شارژ ساختمان | پرداخت نکردن شارژ ساختمان

از همسایه ای که شارژ ساختمان پرداخت نمی کنه، چجوری شکایت کنم؟

اگه شما هم همسایه هایی دارد که شارژ ساختمان را پرداخت نمی کنند و حقوق آپارتمان نشینی را رعایت نمی کنند این مطلب را کامل بخوانید.

شارژ ساختمان
ویکی گردی:

این روزها که آپارتمان نشینی گسترش یافته است، یکی از مواردی که بسیاری از اهالی ساختمان با آن درگیر هستند، پرداخت نکردن شارژ ساختمان توسط برخی از همسایه ها است. ممکن است شما ندانید که برای افرادی که شارژ ساختمان پرداخت نمی کنند هم قوانینی وجود دارد تا آن ها را محاکمه کند. در ادامه نحوه شکایت کردن از کسی که شارژ ساختمان پرداخت نمی کند را به شما خواهیم گفت.

دریافت شارژ ساختمان توسط مدیر

با وجود اینکه سال‌ها از رواج آپارتمان‌نشینی در ایران می‌گذرد، هنوز بسیاری از ساکنان با فرهنگ آن آشنایی ندارند و قوانین آن را رعایت نمی‌کنند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که مدیران ساختمان را درگیر خود می‌کند، پرداخت نکردن شارژ ساختمان توسط برخی مالکان یا مستأجران است. این مسئله معمولاً به اعتراض باقی اهالی ساختمان منجر می‌شود و در برخی موارد دعواها و جر و بحث‌های بسیاری را در پی خواهد داشت.

کاهش کرایه اسنپ بدون کد تخفیف  + فیلم

پرداخت نکردن شارژ ساختمان چه پیامدهایی دارد؟

در صورتی که یک واحد از پرداخت شارژ امتناع کند، مدیر ساختمان با طی مراحلی، می‌تواند به صورت قانونی نسبت به دریافت آن اقدام کند. البته باید در نظر داشت که به هر حال طی مراحل قانونی مستلزم صرف زمان و انرژی است و بهتر است مالکان و مستأجران، طی جلساتی در مورد نحوه پرداخت شارژ با هیئت مدیره به توفق برسند.

پرداخت شارژ ساختمان

برای هر دو طرف ماجرا بهتر است که کار به مراجع قانونی و قضایی کشیده نشود اما در صورتی که اختلافات از طریق گفت‌وگو و مباحثه حل نشد، مراحل قانونی به شرح زیر هستند:

مراجعه به شورای حل اختلاف و تنظیم اظهارنامه

در مرحله اول مدیر ساختمان باید به شورای حل اختلاف منطقه مراجعه و اظهارنامه‌ای به نام مالک یا مستأجر خاطی تنظیم کند. در متن اظهارنامه به مبلغ بدهی شخص و مدتی که پرداخت آن به تعویق افتاده است اشاره می‌شود.

چگونه خودروی سد معبر کننده را جابجا کنیم

لازم به ذکر است که مراجعه به شواری حل اختلاف زمانی ممکن است که سقف بدهی تا پنج میلیون تومان باشد. در صورتی که مبلغ بدهی شارژ از این مقدار بیشتر باشد، مدیر ساختمان باید به دادگاه مراجعه و از این طریق اقدام به وصول مبلغ کند.

بر اساس قوانین شارژ ساختمان در ماده ۱۰ قانون تملک آپارتمانها در صورتی که واحدی حق شارژ ساختمان ماهانه خود را پرداخت نکند، هیات مدیره ساختمان می تواند اظهارنامه ای مبنی بر عدم پرداخت و درج مبلغی که باید پرداخت کند را به صورت حقوقی از او خواستار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر