.

2- پونه:

خواص پونه عبارتند از: ضد نفخ، گرم کننده کلیه ها، رفع شب ادراری کودکان، تقویت روده ها و رفع اسهال.

3- خاکشیر:

خاکشیر برای رفع گرمازدگی، رفع گرمی کردن (مصرف بیش از حد خوراکی های طبع گرم)، گر گرفتگی، کهیر و خارش پوست بسیار مناسب است.

4- سنبل الطیب:

سنبل الطیب گیاه دارویی است که بسیار آرامبخش است و برای رفع کم خوابی و کاهش استرس مناسب است.

5- سیر:

کاهش سریع فشار خون، کاهش چربی خون و کلسترول مضر با مصرف روزانه یک عدد سیر میسر می شود. به علاوه سیر یک آنتی بیوتیک گیاهی محسوب می شود.

6- سنجد:

آرد سنجد کامل (با پوست و دانه) رفع درد معده و سوزش مری، رفع و پیشگیری از پوکی استخوان و آتروز مفید است.

7- گشنیز:

در بین گیاهان دارویی برگ سبز گشنیز برای کاهش سریع فشار خون مناسب است. به علاوه خوشبو کننده دهان، ضد نفخ برای افراد گرم مزاج به جای نعناع و پونه و ضد آفت است.

۸-گیاه بابونه

بابونه (گل بابونه) ​​دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان است که آن را به یک گیاه عالی برای تسکین انواع بیماری ها تبدیل می کند. بابونه معمولاً به عنوان چای مصرف می شود و می توانید با دم کردن گل های خشک شده بابونه و خوردن آن قبل از خواب، شبی آرام را سپری کنید. خودتان هم می توانید در خانه تهیه کنید (فقط مطمئن شوید که گل ها کاملاً خشک هستند).

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر